Al Co Hol.

Al Co Hol.


Dat je me hart brak
Dat heb je vast geweten
Maar dat je me zo hard
Op mijn bek sloeg
Dat ik maanden niet kon eten?


Nee, je deed het niet zichtbaar
Je gebruikte ook nooit je handen
De asbak of met mijn kop tegen de wasbak
De kachelpook en ik loog
tegen mijn moeder dat ik gevallen was


Als ik mijn ogen dicht doe
Ruik ik nog die stank
Nee, jij was het niet
Het was de drank


Zilvertje. ( open vrouwen dichten )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-06 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Al Co Hol.

  1. Smokey Robbinson zegt:

    "Drank maakt meer kapot dan je lief is", hoe toepasselijk, deze oude slogan.
    "Nee, jij was het niet, het was de drank",
    is dat vergoeilijkend ?
    Is het de combinatie van beide: persoon en drank?
    Een "Au-gedicht" Zilver!

  2. Antoinette Duijsters zegt:

    Oei Zilvertje, uit eigen ervaring?

  3. coby zegt:

    Hoe drank destructief kan zijn, voor alle partijen….
    Lieve groet, Coby

  4. G.H. Duval zegt:

    Zo… aangrijpend, deze tekst komt aan als een mokerslag en laat tollen.

  5. Morticia zegt:

    Het sluipt, het kruipt, het venijn!

  6. Flip Willemsen zegt:

    Schrijnend mooi.

  7. zilver zegt:

    Met dank voor jullie reacties ik moet eerst even onder de douche en koken en bijkomen en dan kon ik kijken en reageren, als ik het red, ben erg moe, fijne avond.

  8. Geroma zegt:

    Heftig, zilvertje….Rauw en puur verwoord.
    Doe rustig aan, meis.
    Het VKblog lost hopelijk niet weer op in de mist:-)
    xx

  9. trekmoment zegt:

    Hoe gek ook uit mijn koker, confronterend, al ben ik nooit zover gegaan.

  10. zilver zegt:

    Lieve mensen, ik ben klaar met de kindjes, ik ben zo moe, morgen weer vroeg op, tot spoedig en dan ga ik met een blogje op de reacties in.

  11. ron zegt:

    Misschien is dit wel de beste manier om duidelijk te maken wat alcohol kan doen.

  12. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Een kei hard gedicht, helaas de realiteit, drank sloopt meer dan je lief is.
    Gelukkig hoef ik het niet meer, bah! oma
    ot. Doe maar rustig aan Trudy, eerst je suikerhartjes en je werk, de rest komt later wel.

  13. ceesincambodja zegt:

    Ja, een keihard gedicht.
    Maar jij hebt het geschreven.
    Dat je moe bent kan ik begrijpen,
    Vluchten kan niet meer.
    Ceesgegroetje

  14. paco painter zegt:

    Heftig!

  15. de_muze zegt:

    weer lekker bezig fijn dat je zo aan jezelf denkt

  16. Ate zegt:

    Schurend over zere plekken…
    Maar ook drank is geen excuus.

  17. ramirezi zegt:

    Helaas hebben we ook wel eens leerlingen die dezelfde gedichten zouden kunnen schrijven. Maken we direct een melding van. Helpt gelukkig regelmatig…

  18. zilver zegt:

    Met dank voor al jullie reacties, ik zou er nog op terug komen, maar dat lukt nog even niet.

  19. Annet zegt:

    HIJ was het!!!
    Drank kan niet slaan!
    Ik bedoel het goed hoor…….

  20. zilver zegt:

    Annet, dat is een mooie reactie! ZilverBier het bier dat niet dood slaat :^)

Geef een reactie

