Herstellen na een CVA

De Zaan in de mist.

Dat wat ze had

En wat ze vond en deed

Verdween bij gesluierd maanlicht

Onverwachts, een prop in een leiding

 

Trappend in de morgendauw

Vond ze een nieuwe bron

Terwijl ze zo verslagen was

Bleek dat ze weer wat won

 

Zilvertje. ( gedichten over de zorg )

Gedicht en foto rechten Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Herstellen na een CVA

  1. Dirk zegt:

    Heel mooi Zilvertje.
    Een nieuwe bron moet je altijd koesteren.

  2. Zilvertje zegt:

    Ja, dat is zo, ik vind het een mooi gedicht over een CVA

  3. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    moest CVA even opzoeken, maar na een beroerte krijg je aan ander mens thuis, dat zegt men.
    Maar er zijn er ook die nog kunnen genieten van hun leven, ook al is het anders. oma

  4. Selma zegt:

    Toepasselijk foto, mooi!
    Ik moest even lachen bij het woord ‘rechten’…
    Is dat iets nieuws? En ook nodig? Wordt er gejat?
    Er neemt een enkele keer wel eens iemand wat van me over,
    die dat vraagt. Maar van stelen weet ik niks
    (of zie ik het niet?) 😉

  5. Zilvertje zegt:

    Selma, op de radio (BNR ) was vorige week een man, die had een nieuw bedrijf, die gaat alle foto’s en artikelen na, slaat ze op en als men iets nodig heeft wil hij een soort Google worden maar ze dan verkopen, of de inkomsten uit gepikt werk komen, of advertenties dat was me niet echt duidelijk, maar hij gaat dus zonder bronvermelding dingen weghalen en doorverkopen, nou en dat is me te gortig, het is allemaal van mij en als hij er iets van wil gebruiken dan vraagt hij dat maar. Nou zal voor mijn gebrekkige foto’s totaal geen animo zijn, maar het gaat om het idee en wat denk je van al die goed fotobloggers waaronder jij? Gaat hij een beetje met de eer en de poen strijken.

    • Selma zegt:

      Oooohhhh, tja… daar ga ik het mijne eens van weten.
      Wat een zielig tiepje zeg.
      Maar het zal vast niks worden.
      Het doet me denken aan heel lang (40 jaar) geleden, toen ik als jong moedertje uit armoe voor mijn kinderen speelgoed maakte van afvalhoutjes. Dat vonden allerlei mensen ineens leuk. Zo leuk dat ik er binnen een half jaar een bedrijfje van had. Maar na een tijdje lagen er klonen bij de Bijenkorf. Dat was misschien een andere tijd dan nu, maar ik ben daar toen in die winkel tekeer gegaan! Echt, ik heb die namaak door de zaak gesmeten. Maar ik kreeg wèl gelijk. Ik denk dat als die zielepiet mijn foto’s of zo gaat kopiëren, ik nog diezelfde kracht van toen heb om hem op te zoeken en hem op z’n minst een dreun te geven. Ook namens jou 😉

  6. Zilvertje zegt:

    Wat een mooi verhaal over dat speelgoed, maar wat erg dat ander ongevraagd met de eer gaan strijken en het geld. Ik luister altijd radio in bed, en BNR herhaald dingen in de nacht, helaas heb ik het niet meer teruggehoord, daardoor weet ik niet hoe hij nou wil verdienen, maar hij heeft wel iets, en daarmee laad hij alles op een eigen systeem, en je kan het dan bij hem weer “kopen ”

    Het voelt als iemand ongevraagd in je huis krijgen die steelt. Ha, ha doe hem van mij ook de groeten hard op zijn gezicht!

    Ik zou we willen bloggen, maar heb hele drukke weken, dag Selma, dag allemaal!

  7. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Wat een klap in Krommenie, de apotheek stond te schudden, een man lelijk verbrand.
    Woningen die onbewoonbaar zijn geworden, het was flink schrikken. oma

  8. Burro zegt:

    Ik heb momenteel iemand in de kennissenkring , die een paar tia’s heeft gehad en vreest voor… Best wel een angstige periode. Wel een positieve insteek van jou.

Geef een reactie

