Drukte en emotie in het vrouwenbestaan.

Nico 32 jaar.

De eerste werkweken waren overvol en taai. God weet dat ik na mijn werk een uur fiets en soms ook nog naar andere afspraken moet. Iemand met een rustige baan, rustige thuissituatie en met auto heeft geen idee hoeveel energie dat vreet……

Dan laat nog koken, opruimen, afwassen, was doen en de voorbereidingen van de nieuwe dag. Mijn gezondheid, werkt niet echt mee, maar ik heb het gered. Komende weken, iets minder druk, maar wel druk. ( er komen vanzelf nieuwe verplichtingen bij )

Ik ben trots op mezelf, ik heb dingen behaald die ik niet voor mogelijk hield en in kennis ben ik gegroeid. Op 2 september hebben we Nico zijn verjaardag gevierd, 32 jaar is hij nu. Een taart van marsepein met zijn naam, een tas vol pakjes en het geluk in zijn ogen, maakte de hele organisatie, al het gedoe er omheen meer dan waard. Annemiek en haar man hebben me geholpen, en alles lukte goed.

Oma was er ook en werd gehaald en gebracht, de afgelopen 15 jaar ( weet het niet meer secuur ) had ze haar oudste kleinzoon niet meer gezien, het was onmogelijk. Nu zagen ze elkaar weer na zoveel jaar. Alleen het trieste was, oma is aan het vergeten en had maar bij vlagen door wie hij was. Maar toch, ze hebben elkaar vastgehouden en geknuffeld, een ontroerend moment, oma, wordt 87 jaar in oktober, we hielden de adem in, mogelijk de laatste ontmoeting, oma wordt broos.

Een dag met veel emoties, een dag met veel terugkijken, het goede benoemen, het verdriet om zijn ziekte inslikken, niemand is er nog aan toe, eens een veel belovend kind………

Ja, ik ben trots, ondanks alle drukte hebben we hem een heerlijke dag bezorgd, hebben we onze wonden gelikt, want het gaat nu zo wonderbaarlijk goed met hem, hij lacht weer, is niet grimmig of boos, is beleefd en zijn ogen hebben weer een twinkeltje.

Nico, mama houdt heel veel van jou!

 

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

32 reacties op Drukte en emotie in het vrouwenbestaan.

  1. Rob Alberts zegt:

    Gefeliciteerd!
    Bemoedigende groet

  2. Fenny zegt:

    Van harte gefeliciteerd dan, met de geboortedag van je zoon en jij, die toen voor het eerst een kind baarde. Beiden de moeite van het vieren waard!

  3. jantiena63 zegt:

    Gefeliciteerd, wat fijn dat oma en kleinzoon elkaar nog gezien hebben.

  4. galmiers zegt:

    Ik ben er niet bij geweest, dat kun je zien, maar ik herinner me gelijkende voorvallen met gevoelens van rood, oranje en lichtblauw. Van stilte tot aan stil geluk.
    In mijn herinnering ben ik uiteraard zelf het dappere, zorgzame vrouwmens 😉

  5. Zilvertje zegt:

    Jantiena, dankjewel, ja, wat fijn hè, het kon zo vaak, niet, oma kon niet meer met een bus of trein en ik heb geen auto, en als het dan kon ( iets geregeld ) dan zat hij weer in een isoleer, altijd was er iets, maar nu met andere medicijnen is er ook wat geluk voor hem weggelegd. Een moment om nooit te vergeten.

    Galmiers, wat zeg je dat mooi.

  6. Zilvertje zegt:

    Ja, dat was het Aad, een dag om nooit te vergeten en de voorpret ook niet, die had ik samen met Annemiek, een zucht van geluk in ons hart.

  7. Een mooi verhaal! Hij woont keurig 😉
    XXX

  8. Zilvertje zegt:

    Kitty, dat is een deel van mijn kleine huisje, hij was bij mij, in de achterkamer staat mijn bed, ik heb boven een kamertje te kort, ik ben alles aan het wit maken, dan kunnen me nieuwe spullen er in, ik moet nog een halve wand. :^)

    Nico woont daar waar ik vroeger werkte en leerde, in de bossen, beschermd wonen op het landgoed van de instelling.

  9. Gefeliciteerd Zilvertje, jij en Nico, maar ook fijn voor je moeder dat ze hem zag. Hopelijk blijft het nu beter gaan met Nico.

  10. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Antoinette! Ja, gelukkig ging het nu wel, na al die jaren….. Ja, ik hoop ook dat het nu beter blijft gaan, ik heb me tong blauwe gepraat voor andere medicatie en het slaat aan, een wonder! Ik ga nu even wel bij de pc, het grijpt zo aan, want dit is nog maar het halve verhaal, maar ook dat zal ooit eens komen, het is een ziekte die je doorgeeft en doorgeeft en als moeder wist ik dat niet, ik had hem zo een volwaardig leven gegund, met een goede baan, een huis, een lieve vrouw en kinderen, hij zat op het VWO, was briljant. Maar nu is hij briljant op een andere manier, ik geniet als hij lacht, als hij gelukkig is, ik heb alleen zo weinig tijd voor hem, door andere problemen, ik heb veel tijd met hem in te halen, hij is erg lief.

  11. Rob zegt:

    zilvertje zilvertje zilvertje wat zal jij genoten hebben van die dag , en dat verdien je en nog gefeliciteerd met je zoon Nico ,

  12. Zilvertje zegt:

    Rob, ja, die dag zit in mijn hart, ik zie steeds dat blije gezicht voor me. Hoe is het bij jullie?

    • Rob zegt:

      kan beter , veel problemen maar nog steeds gelukkig getrouwd , moet morgen weer met der naar het ziekenhuis voor een MRI scan in het vu amsterdam ,…

  13. Jezzebel zegt:

    Heel hartelijk gefeliciteerd met je zoon. Wat klink je goed en krachtig in dit verhaal, heb bewondering voor je!

  14. Zilvertje zegt:

    Jezzebel, dankjewel, dat is lief!

  15. rené louman zegt:

    Oe wow, ik weet al je blogjes nog van jaren geleden, wat goed zeg

  16. Blewbird zegt:

    Oh wat goed! Je mag trots op jezelf zijn. Wat een energie! Gefeliciteerd!

  17. Dirk zegt:

    Dat was een dag om nooit te vergeten voor jullie allemaal.
    Ben blij te lezen dat het nu veel beter gaat met Nico.
    Je ben en blijf een moedige meid Zilvertje!!!!!!!!

  18. terrebel zegt:

    Fantastisch, joh! Dat is pas genieten…;-)

  19. Die laatste zin zegt eigenlijk al zoveel.

    Love As Always
    Di Mario

  20. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Van harte gefeliciteerd met de geboortedag van je zoon, 32 jaar, morgen is onze zoon 23, grappig een speling van getallen.
    Wat is het fijn om Nico weer eens thuis te hebben en oma ook wel een beetje van slag, maar straks weet ze precies wat er is gebeurd.
    Een heel goed week gewenst, sterkte met al de drukte. oma

  21. joost tibosch sr zegt:

    Met zo’n verhaal herinner je me ook, en dat zul je wel niet hebben beseft, aan al die mooie dagen uit mijn steeds langere leven. Al mijn goede wensen voor jou en dank voor je verhaal!

  22. Zilvertje zegt:

    Rene, ja, hij is nu goed ingesteld op de juiste medicatie, gelukkig maar, hij is weer mens.

    Rob, ik hoop op goed nieuws, fijn dat het tussen jullie goed gaat.

    Blewbird, ja, lange dagen, propvol, veel tijd te kort, maar ik doe nog mee, al is het knokken.

    Dankjewel Dirk, het blijft doorzetten, maar als ik minder werk dan redden we het niet, het is al met al heel veel.

    Terrebel, ja, zo fijn dat het gelukt is, na al die keren dat het ( net ) niet ging.

    Fulps, dankjewel, ik heb geen keus, ze leunen met vele en ik moet op de been blijven.

    Di Mario, ja, alles is liefde.

    Oma, dank, en gefeliciteerd!

    Joost dankjewel, nee, ik wist natuurlijk niets, maar ik begrijp wel wat je bedoelt denk ik, ik lees wel eens dingen en dan komen er gebeurtenissen in mijn leven boven die ik vergeten was, werkt als met oude foto’s, dan beleef je het weer.

    Dag allemaal, vandaag een dag ziekenhuis, zelf als patiënt, ik ga nu lekker mijn bed in, ik heb zoveel te vertellen, maar de tijd heb ik niet, tot spoedig! Allemaal veel liefs!

  23. een mooi verslag van een mooie dag.

  24. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    Dank je voor de felicitatie, kleine kinderen worden groot.
    Ook wij zijn die weg gegaan. oma

  25. O Bij jou? Dat had ik niet herkend:)
    Heb je een knalrode bank gekocht?
    Misschien moet ik je maar een schilderij leveren…ik heb hier een knalrood exemplaar staan, haha.

  26. Zilvertje zegt:

    Ton, ja, dankjewel, en dat was het een dag met een gouden randje.
    Oma, ja, klopt, ik hoop dat het een fijne dag was.

    Kitty, ben alles aan het opknappen en licht aan het maken, de bank is een miskoop, alles blijft aan de bekleding hangen, brrrrrrrrrrrrrrrrrrr, we gaan over op zachte kleuren, we zouden eigenlijk de staats moeten willen, of zo iets, maar dat zit er allemaal niet in, dus het gaat stapje voor stapje.

  27. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Ot. we hebben een aangeboden song voor je gedraaid in de show.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog.
    Of op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM. oma

Geef een reactie

