Het wordt een strenge winter hoor ik steeds….

Strenge winter

Winterklaar.

Ben me winterklaar aan het maken, voel me net een sneeuwprinses. Ik heb nu nog vakantie, maar over twee weken moet ik weer door weer en wind, om half zes in de ochtend vertrek ik uit mijn huis en als het echt straks 23 graden onder nul wordt dan moet ik er warm bijzitten, want ik moet drie maal overstappen en heel vaak en lang wachten, soms denk ik wel eens, zal ik weer een auto kopen en gewoon met de auto gaan, maar dan denk ik toch weer aan al die vies rokende, stoffende ronkende auto’s, die van die vieze fijnstof uitstoten, ik lap het elke twee weken van mijn ramen, gatsie, dat adem ik ook allemaal in en de straat is ook niet gezellig met al die stikbommen, die scheuren, nee, gewoon maar dapper zijn en dik kleden.

Ik had alleen nog mutsen nodig, want mij witte muts van echte wol was zo gekrompen, op alle foto’s zal ik mijn schedel eruit puilen, dus, vandaag hup naar de winkel en mutsen passen. Er waren natuurlijk hele dure, maar ik heb er eentje bij de HEMA van een euro of zes gekocht en dacht echt de goedkoopste te hebben, maar niet dus, ik vond er later nog eentje bij de Supermarkt ( DEKA ) en daar was bijna dezelfde muts, maar dan met een extra bontje maar een euro of drie en die toon ik nu, het is al een beetje donker en ik neem de foto zelf met mijn mobiel, want ja, mijn Lumix is nog steeds weg, maar dan kunt u toch zien, hoe mijn voorbereidingen gestaag doorgaan.

Het grappige is, de muts is zo een met mijn haardos, dat je het bijna niet ziet, maar warm is het wel, terwijl ik mijn huis klussend rondloop draag ik het zalige warme ding en als de bel gaat en er staan mensen voor de deur, kijkt men mij bevreemd aan…… wat is dat toch met dat kind? Kan het nou nooit normaal? ( ik zie het ze denken)

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Het wordt een strenge winter hoor ik steeds….

  1. Het lijkt wel of je een beehive hebt! (Amy Winehouse)
    Vergeet je de snowsteps niet? Deze week in de aanbieding bij de ANWB?
    Ze vliegen de deur uit; ook als ze niet in de aanbieding zijn.;)

  2. Zilvertje zegt:

    Ja, grappig hè, die muts wordt een met mijn haar, ik zit maar te wachten op hoeveel ik moet storten, dan kan ik slapen, hahaha, spannend he?

    Heerlijk even weer spelen en niet vroeg naar bed.

  3. Zilvertje zegt:

    Ohhhhhhhhhhhhhh, ja, wat zijn dat, dingen voor onder je schoenen?

  4. drikus zegt:

    Gewoon op je hoofd zetten als het koud wordt als je oren er bijna er af vallen van de kou is dat ook niet alles.
    Laat ze maar kijken en denken je ben en blijf uniek.

  5. Zilvertje zegt:

    Ja, het is beter dat ze kijken naar mijn muts als naar mijn afgevroren oren, hahaahahahah, zie je ook mijn lekkere warme vest? Ik speel samen met Kitty mee in de staats, als het wat wordt dan kopen we een eiland in Griekenland en dan hebben we het nooit meer koud, kom je dan ook vaak, gaan we Nachtengaatjes bakken en opeten, zalig! Morgen is de trekking, ik heb al kaarsjes aan en we laten ook ons dak maken. En ik ben nog nooit op wintersport geweest! En al we een megaprijs winnen koop ik een heel groot huis en daar mogen drie of meer ouderen bij, die zal ik dan lekker vertroetelen, hoeven ze niet in zo een stom verpleeghuis, dan maken we er een groot feest van, hebben hun er ook wat aan, mijn moeder is er eentje van.

    Nou de huid is al verkocht en de beer moet nog geschoten worden. :^)

    • drikus zegt:

      Ja ik doe ook mee aan de staats ik heb net als jij een tijdje terug de biospas op gezegd
      en ben toen met de staat begonnen heb een paar keer een paar tientjes gewonnen dus nog geen grote klapper maar nooit geschoten is altijd mis geschoten moet je maar denken.
      En wat dat eiland betreft je hoef maar te kikken en ik ben er dat weet je toch?
      Wie weet maken we allen drie wel een klapper zal wel een stunt zeg.

  6. FulpsValstar zegt:

    Mooi mutsje, pas maar op, anders ziet men je nog aan voor ijsberin.

  7. Zilvertje zegt:

    Flups, wat zullen ze dan rennen, hahahaah, ja, met dat dikke vest lijk ik er wel op, maar het is zo lekker warm! Welterusten allemaal, ik ga er nu in, moet morgen naar het Rode Kruisziekenhuis de dokter die me mijn glimlach weer terug gaat geven.

  8. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Ach de auto is niks, stinkende file, boze autogezichten, vingers in de lucht.
    Nee dan de vriendelijke conducteur, daar wordt je pas echt warm van.
    Een mooie warme muts, daar kom je de winter wel mee door en natuurlijk zijn de mensen aan de deur verbaast, ze zijn nog niet goed voorbereid.
    We volgen je door de sneeuwbuien en ijselwegen. oma

  9. Zilvertje zegt:

    Dag oma, nou ik heb wel eens een conducteur gehad die verscheurde mijn kaartje, die was echt met zijn verkeerde been uit bed gestapt, ik denk dat de NS daarom is overgegaan op de plastic kaartjes, die krijgt zo een kwaaie pier niet stuk.

    Oma, het is fijn dat we allemaal weer in de lucht zijn, nu nog hopen dat Dimario ook nog ergens land~t, maar hij was toch in uw radio-uitzending, kunt u niet aan hem vragen waar hij nu blogt? Welterusten voor de hele bemanning!

  10. Zilvertje zegt:

    Dank je Drikus, ik denk dat ik morgenavond weet wanneer we naar Adam kunnen of Rotterdam. Ik heb er zin in.

  11. Zilvertje zegt:

    Ja, stel dat we alle drie een grote prijs winnen. Lachen, nou dat geven we een superfeest he en dan neem ik ff een oppas hoor, daar ben ik nou wel aan toe.

  12. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Di Mario was niet in de uitzending, ik kan me versproken hebben, hebnog wel een keer een mail gestuurd maar geen reactie op gehad.
    Niet iedereen heb ik terug gevonden, maar doe mijn best.
    Ik was sinds 2006 bij web-log, ook hier is alles weg, maar heb bijna alle verhaaltjes nog op de pc staan.
    Net als de midweekafwasshows samen met Poetekeloerie, je zit op het goede spoor met een plastickaartje, dat is ook wat hoor, kan ik niet eens meer met de bus met strippenkaart.
    Ach we zien wel wat er allemaal komt.
    Een goede nacht gewenst met mooie dromen. oma

  13. Zilvertje zegt:

    Oh, gek he, dacht dat het Dimario was, jammert he? Ik luister na een mooie oude uitzending van oma, die over de winter van 1963 gaat, de sloot bij ons huis lag dicht, er kon wel een heel leger over, zo een koude winter was het, denk ik nog te weten, ik leerde toen schaatsen… waar blijft de tijd, Oma kent het dorp niet meer terug denk ik, er wordt nu erg veel gesloopt, veel nieuwbouw, het is ook haast niet op te brengen als particulier om je oude huisje in goede staat te houden, ik moet een ander dak en mijn balken zijn slecht. Ik heb met Kitty een lot in de loterij, en we roepen alle engelen aan, morgen de trekking, ik ga nu slapen met de mooie show aan, erg mooie muziek, heerlijk, welterusten.dacht echt dat jullie ook al jaren op weblog zaten, jij heb nog wel Ens zo heeRlijk mijn verjaardaG GEVIERD MET EEN PUNTMUTS OP EN ME PIRAAT GEMAAKT, HET GAAT HIER FOUT, IK LAAT HET ZO, MIJN SPIEREN WILLEN NIET MEER

  14. Zilvertje zegt:

    Ja, daar is ie, wat een mooie foto’s, jammer ik zie niet hoe ik hem kan mailen, dank Oma!

  15. oma zegt:

    Ha zilvertje,
    Die winter van 63, wat was er veel sneeuw, ik was 6 jaar.
    We moesten lopend terug van Wormer naar Krommenie, dat vergeet je niet.
    Was laast bij mijn zus en heb nog ens door Krommenie gewandeld, maar er is zoveel verander in de jaren dat ik weg ben, soms is het net een vreemd dorp voor me.
    Hopelijk mag je nog alng in je mooie huis wonen, het past zo bij je. oma

    ot, de fiets kan ook een herenfiets zijn, waren mensen soms maar eens wat meer fiets.

  16. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Probeerde een mail naar je te sturen via @planet.nl maar die werkt niet meer.
    Wil je me misschien mailen naar mijn hotmail, die je bij je bij de reactie ziet staan. oma

  17. lebonton zegt:

    een strenge winter ijzelt het wegdek zilverwit

  18. drikus zegt:

    En was het leuk in Amsterdam bij de presentatie?

  19. Ja ie kunnn ook de schaatsn van zolder haaln
    maar dan moet je toch ook minstens drie keer klunen.

  20. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Daar gaan we weer, voordat we de deur uit zijn ben je een tijdje bezig in te pakken.
    De hondjes en katten lopen zo naar buiten, schudden eens flink en er is niets aan de hand. oma

  21. Zilvertje zegt:

    Lebonton, een waar dichter aan het woord……..

    Simen, hij is grappig!

    Oma, wij mensen zijn sukkels vergeleken bij diern

Geef een reactie

