De politiek. ( drankorgels ) Tijd voor vernieuwing!

Als ik door de binnentuin van het Binnenhof loop valt het me op, hoe veel er tegenwoordig gelachen wordt en hoe de walm van alcohol om vele politieke hoofden hangt, in de ochtend ruik je het nog van de vorige avond en in de middag beginnen ze al vroeg….

Er worden grapjes over gemaakt als: gelukkig is het weer wintertijd, kunnen we een uurtje eerder beginnen met de borrel! En we dienen het land,  hahahahah, want met al die accijnzen op de alcohol komt er heel wat geld in de staatskas en dan geven ze elkaar vette knipogen…..

Veel van hen zijn meester in het spreken in het openbaar met een flinke neut op, ze reutelen maar door en soms slaat het nergens op, nou laat ik het zo zeggen, als je de politiek volgt dan denk je; hoe kan dit nou? Dit was niet zo afgesproken….en als een slimme oplettende journalist dan navraag doet, moet de betreffende minister op het matje komen en door het stof gaan, maar helaas wordt het niet altijd opgemerkt en de journalistiek en de politiek is al aardig met elkaar vervlochten en soms weet je niet meer waar de een stopt en de ander begint.

Het is dat het te treurig is voor woorden, maar toch zit ik vaak te gniffelen als ik die alcoholhoofden voorbij zie gaan, ze wanen zich onbespied want ze kennen me niet en doen ook de moeite niet. Je herkent hen aan hun forse neus, hoe langer ze al innemen, hoe groter die neus wordt een beetje het Pinokio-effect, alleen wordt de neus ook dik en paars-blauw-rood, voor de camera schminkt men dit goed weg, maar toch verraadt de grote van de neus al veel…..

De mensen die al erg lang en erg veel inhalen, lopen met een breed spoor, een beetje alsof ze een paard van Troje tussen hun benen hebben en mogelijk hebben ze dat ook wel, maar het breed lopen komt van de drank….

Sommige ruiken ook erg uit hun jasje, zouden ze er in slapen, of doen ze het gewoon elke dag aan zonder te wassen of te luchten? Maar dat is het ergste niet, maar wel dat ze ons land regeren met drank op en je ziet wat er van komt, de oudere mens moet in een luier plassen en als ze dan al op de pot worden gezet, moet de natte luier afgekoeld weer omhoog, ohhhhhhhhhhh, dat voelt zo vies, zo koud, zo nat.

De gewone man die eerst gelokt werd om een huis te kopen, werd  de laatste tien jaar voor de gek gehouden door polissen die onleesbaar waren en een nekslag werden, de mensen vroegen uitleg en de uitleggers susten want de bonussen waren sappig en lonkten….. Mevrouwtje, ik zou dit zelfs mijn eigen moeder aanraden… de hufter vertelde er niet bij dat hij dat wijf wel kon wurgen…..

Studeren is niet meer weggelegd voor Jan met de Pet en de weg tot de rechtbank is aardig afgesneden zonder geld, maar het zal niet lang meer duren dan komen meer mensen voor de rechter maar dan als dader, diefstal…… want als een moeder haar kinderen niet meer kan voeden en kleden zal ze dan een week, een maand of een jaar wachten om het dan maar te “lenen“uit de winkel.

Als het zo doorgaat hebben we straks alleen maar rijken in Nederland en heel veel armen mensen, kansloze mensen, zieke mensen, ongelukkige oude mensen. De mensen die ons land nog kunnen helpen sturen we weg of schofferen we blijvend, omdat hun geloof ons niet aanstaat, of hun hoofddoekje of hun manier van slachten…..

Ons kapitaal laten we ontsnappen en die verdomde oude elite knaagt zich een weg door het pluche en zorgt er voor dat de rijken, rijker worden en de armen, armer worden en de partij die dit had kunnen verhinderen is zo dood als een pier, waar blijft de nieuwe rakker met het hart op de juiste plaats en liefst in trui, met verfrissende inzichten en geen alcohol en drugs in zijn bloed, maar gewoon eerlijk bloed.

Nou waar? Ik sta op een ladder en kijk er reikhalzend naar uit ik denk u ook wel.

Het is maar een geluk dat ze me nog niet zo goed kennen, want iemand moet de klok toch luiden!

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op De politiek. ( drankorgels ) Tijd voor vernieuwing!

  1. drikus zegt:

    Alweer een helder relaas Zilver,
    Ja waren er maar meer met een heldere geest in den Haag.
    Alhoewel er zijn er wel maar heel weinig b.v. E. Roemer weliswaar met stropdas en in het pak maar
    geen verkeerde denk ik.
    Ik begrijp gewoon niet dat er zoveel mensen op die drie partijen gestemd hebben.
    Maar daar zal toch wel de volgende keer verandering in komen laten we maar hopen.

  2. reinjohn zegt:

    Ja, inderdaad, Hans Spekman. Een kerel uit een stuk. Met gezonde principes en het hart op de juiste plaats. Als hij, samen met Roemer, de kar zou gaan trekken, zou het er allemaal veel beter gaan uitzien voor de zwakkeren in onze samenleving. Maar het is helaas vaak ook jan-met-de-pet die op de PVV stemt en daarmee zijn eigen graf graaft.
    Als de drank is in de man, is de wijsheid in de kan. Het komt mij voor dat de meeste politici niet eens dronken hoeven te zijn om onzin uit te kramen. Bij de volgende verkiezingen, en hopelijk komen die snel, maar op de SP stemmen.
    Hartelijke groet.

  3. joost tibosch sr zegt:

    Zilvertje, ik ben zo’n lonely wolf, zo van “wat kan het mij schelen”, die de fles droge witte wijn naast me heb staan, Gelukkig ben ik ook zo wijs als empathische mens om me niet door die fles droge witte wijn laten overrulen. Maar je begrijpt nu , denk ik, wel dat ik geen grote mond op ga zitten zetten , maar jij, moet gewoon de klok maar luiden!

  4. Terrebel zegt:

    Bert Brussen zei het laatst nog als sneer naar de Occupy-beweging: “bijna alleen maar alcoholisten en daklozen hier op het Beursplein!” Toen ik hem vroeg tot welke categorie hij zichzelf rekende werd hij opvallend stil….Maar ik vrees dat hij een beetje gelijk krijgt: bij de foto’s van de mensen op het Beursplein zitten vermoedelijk vrij veel aankomend daklozen…

  5. Zilvertje zegt:

    Drikus, laten we het hopen, Ja, Met Roemer kan ik het wel vaak eens zijn.

    Reinjohn, ik verwacht veel van hem, laat hij onbespoten blijven en snel het gezicht worden van de PVDA en dan samen met de SP het weer leefbaar maken voor de zwakkere.

    Joost, wat een lieve eerlijkheid, ja, neem jij nog maar een slok, dan luid ik de klok, even de juiste mensen een zetje de goede kant op geven en de Petten even aan het denken zetten mmmm, dat klinkt wel grappig, ik ga snel koken.

  6. Zilvertje zegt:

    Terrebel, ik heb er geen zicht op wie er wel of niet zit, maar ik kan me wel voorstellen dat de daklozen en de krakers zich mengen, want anders jaagt men op ze en de echte dakloze en krakende mens is in nood en dat is niet uit luxe gekomen, ik mag er over meepraten omdat ik de ellende in de opvanghuizen ken in de tijd dat ik studeerde aan mijn een na laatste studie en dat was in 2002 tot 2006, de politie is kneppel hard voor de dakloze mens.

    In die kou drinken ze zich mogelijk warm, maar als het gaat vriezen kan het hun dood betekenen, alcohol en buiten in de kou gaat niet samen.

    Nou ik ga verder met koken, fijne avond allemaal, wat eten jullie mensen?

  7. Aad Verbaast zegt:

    Zonder drank ben ik (het) al meer dan zat!

  8. Zilvertje zegt:

    Aad, hij is zo grappig! Soms kijkt het wel Koefnoen op Internet. “^)

  9. Zilvertje zegt:

    Drikus, wat lekker, wij hebben eenmaal een grote man boerenkool gegeten en het was zalig, zelfs Blancie vond het lekker, nou die lust normaal alleen rauwkost

  10. Leve de klokkenluiders!!Ze doen het toch maar mooi.
    Zoals die dame in Hasselt die corruptie bij de politie aankaartte.
    Bravo, Lef!

  11. Zilvertje zegt:

    Zo is dat, maar ik zit op het bedrag te wachten, dan kan ik het storten, dat bedoelde ik, ik dyslecticus schreef stoten. :^) Wil je toch afbetaald hebben voor we naar ons eiland afreizen. :^)

  12. Je kan het bedrag nou stoten als het goed is….

  13. Zilvertje zegt:

    Hahahah, ik heb er 15 gestoot, hahha, maar als het nog eens 15 moet zijn, dan hoor ik het wel, want je had er toch twee.

  14. Auwauwauw! Daar gaat ons eiland….
    van de gewonnen 7,50 stort ik de helft voor een reddingsboei😦

Geef een reactie

