Slaapluchtjes en een fluitje.

Met een zucht leg ik haar pyjamaatje weg, na een uurtje bed luchten, maak ik het op en voor ik haar schattige bloemetjesslaapjurk onder haar kussen stop, ruik ik er gelukzalig aan, de slaapluchtjes van de hartjes zijn zalig, zoet en lief en nog maar zo tijdelijk, ze groeien de pan uit en emilio heeft  met zijn elf jaar al een schoenmaat die ik nooit zal halen en ik heb toch al een beste poot.

Vandaag deed ik al vroeg de spijkerbroeken in de was en nauwkeurig haalde ik alle zakken leeg, het is altijd bijzonder om te zien wat kinderen allemaal verzamelen, in blancies zakken vond ik prachtige schelpjes in de vorm van een kruikje, die ken ik niet, in nederland komen ze niet voor, zouden ze nog uit Spanje komen?

Tijdens het de grijze bak buiten zetten bij het eerste ochtendlicht hoorde ik zachtjes fluut, fluut en mijn lippen krulden omhoog…. Emilio kan sinds gister fluiten, daar zijn jaren van oefenen aan vooraf gegaan, want voor sommige mensen is dit lastig, hij heeft een Spaanse lange tong en slist en die tong zit in de weg bij het fluiten, dat vereist een aparte techniek en menig maal lachten we ons tranen als het niet ging en lachen en fluiten gaat niet samen, dan deden we de cursus: denk aan iets verdrietigs en fluit! Nou dat was nog harder lachen.

Gisteravond bracht ik Blancie naar bed en hoorden wij voor het eerst dat het lukte en heel stilletjes genoten we van zijn gefluit, we zaten te genieten als of we een klein vogeltje zagen uitvliegen……. en zo is het eigenlijk ook wel een beetje.

Ach, je had zijn mooie oogjes moeten kunnen zien stralen.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2008-05. Bookmark de permalink .

18 reacties op Slaapluchtjes en een fluitje.

  1. K zegt:

    Een blog van huiselijk geluk. Mooi!

  2. Kokopelli zegt:

    @Zilvertje: Schattig hoor, deze bijdrage.
    Groetjes,
    Kokopelli

  3. Ron zegt:

    Je blog is goud waard, Zilvertje.

  4. coby zegt:

    Zodirect trekt hij fluitend de wereld in, Zilvertje! En als je dat fluitend doet en kan, dan maakt dat het wel een stuk lichter hè?
    Lieve groet, Coby

  5. Bart zegt:

    …always look on the bright side of life, (verder fluitend…)
    Mooi blog, je bent en blijft helemaal jezelf Zilvertje, en daar ben ik blij om!🙂
    (loopt fluitend weer verder, na nog even een laatste zure pruimpit lachend in de prullebak te hebben gespuugd)
    hartelijke groet, Bart

  6. ijskastmoeder zegt:

    *big smile*
    wat heerlijk meegenieten met de keine geneugten van het leven!

  7. fredvanderwal zegt:

    even op bezoek en een aanbeveling geven voor een uiterst originele bijdrage

  8. Wilma zegt:

    Ik oefen al een heel leven, maar kan nóg niet fluiten. Moet je veel roggebrood eten, zeiden ze hier. Groen geel en blauw aan gegeten, maar nog steeds geen heldere fuut!

  9. hippo zegt:

    als je kan fluiten, kan je de wereld aan
    gr. hippo

  10. jeg synes zegt:

    Emilio heeft nu een nieuw stadium in zijn jonge leventje bereikt….en het is spannend om
    zoiets mee te maken natuurlijk…voor hem, maar ook voor jou en Blancie…what next?..
    je schrijft zo lief en teder over je suikerhartjes…
    jeggroetReactie is geredigeerd

  11. bert zegt:

    Lieve bijdrage.
    Geniet er van – het gaat inderdaad snel ! Mijn kind zit ondertussen alweer zo’n 8 maand in Australië ondertussen, ergens tussen zichzelf ontdekken en volwassen te wezen …🙂

  12. Zilvertje zegt:

    Dank jullie wel voor jullie reacties. De hartjes zijn bijzonder lief en altijd zijn er prachtige momenten, maar wij voeren ook onze kruistocht, wij zijn in 2004/2005 getroffen door een ramp en dat kent nog steeds zijn sporen, maar wij werken hard aan het geluk en geven nooit op. Al die lieve reacties geven mij zilveren vleugeltjes.Reactie is geredigeerd

  13. tomestepona zegt:

    Grappig, wij schreven op hetzelfde moment iets bij Ron fa…
    Ik vind het heerlijk om te lezen hoe je kunt genieten van het (soms kleine) geluk dat kinderen brengt.

  14. Zilvertje zegt:

    Ja, ik zag het net, ben even gaan terug kijken, zag dus ook mijn taalblindheid :^(
    Dank je wel, ik ben zo vaak ontroerd door dat kleine grut en ik ben ook zo dankbaar dat ik ze nog heb gekregen, zo vlak voor mijn veertigste, ik wilde altijd een groot gezin, maar mijn man vond het na twee genoeg, in 91 dacht ik, ben ik gaan scheiden en ben heel lang alleen gebleven tot ik de half Spaanse papa van de Hartjes tegenkwam, de relatie duurde een blauwe maandag, maar de Hartjes zijn een kostbaar geschenk, hun opa komt uit Andalucia, iets boven Cordoba, ik weet niet op ik het goed schrijf, maar aan het meer in Penja rotja, ohhhhhhhh, wat is het daar mooi en wat zijn de mensen lief, het huis staat te koop, met allemaal huisjes er om heen, gebouwd door hun opa, eigelijk voor de kleinkinderen, maar na opa’s dood verkopen zijn kinderen het, zo zonde, het is er een hemel op aarde.
    Jij boft maar!

  15. PACO PAINTER zegt:

    Eens met Ron: Goud waard!

  16. eva zegt:

    Voor het eerst fluitend de dag beginnen….
    Wat een mooie mijlpaal!
    gr eva

  17. moontje zegt:

    Je kan het nog steeds
    ik kan het ruiken en meebeleven omdat jij zo beeldend schrijft
    dank liefs Moon

  18. Dianne zegt:

    weer voelbaar Zilver )

Geef een reactie

