Dood!

Liedje van de donderdagdood.
 
En als ik plotseling dood mocht gaan
Denk dan nog eens aan mijn grappen
Trek mijn clownschoenen nog eens aan
En kook nog eens mijn pappen
 
Lees eens wat ik over het leven schreef
Over de liefde en de maatschappij
Denk nog eens aan de kinderen die ik kreeg
Allemaal een bijzonder ei
 
Kom ook eens gezellig naar me toe
En heus je hoeft niet te huilen
Ik ben van al het leven en werken zo moe
Ik gebruik om bij te komen wel 8000 kuilen
 
Zilvertje.


Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-08 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

30 reacties op Dood!

  1. w.v.d.akker zegt:

    dan zeg ik ……. tot ziens bij de bloemenkiosk,
    wat een mooi liedje/gedicht……. zilvertje!
    liefs,

  2. zilver zegt:

    Ja, dat is goed Akkertje, daar zullen wij elkaar altijd opwachten, het ruikt daar ook zo lekker! ( dank je )

  3. Ate zegt:

    Wat zie ik nu? een hele zilvervloot?
    Bah pap.

  4. zilver zegt:

    Ate, hahahahah, die is goed! Ik moet steeds oude dingen gebruiken, mijn fototoestel is nog steeds aan het opdrogen, die oude zuipschuit!

  5. coby zegt:

    Ik moet er niet aan denken maar de dood hoort bij het leven….Ik denk dat ik dan naast je kom liggen, kunnen we kuilen ruilen…
    Lieve groet, Coby

  6. zilver zegt:

    Coby, als altijd weer een reactie vol humor, zijn we weer net als kind heel dicht bij elkaar, ik ga je dan uit je kuilslaap houden hoor, ga ik je vertellen en ga ik voor je zingen en gaan we over de rand hangen met een kaarsje en een wijntje, kaas heb ik dan genoeg tussen mijn tenen, zorg jij dan voor het stok (oud)brood?
    Als de vogeltjes gaan fluiten en de zon komt op, dan duiken we er weer in en het kuilruilen maakt het rusten veel aangenamer, ik heb door jou nu een prachtig verhaal in mijn hoofd, ik moet het niet vergeten, dan lees je het vanzelf, met dank xxx ( nationale kuilruildag op het kerkhof in Krommenie )

  7. ramirezi zegt:

    Ah, da’s duidelijk; als je je kuilen op gaat zoeken dan laten we je blogs staan. Voor later…

  8. Antoinette Duijsters zegt:

    Mooi en leuk versje en een prachtige collage.

  9. w.v.d.akker zegt:

    zilvertje, zilvertje!!
    je bent weer helemaal in je doen!!!!
    prachtig, een weekend vol plezier!!!!

  10. zilver zegt:

    Ja, Rami, dat is fijn! :^)
    Dank je Antoinette, ben zo blij dat je er weer even bent xxxx
    Akkertje, maar ben wel moe hoor, ik ga nog een klusje doen en dan slapen xxxxxx

  11. w.v.d.akker zegt:

    je mag ook moe zijn na zo een lange week!!
    en bijzondere lange dagen!!!
    xxxxxxxxx

  12. zilver zegt:

    Ja, best wel lang, welterusten xxx

  13. w.v.d.akker zegt:

    welterusten xxx

  14. burro_holanda zegt:

    Ik vind je gedicht mooi. Toch word ik er niet vrolijk van.

  15. sjaal zegt:

    @ moeheid…dood,
    fijne thema’s.
    Nee, echt!

  16. actuality zegt:

    D O O D ?
    Laat je niet
    Kisten……..
    Want de enige
    die over blijft
    is de vermiste
    van Het Leven
    Dood
    Hélemaal niet
    want ik heb
    mijzelf
    toch niet
    afgeschreven

  17. cor3306 zegt:

    het is een echt clownslied, lief, treurig en mooi…..

  18. Smokey Robbinson zegt:

    Zilver….nu eens met een traan, zoals het een echte clown betaamt. En morgen, na lekker uitrusten, weer lachen!
    Maar..bloemenstalletjes en bloemenwinkels ruiken altijd heerlijk!!

  19. R. Kruzdlo zegt:

    Aanbevolen mooi Zilver

  20. ceesincambodja zegt:

    Mag ik je gedichtje onderschrijven, Zilver?
    Levengegroetje

  21. easywriter zegt:

    Zo veel gezichten en toch één vrouw. You’ll always be here.

  22. trekmoment zegt:

    Ik vind het vertederend, vooral de eerste strofe is prachtig!

  23. joost tibosch sr zegt:

    Wat een levensecht doodsgedichtje! Wat die kuilen betreft…laat je toch lekker uitstrooien in de natuur!

  24. laila zegt:

    Ha Zilver.
    "A working class hero is something to be":-)

  25. eva zegt:

    Zeker!
    ik kooookk vast nog wel eens
    een van je pappen!
    Mooi, Zilvertje!
    gr eva

  26. Joostx zegt:

    Mooi Zilver, lieve groet.

  27. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Wat een mooi gedichtje, sterven is niet erg.
    Net als het leven niet altijd fijn kan zijn. oma

  28. Harry C.A. Daudt zegt:

    Zilvertje,
    wat een treffende tekst;terecht op het/je blog.
    het doodgaan maar ‘even uitstellen’aub.
    -groetvandichterbijgrave-

  29. Annet zegt:

    Heel geinig en geestig!
    X!

  30. tineke-van-eeuwen zegt:

    Mooi gedicht Zilver,
    zo lijkt de dood wel mee te vallen,
    8000 kuilen en niet eens voor een ander?
    graag gelezen, gr. Tineke

Geef een reactie

