Hoedjesdag, Prinsjesdag.

 

 

Hoedjesdag, Prinsjesdag.

 

Zat ik met mijn handen in het haar

Maar dat was nog geen hoedje

Een fruitmand voor wie

Uit het land van Flipje kwam

Of een legergedoetje

De andere dames zaten ook in nood

Ze vroegen om een vluchtelingenboot

 

Een stop de bom

Of een regenton

Om aandacht voor het water te vragen

Ja, welke hoed zou ik eens dragen?

 

Doet u mij maar de sleuteltotvredehoed

Die staat ons allemaal heel goed.

 

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Hoedjesdag, Prinsjesdag.

  1. Ridzerd zegt:

    Die hoed van Jetta Klijnsma. Het is toch ongelooflijk dat iemand zoiets op zijn hoofd zet. Ik bewonder haar moed om zichzelf zo voor gek te zetten. 😉 De ontwerper van die hoed kan maar beter een ander vak leren.

  2. Zilvertje zegt:

    Dat hoedje was tegen de bezuinigingen op culturele instellingen in 2011. Haar hoed kwam uit de collectie van Theater Instituut Nederland, niks kan mij te gek, als men maar opkomt voor waar hij voor staat, Jetta vind ik over het algemeen een dappere vrouw, maar ze zou beter op haar schaapjes moeten passen, ik heb wel eens de idee dat ze zich laat ompraten, maar goed, wie ben ik, ik zit straks voor de tv, ik geniet er enorm van. Wie zich zo durft te geven is een vrij mens, ik houd van vrije mensen, maar ik lach er vaak wel om, maar dat mag.

  3. logbankje zegt:

    Er gaat veel aandacht naar de hoedjes uit.
    Maar je de sleuteltotvredehoed is de oplossing dan is er morgen een kabinet.

  4. gemma1952 zegt:

    Oh, die Dijkstra met haar zotte hoed.

Geef een reactie

