Mijn poesie album.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Heel veel jaren was ik het kwijt, het lag bij een broer die het moest geven aan mijn ouders om er als nog in te schrijven en zo kwam het dat mijn ouders die vroeger het maar steeds uitstelden om er in te schrijven er nog steeds niet in hebben geschreven. Helaas is mijn vader overleden in 1999.

Binnenkort neem ik het album mee naar mijn moeder, ook al komt er maar een letter in op haar pagina. Dat mijn vader er niet instaat vind ik het grootste verdriet, want ik houd erg veel van hem.

Zo blij dat ik er wel een oma en opa in heb staan. Wat is het toch dat als je oud wordt zo gaat hangen aan het verleden?

Omdat ik zo weinig mensen in mijn album had, nam ik het album ook mee naar de middelbare school en verpleging en zo groeide het toch nog een beetje met blaadjes er bij. Nu ben ik zo dankbaar voor die pagina’s, anders was ik die mensen vast vergeten.

Hadden jongens ook zo een boekje? Ik denk het niet.

 

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

12 reacties op Mijn poesie album.

  1. logbankje zegt:

    Weet niet of jongens een poesie album hadden, ik in ieder geval niet.
    Volgens mij een echt meisjes ding, zo had mijn jongste zus er ook een want dat was toen heel gewoon.
    Weet nog dat oma en moeder speciaal een mapje met plaatjes hadden om er in te plakken.
    Jammer dat je vader en niet instaat, maar hopelijk je moeder nog wel.
    Zo’n album geeft toch weer herinneringen aan toen. Hans

    • Zilvertje zegt:

      Wat leuk van het mapje van je oma. Vond de plaatjes altijd erg mooi, heb er nog een zwak voor. Dus alleen meisjes, grappig he? denk als jongens het ook hadden, ze er nu ouder een hoop plezier aan konden beleven.

  2. We hangen zo aan het eigen verleden omdat het doorleefde werkelijkheid is.
    Eigenlijk zouden we alles moeten bewaren en bovenop of naast het ouderlijk huis je woning bouwen.
    Zoals men in de prehistorie heeft geleefd.

  3. logbankje zegt:

    Ik dacht dat mijn zus ook het album van mijn moeder heeft, heb ik ook nog wel ingelezen. Hans

  4. cor3306 zegt:

    Ik heb nog het album van mijn oudste zus en dan heb ik nog eentje met poesiealbumversjes erin die ik de leerlingen van mijn havoklas voor mij heb laten schrijven, ik zal ze eens opzoeken

  5. gemma1952 zegt:

    Fijn dat je het album nog hebt. Ooit heb ik het als kind uitgeleend maar weet niet meer aan wie en nooit meer teruggekregen.

Geef een reactie

