Geachte gemeente Zaanstad,

1maartkrommeniezomaar9sv (2)

Als bewoner van Krommenie maak ik me zorgen om de verkeersoverlast/veiligheid op het Vlietsend en het verlengde van die straat. Auto’s/brommers rijden er structureel te hard en de vrachtwagens die er rijden worden met de dag groter.

Door de enorme opmars van Internet wordt er veel thuis on line besteld en thuisgebracht, de wagens zie je met de dag groeien en meerdere malen per dag rijden die auto’s af en aan, parkeren op de gekste plaatsen.

Door de brand ooit op de Heiligeweg in het winkelgebied, zijn vanuit die brede straat veel winkels en enkele nieuwe in de smalle Zuiderhoofdstraat gekomen, dan heb ik het o.a. over Blokker, Hema, Kruidvat en Zeeman. Wagens die veel bevoorraden en hard rijden en heel groot zijn. Groter dan mijn  huisje.

Niet alleen de verkeersveiligheid is in het geding, ook het woongenot is enorm afgenomen, ik vertel u geen geheim dat sinds u het waterpeil hebt verlaagd, de funderingen in de straat heel slecht zijn, na elke wilde en hard rijdende auto voel ik mijn huisje trillen en vrees ik nog meer schade aan de fundering.

Als de al wat oudere inwoners van Krommenie vind ik het fietsen in deze straat heel moeilijk, door de harde rijders, door de grote auto’s en alle obstakels, vaak wordt er gebouwd en verbouwd in de straat, vaak is het en laden en lossen en te hard rijdend verkeer en winkelend publiek, een onveilige heksenketel.

Handhaving is er niet, behalve op parkeren. Voor de mens die blind is of gehandicapt moet deze weg helemaal een drama zijn.

De uitstoot van fijnstof is ook enorm toegenomen, dit merk ik niet alleen aan mijn gezondheid, maar ook aan de ramen, als ik ze lap is het water zwart en stinkt. Een raam open aan de straatkant is niet te doen.

Eerder had ik al een heel verhaal op uw site, maar bij de voltooiing was mijn hele verhaal verdwenen en kon ik opnieuw beginnen, dus hoeveel mensen zullen hun klacht doorzetten? Over deze specifieke  klacht, ik neem aan dat u ze weinig krijgt, de meeste mensen in de straat zijn belanghebbende, winkeliers. Weinig mensen wonen ook nog maar hier, zijn bijna allemaal winkel geworden en passanten.

Wat ik zelf al heb gedaan:

De winkels gebeld en aangeschreven met het verzoek zachter te rijden, of hun waar op een kar te vervoeren en zo naar de winkels te brengen, wagen in het begin van de straat parkeren ( een groot bedrijf doet dit al )

Om handhaving  snelheid gevraagd bij de politie ( ik voelde me niet serieus genomen, het had geen prioriteit vertelde men mij )

Een wethouder een mail gestuurd ( niets van vernomen )

Elke keer het probleem aangekaart in de enquêtes waar ik aan mee doe binnen de gemeente.

In mijn eerdere verhaal had ik het gevoel dat ik beter had aangegeven waar de schoen wringt, maar helaas dat is nu weg, kort en goed, ik vraag om:

Handhaving snelheid, is nu dertig, zou naar stapvoets moeten gaan in mijn ogen.

Verbannen van grote auto’s in het straatje, lading per kar brengen.

Dit alles ter verbetering van het woongenot, het sparen van de funderingen en de veiligheid van de wandelende en fietsende burger en de gezondheid van de bewoners met betrekking tot de fijnstof.

Dank voor uw tijd en aandacht, mocht deze tweede klacht niet zo duidelijk zijn, ik wil de klacht graag toelichten.

 

Met vriendelijke groet,

Trudy Den Herder.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Geachte gemeente Zaanstad,

  1. Zilvertje zegt:

    Geachte heer / mevrouw,

    Bedankt voor uw melding.
    Deze melding wordt op werkdagen tijdens kantooruren van 7.30 uur tot 16.00 uur gelezen en ingepland.
    De status van uw zaak kunt u volgen door op de volgende link te klikken: Zaakportal. Uw zaaknummer is ……. Gebruik pincode. om een bericht door te geven, uw contactgegevens te wijzigen en/of informatie toe te voegen aan uw dossier.
    Met vriendelijke groet,

    Gemeente Zaanstad

  2. logbankje zegt:

    Verdrietig om te lezen, Krommenie is niet meer mijn krommenie . Hans

  3. Helaas het is op steeds meer plaatsen zo.

    • Zilvertje zegt:

      Jammer he, geen plaats voor het spelende kind, de fietsers en de auto’s, het is gevaarlijk, je mag wel een harnas aan als je als fietser of wandelaar de weg op gaat in je eigen dorp.

  4. Dirk zegt:

    Hoop dat het iets helpt maar zoals je zelf al aangeeft je ben geen winkelier dus geen belanghebbende want die tellen alleen maar in zo’n gemeenteraad het is hier niet anders.

Geef een reactie

