Dodenherdenking, 4 mei Krommenie.

krommenie2 (1)

Ik herdenk het verdriet van mijn opa en oma

Vader en moeder maar ook het verdriet

Dat ontstond in ons door hun trauma

Ik herdenk de mensen die leden onder de slavernij

En overheersing in de koloniale tijd

Ik herdenk alle mensen die leden

Omdat ze hun eigen land en vrijheid terug wilden

Ik herdenk alle mensen die met een bootje

Naar ons toekwamen

Ik herdenk niet alleen dichtbij

Maar juist ook wat verder van me af

En wel met deze reden

Door dit allemaal te beseffen

Ontluikt de vrede

Zilvertje.

Foto: Krommenie, de herdenking van internet gehaald.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Dodenherdenking, 4 mei Krommenie.

  1. logbankje zegt:

    Vrede hoopt zelf ook helemaal vrij te zijn, maar of het ooit lukt?
    Het verdriet zit bij veel mensen. Hans

Geef een reactie

