Haal het suiker uit je leven, anders haalt het suiker het leven uit jou.

Als je denkt: ik ben zo moe, ik heb overal last van en er is zo een twee drie geen oorzaak, denk dan eens aan suiker!  Suiker het klinkt zo zoet, maar het maakt je leven tot een hel.

Zoet en zout maken dingen langer houdbaar, behalve jou. Het lijkt dus logisch dat we het gebruiken en zeker de fabrikanten die steeds mee in onze keuken zijn beland. Als iets zoet of zout is, dan hoef je ook minder verfijnt te koken of te produceren, fijne smaken zijn dan niet nodig en kruiden laat men achterwegen. Dus een fabrikant stopt het suiker graag in het voedsel, het bespaart kosten en de klant eet en drinkt  er meer van, kassa!

Mannen en vrouwen die last hebben van dikke buiken of helemaal dik zijn, zijn vaak het slachtoffer van suiker. Ze zijn dol op eten, of kunnen niet stoppen omdat altijd die smaak van suiker lokt. Het lichaam haat suiker, want het maakt de balans in de war en wil het zo snel mogelijk wegwerken zodat de balans weer hersteld is, maar zoveel suiker is het lichaam niet gewend, de mens is nog niet aangepast aan overvloed en de nieuwe vorm van eten en het minder bewegen, vroeger moest je achter je voedsel aanjagen of je lag op je knieën het zaadje uit de grond te kijken.

Het lichaam, stopt snel het suiker daar waar je het liever niet hebt, maar je lichaam is misleid door al die overvloed. De suiker wordt je dikke kont, je dikke buik en als je niet uitkijkt, je nieuwe dikke ik.

Er is altijd een weg te terug. Wees kritisch, koop niks meer met suiker, lees de verpakkingen, je zult schrikken, wat een rotzooi voegt men toe aan je eten en het is niet nodig, liever nog, maak je sausjes en kruidenmixen zelf, veel goedkoper en lekkerder, koop niks kant en klaar.

En voeg zelf geen suiker toe. Of je nu koffie of thee drinkt, het moet even wennen, maar al snel wil je niet anders meer. Koop het niet meer. De juiste smaken komen weer naar boven, je geniet dubbel.

Kook vers en met kruiden, drink geen frisdrank, maak het zelf. Voor mijn sinaasappelsap heb ik zelf na veel geknoei, eindelijk de fijnste pers gevonden op op de hand na dan, want dat is gratis. Kijk wel even op internet waar je hem het goedkoopst kunt bestellen.

Als je enkele dagen zonder suiker leeft ga je je beter voelden, je darmen werken beter, je krijgt meer energie en het mooiste van al, je wordt dunner en dunner.

En de citruspers die ik elke dag gebruik is van Bosch, makkelijk in gebruik en zo afgewassen en het snoer is bij opruimen verstopt in de Bosch zelf.

Als je nog niet begonnen bent, start vandaag met je nieuwe leven, te beginnen bij, verwijder de suiker uit je huis en uit je lichaam en pers je eigen sapje.

Zilvertje.  ( wordt vervolgd )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op Haal het suiker uit je leven, anders haalt het suiker het leven uit jou.

  1. logbankje zegt:

    Je hebt helemaal gelijk, deze stoffen vreten een mens op.
    Ik ben er heel voorzichtig mee, want ik groei binnen de kortste keren dicht. Hans

  2. Rob Alberts zegt:

    Eerst geen suiker in de koffie.
    Nu helemaal geen suiker meer.
    Af en toe een klein likje honing blijf ik wel gebruiken.
    Vriendelijke groet,

  3. gemma1952 zegt:

    Een ijzersterk verhaal. Ik worstel ook al jaren met suiker. Het vervelende is dat suiker een drug is voor veel mensen. Ondanks ik weet dat suiker en zout de boosdoeners zijn zoals jij dit hebt geschreven, ga ik toch steeds voor de bijl. Gelukkig niet overdreven. Toch ben ik geneigd om producten zoals jam, suiker in de koffie te gebruiken, omdat ik de koffie zonder suiker, niet te drinken vindt. Suiker in de thee gebruik ik niet. Jouw verhaal klopt, alleen moet ik wat meer standvastiger zijn. Roken en sterke drank drinken heb ik gelukkig nooit gedaan. Nu het loslaten van suiker nog. Och, wat is dit toch lastig.

    • Zilvertje zegt:

      Gemma, allereerst ik kan niet meer op je weblog komen, ik heb al een paar maal onder je reactie, aangegeven dat de link niet werkt, of ben je gestopt? ik zou graag weer iets van jou lezen.

      Ja, suiker, het zit in de mensen dat we het lekker vinden, we begonnen als kind met de borstvoeding, bremzoet, dat vinden we lekker, daarom groeien we als baby’s zo goed. het is een soort van overleven, zoet, zet ons aan tot meer, maar in deze tijd van overdaad, is het te veel en te bewerkt. Als je suiker echt niet kan missen, doe de suiker dan zo onbewerkt mogelijk, bruine suiker, rietsuiker, honing. Hoe minder de mens er mee heeft gedaan hoe beter.

      Ik ben ook echt een zoetekauw, maar zelfs ik red het, en waarom, ik groeide dicht en mijn lichaam ging raar doen. Als je weet dat men bv in de jaren dat mijn vader jong was, suiker in een wond deed om het erger te maken om zo werk te ontduiken, dan zegt dat al genoeg. Een zoet lichaam is een bodem voor bacterie en gisten die het niet goed met ons voor hebben. Allemaal klachten treden op. Het schijnt ook dat darmen gaan lekken je je daar heel ziek van kan worden en dat we diabetisch krijgen, type 2, dus door ons eigen eetgedrag gecreëerd. Het mooie is, dat ik bij veel mensen heb gezien dat ze door een gezond patroon weet fit werden en van de diabetisch afkwamen.

      mijn oma’s hebben me vroeger veel geleerd over gezond leven en nu pas realiseer ik me dat.

      Ik kan inmiddels zeggen dat ik zonder suiker leef, ja, soms overkomt het je wel eens, bv op visite of uit eten, maar zelf probeer ik zo natuurlijk mogelijk te eten en te leven en dan vliegen de kilo’s er af en voel ik me beter. Ik verheug me nu ook veel meer op dingen en echt even doorbijten maar dan is koffie maar ook de thee zo lekker, je wilt niet anders meer.

      Heel veel liefs!

  4. Dirk zegt:

    Goed advies van je ik gebruikt ook haast geen suiker meer al een jaar of 20 niet in de koffie of thee alleen nog een beetje bruine basterd in de havermout.
    En de kant en klaar maaltijden staan bol van het zout tevens als soep in blik.

  5. Zilvertje zegt:

    Ja, zout en zoet, goedkope vullers, ze vullen ons ook! :^0

Geef een reactie

