Plaatje aanvragen bij Logbankje.

 

Het is al weer heel wat jaren terug, dat ik van verschillende websites, overging op een weblog van weblogland.nl later Sanoma. Het was denk ik 2002 en dat waren jaren dan moest je echt op zoek naar kennis, hoe je bv een plaatje kon plaatsen en bij mij mislukte dat heel vaak. Ik had zeker 5 weblogs bij weblog.nl, mijn drang naar schrijven was zo groot, een weblog was was te kort. Ik had bv Terpentina, een Grapjesweblog en Superhot, ik had zomaarvantrudy en de andere namen schieten me niet zo snel te binnen. Na een poosje wist ik hoe ik foto’s kon plaatsen, muziek en filmpjes, het was een zoektocht geweest op internet, met codes lukte het op een dag en ik was zo blij.

Op zomaarvantrudy had ik al snel meer dan 5000 stukjes geschreven en erg veel foto’s van de Suikerhartjes die toen nog erg klein waren.

Weblogland groeide als kool en werd overgedaan aan Sanoma en je kon je weblog overlaten zetten, alles ging op zwart en het was wachten tot je weblog aan de beurt kwam. Die van mij zijn allemaal verloren gegaan en de foto’s mis ik nog het meest.

Gelukkig had ik inmiddels een weblog bij de Volkskrant en daar ging ik verder, maar ook dat ging ter zielen en nu zit ik al weer ruim tien jaar hier.

Uit de begintijd bij weblogland ken ik virtueel Logbankje, bleek hij ook nog uit het zelfde dorp te komen ooit, maar nu woont hij verder weg.

Op weblogland ( dacht ik ) begon hij samen met zijn zoon een Sinterklaasradioprogramma en dat was smullen en daarna was er de The Great Granny Onion Show elke week en nu hebben we alweer jaren de Logbankradio. Je mag dan op zijn weblog een plaatje aanvragen en op de vrijdagavond/nacht en nu ook op de zaterdag zendt hij uit, maar altijd is het terug te luisteren, je vraagt of je het wachtwoord mag weten en je hebt toegang tot de meest geweldige shows, puur genieten en waarom ik dit nu schrijf? Morgen ga ik het vertellen.

Logbankje

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Plaatje aanvragen bij Logbankje.

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik zie hoe jij, hij en anderen hiervan genieten.

    Zelf ben ik steeds meer van de stilte.
    Dus laat ik deze kans aan mij voorbij gaan.

    Vriendelijke groet,

  2. Dirk zegt:

    Is inderdaad een gezellige show, al moet ik bekennen dat ik het weleens vergeet.

  3. logbankje zegt:

    Vele herinneringen komen aan me voorbij Tante Nivea,
    Ja, waren toen ook leuke tijden met Ferry den Hartog, nog steeds via radio Els.
    Ons dorp is net als ons erg veranderd. Hans

    • Zilvertje zegt:

      Ja, Radio Els bracht cd’s uit met os in de hoofdrol en er was een echte serie in de Afwasshow, ja, ook dat nog eens. Ik heb er denk ik bijna 20 jaar bloggen opzitten waarvan de laatste elf jaar bewaard zijn, de beginjaren waren zo geweldig en wat trokken we een kijkers, als ik van allemaal een dubbeltje had gehad, kon ik mijn fundering makkelijk laten herstellen, wat zeg ik, ik ging verhuizen terug naar zee, niet om mijn dorp, maar om die stinkauto’s.

      Het waren mooie jaren!

Geef een reactie

