Vrolijk Pasen!

 

Als een kind kan ik me nog verheugen op feestdagen en maak er altijd werk van. Vandaag zouden we om 12.00 uur scherp gaan Paasontbijten. We hadden ook nog een onverwachte gast.

Midden in de nacht was ik een paar keer wakker, koffie voor wie van het werk kwam en uitgaanders die weer thuiskwamen in de ochtend en geen sleutel hadden meegenomen.

U begrijpt het al, ik zat alleen met een pan eieren te ontbijten om 12.00 uur scherp, een “”Hartje”” kwam nog uit beleefdheid, maar was niet te genieten en ging na een koffie dadelijk weg zonder een hap te nemen, of was het ei wel opgegeten? De ander kwam na afloop heel boos worden aan tafel, ik had de gast niet mogen uitnodigen op het Paasontbijt, ik was een akelig mens en ik begrijp niks van de wereld.

Het ontbijt had in de voorpret uren geduurd, met veel lachen en gezelligheid. In werkelijkheid, voelde ik een steen op de maag en was het zo klaar met het eten……..

Zat wel even met tranen in de ogen, maar heb toch doorgegeten en ik maak een verse pot koffie en draai straks een muziekje, het is een rare wereld, ik heb zelfs thuis de kernkoppen op aanval staan. Wie had dat ooit kunnen denken…..

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op Vrolijk Pasen!

  1. logbankje zegt:

    Soms lopen de zaken anders dan dat je had gehoopt.
    Voelt als een rauw ei stuk slaan op je bord om te pellen. 😦 Hans

  2. Zilvertje zegt:

    Ja, hahahahah, die is grappig, ik ga lekker vandaag mijn eigen weg en wie om avondeten durft te vragen, klopt op de verkeerde deur. Fijne Paas!

  3. Rob Alberts zegt:

    Jammer, wens je alsnog een hele fijne Pasen.

    Regenachtige groet,

  4. Herkenbaar. Alles -ook een paasontbijtje- smaakt beter na bijgestelde verwachtingen😉

    • Zilvertje zegt:

      Ja, zo is dat, maar wel een nare ervaring. Naar voor je als je het herkent, dat verdient niemand die zijn best doet. Maar ik had het in mijn eentje fijn, ik ben snel tevreden.

  5. Dirk zegt:

    Ziet er heel vrolijk uit.

  6. gemma1952 zegt:

    Ziet er gezellig uit.

  7. Dunya zegt:

    PRCS zoals het is!!!
    GEWELDIG stuk!

Geef een reactie

