Roti.

roti

 

Vier bordjes Roti in een wip!

Met de oude sperziebonen van de dag er voor, wist ik wel raad, Roti maken. Vier eitjes koken, lekker hard. Kippendijen in kleine stukjes snijden en met heerlijke kerrie ( AH ) bestrooien en laten intrekken, de pannenkoekjes zelfrijzend bakmeel met water maken.

Om de pannenkoekjes niet te erg te laten kleven, heb ik mijn aanrecht vol met meel en mijn handen ook, ik kneed het deeg en maak balletjes, die ik later plat uitrol en bestrooi met meel dan lekker even bruin bakken in de pan en bestrooien met zout en mosterdzaad, bewaar ze warm. ( we eten ze ook vaak als koek, hartige koek, dan doe ik er kwak doorheen en meer kruiden )

Kip bakken, als het gaar is, ui en knoflook er bij en als laatste de champignons, ik had de kastanjes.

De mie even koken, is heel kort en aanbakken met Spaanse peper of sambal manis en een paar druppels ketjap, manis.

De eitjes pellen en in een pan met kerrie en wat zout bakken, dan krijgen ze een gele kleur.

Zelf kook ik heel snel, dus ik snijd nooit zo fijn en werk niet zo secuur, wel heel schoon, dus ik had het met 20 minuten op tafel, sneller dan eten laten brengen, goedkoper en schoner.

Ik doe alles op gevoel, dus mijn hoeveelheden zijn elke keer anders, komt ook omdat ik vaak werk met ingrediënten die over zijn van iets anders of een andere dag, dat is vaak mijn basis van wat ik ga koken en omdat mijn oudste Suikerhartjes dol is op champignons, verwerk ik die vaak in het gerecht als hij bij mij eet. Als ik alleen thuis ben, dan vervang ik de kip door aardappels, die behandel ik hetzelfde als het vlees en ik doe dan meer groenten er bij.

De pannenkoekjes houd ik dik, dat vinden wij erg lekker

Eet smakelijk!

Nodig:

Kip

sperziebonen

zout/peter

eitjes

zelfrijzend bakmeer

water

sambal of Spaanse peper ( rood )

ketjap

champignons

Kerrie

 

Zilvertje.

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op Roti.

  1. Rob Alberts zegt:

    Mij vragen zé vaak om recepten met de precieze hoeveelheden.
    Terwijl ik eigenlijk gewoon maar wat doe in de keuken.

    Jouw roti ziet er lekker smakelijk uit.

    Gezonde groet,

    • Zilvertje zegt:

      Dankjewel! Ja, ik kook ook creatief en op gevoel en houd rekening met voor wie ik kook. Vaak willen mensen die niet vaak koken, of altijd een past patroon hebben, secuur weten hoeveel van alles, daar heb ik niks mee.

      Als ik voorheen met leerlingen kookte, dan liet ik ze als het programma het toeliet ook creatief zijn, de leerlingen uit de Bijlmer hebben mij heel wat geleerd, kruiden die mij vreemd voor kwamen, maar lekker!

  2. Eet nooit vlees of vis, maar wel veel groenten, groetjes.

  3. Zilvertje zegt:

    Ja, vinden wij ook is een van onze toppers.

  4. logbankje zegt:

    Heerlijk om te eten, vooral als een moeder van een leerling het komt brengen. Hans

Geef een reactie

