Chinese koolsoep.

20170401_172437

Chinese koolsoep

Eet je ook geen vlees en heb je toch trek in iets hartigs?

Hier heb ik voor jou een snelle soep.

Je kunt de soep na koken pureren, maar ook zo laten, dan heb je lekker wat te kauwen en met een broodje en kaas en dan in de oven gratineren is de soep bijna culinair.

1 Chinese kool

2 flinke uien

2 bouillonblokjes

3 eetlepels bloem ( als je van gebonden soep houdt )

Olijfolie

Peper

Zout ( ik doe dit niet )

Nootmuskaat ( ik heb noten in een potje )

Snijplank

Mes

Vergiet en soeppan en om aan te bakken kun je een koekenpan gebruiken, maar ik heb het allemaal in een pan gedaan ivm minder afwas.

Snijd en was de kool

Zet de pan op het vuur en verwarm de olie

Voeg de gesnipperde uien toe

Na ongeveer twee minuten de gesneden kool

Even laten inkoken

Kruiden en bouillonblokje er overheen ( verkruimelen )

Roeren

Eventueel bloem er overheen

Ruim een liter gekookt water langzaam toevoegen

Even laten doorkoken klaar.

Deze soep maak je in minder dan 15 minuten, geen winkel is zo dichtbij en het is goedkoper dan een blik en veel gezonder, houd je wel van vlees dan kun je er van alles in doen, als het maar wel gaar is als je het gaat eten.

20170401_181134

Genoeg voor ongeveer 10 kommetjes.

Eet smakelijk,

Zilvertje.

20170401_181140

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op Chinese koolsoep.

  1. Dirk zegt:

    Lijkt me heerlijk.

    • Zilvertje zegt:

      Ja, ik vind het in elk geval zalig en snel klaar en vers en je kunt de soep zo duur en lekker maken als je zelf wilt, maar ik vind hem simpel het lekkerst en vooral in de avond, als die stiekeme trek optreedt, slaap ik er zalig van.

      Het geurende concert in de avond en nacht gaat aan mij voorbij, dan slaap ik als een roos.

  2. Rob Alberts zegt:

    Lekker!

    Smakelijke groet,

  3. Hillechien zegt:

    jammie je brengt me op ideetjes

Geef een reactie

