Eerste werkdag.

img-20161205-wa0013

Goed inpakken mama, het is koud!

En ja, daar ging ik. Het viel niet mee, het stukje waar ik normaal 8 minuten over loop om van de metro op mijn werk te komen, duurde nu 30 minuten en het overstappen van trein naar metro, lukt me ook niet zo goed, ik moest gewoon een metro laten lopen, maar goed, ik heb het wel gered en was in tranen toen ik me werk weer zag, zo blij.

Het onthaal was zo fijn. Op de terugweg heb ik nog een mens gered, die zag ik al wankelen van een afstand op het perron van de metro en zo gek hij viel bijna op het spoor, maar niemand bekommerde zich over hem. Ik kan nog niet hard lopen, eigenlijk kan ik nog niet veel, maar toen ik bij hem was, heb ik ingeschat dat hij ver heen was en hulp nodig had en heb dadelijk 112 gebeld voor een ambulance. Uiteindelijk kwam een jongeman helpen en die heeft er voor gezorgd dat hij wat beter kwam te liggen, dat lukte me nog niet.

Een dame had ik gevraagd om weer naar beneden te gaan om de ambulance op te wachten en ze naar mij toe te brengen. En zo werd ik steenkoud, maar kon ik wel de man in de gaten houden.

De hulptroepen arriveerden best wel snel en na ze ingepraat te hebben ben ik op de metro gestapt en zat bij de dame die me kwam helpen en we hebben ons samen verbaasd over het gegeven dat niemand een poot uitstak, men even keek en snel daarna wegkeek.

Ik ben nu bekaf, heb netjes gekookt en de afwas bewaar ik voor morgen. Morgen ga ik ook weer bij de anderen lezen.

Oh, ja, gister dacht ik nog: waarom heb ik in godsnaam weer afgesproken dat ik weer kom werken, want het is nog maar twee weken geleden en ik kreeg best wel weer last en niks lukte, maar toen ik deze avond in het donker weer thuiskwam, dacht ik: ik heb gewoon een mens gered, daarom moest het zo zijn. Dus mijn dag was geweldig.

Trudy.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

15 reacties op Eerste werkdag.

  1. Rob Alberts zegt:

    Rustig aan en niets overhaasten!

    Bemoedigende groet,

  2. Rob zegt:

    alles op zijn tijd hoor , en dan gaat het stukje bij stukje de goede kant op , en bij deze een goede nachtrust Zilvertje ,…

  3. logbankje zegt:

    Je verdiend een gouden kroon en lintje, al met veel moeite en net zo veel inzet naar je werk.
    En dan als enigste persoon iemand zijn leven redden, je bent een een vrouw uit een stuk.
    Slaap lekker voor straks. Hans

  4. Dirk zegt:

    Fijn voor je dat je weer onder de mensen ben ondanks dat het moeizaam gaat maar het zal met de dag beter gaan.
    En dan nog een goede daad verricht.

  5. beaunino zegt:

    Wat een verhaal. Je verbaast je soms zo over mensen. Toch een soort spiegelgedrag denk ik: ‘Als de meeste mensen doorlopen loop ik ook maar door’.

    • Zilvertje zegt:

      Ja, mensen lijken zich wel te schamen als hun gedrag afwijkt. Maar ik heb er maling aan, ik help wel, al was ik de minst beste van al, omdat ik haast niks kon, maar heb toch de man kunnen behoeden voor op het spoor vallen.

  6. Hillechien zegt:

    goede daad gedaan dus, tja ik verwonder me ook altijd over dat de medemens zo egoïstisch is maar dat is de huidige maatschappij blijkbaar
    doe verder rustig aan en denk goed aan jezelf, luister op tijd naar je lijf

  7. Angelique Hendriks -op den velde zegt:

    2 Weken en nu alweer aan het werk ? Vroeg hoor , …ja de wereld word er niet leuker op 😦

Geef een reactie

