Sinterklaas past zich ook aan.

20novsinterklaasmetboek6rq

Sinterklaas en Roetveegpiet

Je ziet ze de hele meimaand niet

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

19 reacties op Sinterklaas past zich ook aan.

  1. van mij mag het best veranderen, gewoon Piet en er anders uitzien mag gerust. In de jaren vijftig toen ik kind was, was piet een echte bangmaker,met roe en lege zak.Sint Nicolaas was een afstandelijk en streng persoon. heel anders dan nu . en een vrouwelijke Piet dan kon gewoon niet. Er is al veel veranderd, dus nog een ding, wat maakt het uit.

    • Zilvertje zegt:

      Helemaal met je eens. Mijn moeder is nu 90 en voor ze begon te vergeten vertelde ze wel eens over hoe het vroeger was, er is al veel veranderd, ja, Sinterklaas was vroeger niet zo lief, mijn moeder vond het gewoon eng als kind. Het is een feest en iedereen moet zich er goed bij voelen, gewoon aanpassen.

  2. Suskeblogt zegt:

    volledig akkoord dat Piet met de jaren geĂ«volueerd is, maar zoals het er nu aan toegaat kan volgens mij niet. Die veranderingen worden opgedrongen door “politieke correctheid” iets waar onze kinderen geen boodschap aan hebben. Als ik al die discussies bekijk vraag ik me af wie hier beter van wordt.

  3. Zilvertje zegt:

    Ik luister er niet eens na, er is al zoveel ellende op de wereld en dan om een feest ook ruzie maken, gewoon aanpassen en klaar. Maar ik begrijp wel heel goed de emotie, we hebben in het verleden veel mensen kwaad aangedaan en dat is onvergeeflijk.

  4. Rob Alberts zegt:

    Het gaat om het kinderfeest.
    Jouw foto laat dat mooi zien.

    Vrolijke groet,

  5. Zilvertje zegt:

    Ja, lief he, ze speelden altijd zo lekker, maar nu is alles hier volwassen, waar blijft de tijd.

  6. logbankje zegt:

    Vast iets niet goed gegaan met mijn reactie.
    De Sint past zich altijd maar weer aan. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    Zal ook aan jou denken, al vast heel veel sterkte.
    Zoon 3 mag aanstaande donderdag voor zijn kaak operatie.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

  7. kitty vromen (schoenmakers) zegt:

    een vooruitziende blik! (good old times🙂 )

    • Zilvertje zegt:

      He Kitty, dat is lang geleden, hoe is het met je?

      • kitty vromen (schoenmakers) zegt:

        Poeh ja. ik heb geen actief blog meer dus ik moet even terug zoeken, haha. Ik doe momenteel enkel nog maar Facebook. Er is heel veel veranderd in mijn leven. Gescheiden in juli 2015 (eind maart vertrokken naar mijn eigen flat) en nu werk ik gedeeltelijk als pedicure en gedeeltelijk als individuele begeleider voor een aantal mensen met een dubbel handicap. Op die manier tracht ik uit de bijstand te blijven en zoals het er naar uit ziet lukt dat. XX

  8. Zilvertje zegt:

    Kitty, wat een veranderingen. Ik ga er vanuit dat je het redt, je bent zo sterk. Knap van je. Hoe is het met Rico? Dikke knuffel!

    • kitty vromen (schoenmakers) zegt:

      Dankje! Knuffel terug! Rico is okee, maar hij heeft wel fentanyl nodig omdat zijn gedeeltelijk verlamde arm en been anders te veel pijn doen. Het is een periode erg zoeken geweest naar wat de juiste uitwerking opleverde want hij was ook heel onrustig erdoor en meer ontremd. Nu gaat het stukken beter alweer. En bij jou? Alles naar tevredenheid met de 4 kinderen?

  9. Zilvertje zegt:

    Fijn te horen, je hebt een hoop meegemaakt. Hier alles in rustig vaarwater, ze zijn allemaal volwassen. Ben alleen zelf niet in orde, donderdag operatie, poosje ziekenhuis en hopelijk dat het dan beter gaat. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  10. kitty vromen (schoenmakers) zegt:

    Oei! Succes met de operatie dan!!XXXXXXXXXXX

  11. Zilvertje zegt:

    Dankjewel! XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  12. logbankje zegt:

    Morgen komt de Sint in het land, achter hekken en veel politie, zo verwelkom je een vreemdeling toch niet. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

Geef een reactie

