Gregor Knekel deel 15 De Snijboon.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mijn naam is Gregor, intimi gaven me de naam Knekel, omdat ze met bot vinden en omdat ik werk met de dood. Maar een ding weet ik zeker, ik zit met mijn handen in het haar, ja, ik hoor u denken: komt van de hoofdpluis, die overlopers die het hele uitvaartcentrum hebben ingepikt, ja, dat ook! Maar ik heb ook zorgen.  De heer Aron Aarde, mijn secure tuinman is in de supermarkt uitgegleden over een boon, een snijboon, en natuurlijk kreeg die man op de eerste hulp in het ziekenhuis allemaal grappen te horen over die rare snijboon, maar reken maar dat je een flinke schuiver maakt op groenten.

Met een dubbele gecompliceerde breuk ligt hij in het ziekenhuis,  de arme kerel moest dadelijk geopereerd worden.  EN HET KOMT ECHT NIET UIT DEZE WEEK! Het is de week van Het Kerkhof, van heinde en verre komen mensen met een lijst om aan te vinken wat ze van de deelnemende kerkhoven vinden.  Als je hoog in de lijst komt, dan krijg je veel klanten, ze zijn wel dood, maar binnen is binnen, ik reken toch een aardige ligprijs per jaar, daar kan ik toch behoorlijk de kachel van laten roken.

Nou heb ik vandaag uren lopen zwoegen achter de handmaaier aan en ik heb overal geveegd en opgeruimd, maar ik kan nu geen vin meer verroeren, ik ben zo stijf als een plank, wat een zwaar werk. En bij het handen wassen zag ik in mijn handpalmen grote blaren, ohhhhhhhhhh, wat is met je handen werken zwaar, soms denk ik wel eens, ik zou eigenlijk al die mensen eens moeten vervangen om te zien hoe zwaar dit werk is. Zal ik dan nog eens een aardig mens worden?

Straks ga ik nog even op bezoek bij Aron in het ziekenhuis en dan vraag ik ook wat tips, want ik wil natuurlijk mooie beoordelingen krijgen voor mijn dooie akkertje. En na het bezoek ga ik Janny Van Vliet ophalen, maar dat is weer een ander verhaal. Ik moet alleen iets bedenken voor mijn haar. Als Janny dit ziet gaat ze gillen als een rotje, ze heeft namelijk niks met dieren.

Trudy Wordt vervolgd.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Gregor Knekel deel 15 De Snijboon.

  1. logbankje zegt:

    De heer Gregor Knenkel inspireert je wel in het schrijven van zijn levensverhaal.
    Hopelijk heb je er geen kopzorgen door, want zonder tuinman is het hard werken op je dooie akkertje. Hans

  2. Dirk zegt:

    Het was een rare snijboon

  3. Roel zegt:

    Er is iemand jarig….,
    Misschien wil je haar feliciteren 🙂

Geef een reactie

