Gregor Knekel deel 13 De gebittenbakjes.

s1-gebittenbakje-rvss1-gebittenbakje-rvss1-gebittenbakje-rvss1-gebittenbakje-rvs

Mijn ongezonde leven had me zoals u al wist een poosje ziekenhuis bezorgd en al met al zong ik wel een toontje lager. Veel respect gekregen voor de zusters en broeders die de hele dag vlogen voor ons zieke mensen. Maar een beetje humor kon er wel bij vond ik, al heb ik nooit de waarheid kunnen vertellen over wat ik allemaal uithaalde in het ziekenhuis, ze hadden me dan vast gefileerd.

Om het ochtendgebeuren wat vrolijker te maken op die zaal met vooral zeer oude mensjes, had ik het die nacht voorzien op de gebittenbakjes. Er stonden keurig op het plankje van de wasbak,  4 bakjes met gepoetste gebitten in de Steradent. Op een moment dat niemand keek, heb ik alles door elkaar gegooid. De boventanden van Van Aerle, deed ik in het bakje van mevrouw De Schuitenmaker en zo rommelende ik alles door elkaar. Mijn handen stonken er van, dat was een flinke tegenvaller en ook dat ik tot de ochtend moest wachten tot het spektakel zou plaatsvinden, maar goed, ik lag me al te verkneukelen onder mijn dekentje.

Die ochtend versliep ik me, en werd gewekt door rare geluiden. “”Zuster,”” sliste mevrouw De Schuitenmaker, “” mijn tanden zijn gegloeid en ze smaken zo vleemd”” En mijnheer Van Aerle zat te kokhalzen en even later stikte hij bijna in een te klein bovengebit, een rappe zuster kon het nog net uit zijn keel graaien en een kale kerel achterin bij het raam liep paars aan en kreeg zijn mond niet meer open……

Het was echt vuurwerk die ochtend en wat wel heel sneu was, een demente dame kreeg de schuld, volgens de zuster was ze die nacht gaan spoken en had ze vast met de gebittenbakjes gespeeld. Zo verdrietig, door mijn schuld, moest ze vanaf die nacht elke keer worden vastgebonden…… Gregor, Gregor sprak ik mezelf toe, kerel, word volwassen en ga iets nuttigs doen voor de mensheid.

De Neus, die me elke avond van illegaal voedsel voorzag, kon er wel smakelijk om lachen en kwam met verhalen uit het ziekenhuis waar hij nog patholoog anatoom was geweest. Daar deden ze altijd huishoudfolie op de wc-bril als er een nieuwe student op de afdeling kwam. Juist op zo een dag kwam ook een minister op de afdeling om haar interesse te tonen voor nieuwe behandeltechnieken. Ze had een grote plas gedaan op het folie en die urine was er natuurlijk dadelijk afgedropen, ook voor een deel in haar schattige nubuck pumps. Ze had geen kik gegeven, was met haar kletsnatte schoenen verder gesopt en had bij de evaluatie aangegeven dat het ziekenhuis komend jaar een miljoen minder geld kreeg, want als er nog zoveel tijd was voor flauwe grappen, dan kon het personeel wel een stapje harder lopen.

Zilvertje. wordt vervolgd.

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Deel 4

Deel 5

Deel 6

Deel 7

Deel 8

Deel 9

Deel 10

Deel 11

Deel 12

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Gregor Knekel deel 13 De gebittenbakjes.

  1. Dirk zegt:

    Het is ook een echte draak die Knekel.

  2. Pingback: Gregor Knekel deel 14 De Hoofdluis! | Het straatje van Zilvertje.

  3. logbankje zegt:

    Bij een ongezond leven graaft hij langzaam zijn eigen graf. Hans

  4. Pingback: Gregor Knekel deel 16 Janny. | Het straatje van Zilvertje.

Geef een reactie

