Gregor Knekel deel 12 De neef uit Canada.

cedarland_solid_wood_casket_funeral_supplies_coffins-1

Weet u nog van die kist, die de oven in zou gaan en waar in ik het stukje voorhuid van De Neus in had weggemoffeld? Nou dat is me duur komen te staan. In die kist lag Gerrit een oude veeboer. Hij zou de volgende dag als eerste in de oven gaan, we hadden al zijn afscheid gevierd en ik dacht echt, nou Gerrit is er klaar voor.

Kwam er nog een verre neef uit Canada op die vroege ochtend, voor we hem in de oven zouden schuiven, hij had dag en nacht gereisd om toch nog afscheid te nemen van Gerrit, zijn lievelingsoom. Of de kist nog even open mocht, ja, tuurlijk, hij was nog niet eens dicht. Waarschuwde wel, want hij stond al een tijdje boven aarde en we hadden er niet meer op gerekend.

De deksel ging er af en ik wilde me juist omdraaien om de neef nog even de gelegenheid te geven om in rust afscheid te nemen van zijn lievelingsoom, maar neef barstte in een schaterlach uit! “”Nou kijk oom Gerrit nou, heeft hij gewoon zijn voorhuid in zijn handen? Ligt hij zelfs nog dood met zijn pik te spelen, het is de man ten voeten uit!””

Ik was hevig geschrokken en zag inderdaad, boer Gerrit met het vleesje dat Ans die avond te voren had gevonden in de wc.  Zo kon ik Gerrit toch niet de geschiedenis in laten gaan? Heel schuchter en dat ben ik anders NOOIT,  heb ik de waarheid verteld en die neef uit Canada heeft zo gelachen dat ik nog dacht, die beste man heeft zuurstof nodig.

We hebben daarna op de vroege ochtend een beste borrel genomen en neef is met een stuk cake en dit rare verhaal weer op het vliegtuig gestapt.

Zilvertje. Wordt vervolgd.

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Deel 4

Deel 5

Deel 6

Deel 7

Deel 8

Deel 9

Deel 10

Deel 11

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op Gregor Knekel deel 12 De neef uit Canada.

  1. Rob Alberts zegt:

    Ja, zo krijgt jouw blog weer een onverwachte wending.
    Wat zullen ze in Canada lachen om dit verhaal.

    Vrolijke groet,

  2. logbankje zegt:

    Mag wel stellen dat de die neef uit Canada waar voor zijn reisgeld heeft gehad. Hans

  3. Pingback: Gregor Knekel deel 13 De gebittenbakje. | Het straatje van Zilvertje.

  4. Pingback: Gregor Knekel deel 14 De Hoofdluis! | Het straatje van Zilvertje.

  5. Pingback: Gregor Knekel deel 16 Janny. | Het straatje van Zilvertje.

Geef een reactie

