Gregor Knekel deel 9 De dood op het nachtkastje.

De Man met de Zeis.

download-9

De heer Epithalamus, zeg maar de neus, was die avond laat nog iets lekkers komen brengen, het was een noodgeval. In het ziekenhuis waar ik plotseling verbleef, kreeg ik louter licht verteerbare dingen, zoals lammetjespap en lauwe thee met beschuit.

De behandeld arts had me verteld dat ik door het oog van de naald was gekropen, dat mijn leven uit de asbak en mijn eten uit de muur me bijna fataal was geworden. Ik was te suf geweest om te zeggen dat ik nooit iets uit mijn eigen muur eet, al zag het er wel aantrekkelijk uit. In het columbarium, had een echtgenote van een overleden tuinder, zaadjes geplant en zowaar in die dooie omgeving met weinig zon, was toch alles tot bloei gekomen en zelfs kleine tomaatjes kleurde en geurde me elke avond tegemoet tijdens mijn wandeling, maar geen haar op mijn hoofd dacht er aan om uit die muur te eten.

Later bedacht ik me, toch meer van de narcose bevrijd, dat de arts het ongezonde eten bedoelde en mijn altijd honger naar sigaretten. Volgens hem had de Man met de Zeis op mijn nachtkastje gezeten, maar had de ingreep de griezel weten te verjagen, juist op tijd.

Natuurlijk had hij gelijk, ik had ooit eens in het plaatselijke ziekenhuis in het mortuarium een klinische les mogen volgen, al was het dan wel naast de kist. Op die dag was er geen plek in het ziekenhuis vrij om die les te geven met wel honderd man, dus men zocht naarstig naar ruimte, het was die dag 34 graden en omdat het een bijzonder les was, met veel gasten en heerlijke exquise hapjes, had hoofd facilitaire dienst bedacht, dat het wel in het mortuarium gegeven kon worden, bleven ook de hapjes en de drankjes mooi koud.

Die dag had ik veel werk met de heer A van V, god, wat was dat een zware man en er bleek van alles te ontbreken en de wet schrijft voor dat ik met al zijn onderdelen het pand verlaat, dus terwijl een voedingsdeskundige alles uitlegde over de ondervoeding van veel patiënten voor ze het ziekenhuis in komen, over de snackcar ( lekker ) en  het hongersignaaltje dat steeds te laat komt, zat ik te wachten op zijn onderbeen, zijn gebit en zijn sieraden en elke keer was er weer wat dat ontbrak en toen ik eindelijk met hem wilde vertrekken had de lijkwagen een lekke band, en moest die beste man weer terug naar de klinische les, want tijdens hete dagen, heb je liever geen bederfelijke waar in je auto.

Wordt vervolgd. Trudy Den Herder.

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Deel 4

Deel 5

Deel 6

Deel 7

Deel 8

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

14 reacties op Gregor Knekel deel 9 De dood op het nachtkastje.

  1. logbankje zegt:

    Verkeerd voedsel kan inderdaad je ondergang betekenen.
    Het mortuarium is zeker een koele plek om een feestje te geven, doodsimpel. Hans

  2. Dirk zegt:

    Waar haal je allemaal vandaan.

    • Zilvertje zegt:

      Ha, ha, ja, vraag ik me ook af. Blij weer wat van je te horen, kan niet meer op Facebook, dus had Anne al gevraagd of je nog dingen plaatste. Hij zei ja, nou gelukkig maar.

      • Dirk zegt:

        Ja ik ben er nog steeds was een beetje ziek geweest maar ben weer oke.
        Was Facebook niets voor je?

      • Zilvertje zegt:

        Jeetje, nou gelukkig dat je weer oké bent. Ja, ik vond het wel leuk, maar die nieuwe ontwikkelingen vond ik niks, al dat gedoe, dat ze met je berichten rommelen en dingen uit jouw naam doen, zonder dat je het weet, echt super raar, maar of het nu echt weg is, weet ik niet, maar als ik ga kijken activeer ik het weer, ze zijn zo doortrapt. Nou houd vol!

  3. Pingback: Gregor Knekel deel 10 Het personeelsfeestje. | Het straatje van Zilvertje.

  4. Dirk zegt:

    Ja als men met je berichten gaat rommelen is natuurlijk niet goed, maar ik mis je wel je plaatste vaak leuke foto’s en jij ook volhouden he!

  5. Pingback: Gregor Knekel deel 11 De voorhuid van De Neus. | Het straatje van Zilvertje.

  6. Pingback: Gregor Knekel deel 12 De neef uit Canada. | Het straatje van Zilvertje.

  7. Pingback: Gregor Knekel deel 13 De gebittenbakje. | Het straatje van Zilvertje.

  8. Pingback: Gregor Knekel deel 16 Janny. | Het straatje van Zilvertje.

Geef een reactie

