Gregor Knekel deel 6 De neus en de urnen.

 

df7dda408bbd03e9795e3893734439f4

De heer Epithalamus, zeg maar de neus, is mijn waardige vervanger op de dagen dat ik geen zin heb in het dooie werk. Hij is uiterst betrouwbaar als het om het werk gaat en net zo een rat als ik, als het gaat om geld te maken van gebakken lucht. Hij is een meester in het verkopen van peperdure urnen zogenaamd gemaakt in Italië, maar in werkelijkheid worden ze gekleid en gebakken en voorzien van de meest achterlijke tekens in het plaatselijke gekkenhuis. En we liegen niet, want de afdeling die het vervaardigt, heet: Nou u raadt het al, Italië.

Nou die mafkezen kunnen er wat van, dat zijn uiterst creatieve gasten, ze maken soms vreselijk mooie Keltische schilderingen op de urnen en ook zijn er series bij, je waant je dan in het heelal. Ik koop ze op per honderd en veins dat het zonde van mijn geld is en betaal een habbekrats. Ik verkoop ze voor een astronomisch hoog bedrag en geef er papieren bij die de echtheid garanderen, maar die papieren zijn net zo gestoord als de gasten die de urnen maken.

Epithalamus, is een oud patholoog anatoom die per abuis ooit de verkeerde patiënt voor obductie gebruikte. Het mes stond er al aan alle kanten in en de hele borstkas stond  open op het moment dat de patiënt het hoofd optilde en vroeg: dokter is het al klaar? Het doet zo een pijn!

Epithalamus, was een zware drinker en leende “”snoepjes”” uit de apotheek. Maar de neus, was in een klap weer klaarwakker en scherp en meldde de patiënt: ja, mijn beste, ik naai u snel weer dicht, we hebben u leven gered en u gaat weer tien jaar mee.

Na dit incident had de geneesheer directeur hem nog de hand boven het hoofd gehouden, oude studiematen, maar nadat de pers er lucht van had gekregen kon hij toch gaan en nu werkt hij bij mij en we hebben veel lol samen, maar dat vertel ik u nog wel.

 

Wordt vervolgd. Trudy, met liefde geschreven en als ik het heb over gekkenhuis, is het alleen maar voor de smeuïgheid. Ik houd van alle mensen en zeker de mens met een randje, ik heb zelf ook zo een schat.

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Deel 4

Deel 5

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

16 reacties op Gregor Knekel deel 6 De neus en de urnen.

  1. Rob Alberts zegt:

    Fijn om weer iets van jou te lezen.

    Gaat het goed met je.

    Zonnige groet,

  2. Zilvertje zegt:

    Bijna opgenomen, morgen alles bespreken,over narcose en zo en dan zal het niet lang meer duren. Na al die verkeerde diagnoses ben ik wel heel benieuwd of het goed gaat aflopen, het heeft te lang geduurd. Dankjewel, en hoe is het met jou?

  3. logbankje zegt:

    Dood is dood! Een andere keuze is er niet.
    Wij moeten het er maar mee doen.
    Je kunt er op zijn hoogst je brood mee verdienen.
    Maar er zijn leukere banen. Hans

    ot, wel lief van oma

  4. Zilvertje zegt:

    Ja, de een zijn dood…… Oma was geweldig lief en grappig, ben naar haar vernoemd.

  5. Hillechien zegt:

    Ik wens je veel sterkte met alles wat komen gaat 😊

  6. Pingback: Gregor Knekel deel 7  Het dooie feest. | Het straatje van Zilvertje.

  7. Pingback: Gregor Knekel deel 8 Aron Aarde de tuinman. | Het straatje van Zilvertje.

  8. Pingback: Gregor Knekel deel 9 De dood op het nachtkastje. | Het straatje van Zilvertje.

  9. Pingback: Gregor Knekel deel 10 Het personeelsfeestje. | Het straatje van Zilvertje.

  10. Pingback: Gregor Knekel deel 11 De voorhuid van De Neus. | Het straatje van Zilvertje.

  11. Pingback: Gregor Knekel deel 12 De neef uit Canada. | Het straatje van Zilvertje.

  12. Pingback: Gregor Knekel deel 13 De gebittenbakjes. | Het straatje van Zilvertje.

  13. Pingback: Gregor Knekel deel 14 De Hoofdluis! | Het straatje van Zilvertje.

  14. Pingback: Gregor Knekel deel 16 Janny. | Het straatje van Zilvertje.

Geef een reactie

