Gregor Knekel, deel 4 de meisjes.

zandloperzwemkleding_figuur

Mijn naam is Gregor en men noemt mij Knekel, een naam die ik kreeg van intimi die weten dat ik werk met de dood en verdien aan de dood. Als ik in de spiegel kijk, zie ik een man van net in de veertig, met een lichaam van een teringlijder. Natuurlijk komt dat van het roken, ik rook zware sigaretten omdat ik denk dat het mijn stress kan reduceren en ik zonder sigaret hulpeloos ben, niet weet wat ik met mijn handen moet beginnen.

Met de meisjes wil het nooit zo lukken, ze vinden mijn humor te zwartgallig en in mijn eigen omgeving hoef ik het al helemaal niet te proberen.. …….iedereen weet dat ik de geur van lijken bij me draag, dat ik met mijn vingers zit aan dode mensen en de meisjes willen niet door zulke handen geaaid worden, laat staan dat ik een vinger uitsteek naar hun broekje of BH.

De laatste jaren zit het me enorm dwars, graag had ik een gezin en opvolgers om straks mijn bedrijf voort te zetten. Een vrouw met zachte handen en een zorgzaam karakter, een vrouw om mee te lachen en om lief te hebben, maar het lukt me niet.

De laatste tijd ben ik op zoek gegaan op een datingsite en de belangstelling is erg groot, in het begin. Je vult daar in, hoe je woont en een vrijstaande woning spreekt de dames aan. Mijn auto, ja, die is groot en mooi en zwart, mijn eigen bedrijf, ja, het maakt ze wild en gewillig en allemaal vinden ze me geweldig en dan willen ze graag met me bij de haard een wijntje doen, maar als ik ze dan bij die haard op hun verzoek vertel wat ik doe, verstijven ze nog sneller dan de dode mensen met wie ik werk en sommige gaan naar de wc en komen nooit meer hun glas opdrinken, de meisjes hè, met wie ik afspraak.

Mogelijk moet ik een dame kiezen uit mijn eigen personeel, maar ben ik nou zo oppervlakkig, of zit er echt niks tussen? Mijn oog kijkt toch graag naar een frisse blom. Er is bijvoorbeeld een dame voor de koffie en droge cake. Ze doet haar werk met veel overgave, maar om haar nou mee te slepen naar mijn privégedeelte, ze loopt met een flinke mank in haar benen en ze moet al zeker een jaar op vijftig zijn. Als ze niet op tijd haar haar verft,  lijkt het net of ze een clown is, want je ziet van een afstand eerst enkele centimeters geen haar en dan ineens alsof het uit het niets ontspringt, vuurrode lokken. Ze ruikt ook niet lekker, ze ruikt zuur en vet, mogelijk heeft ze last van een schimmel, nee, dame cake valt af.

Dan is er nog de dame die de oven stookt en bestuurt, een dame met vuurrode wangen, ik vraag me af of ze het hele proces soms volgt vlak voor het ruitje, iets wat echt niet hoeft. Ze heeft een reet als een platte reuze Goudse kaas en een figuur als een drainagebuis, dus royaal en recht toe recht aan.

Zo hebben ze allemaal wel iets dat afstoot, zou het u wat lijken? Maar onlangs kreeg ik nieuwe buren en die hebben een oudere dochter Tina en die heeft een figuurtje als een zandloper, kijk en dat spreekt mij wel aan……………………………..

 

Trudy Den Herder Wordt vervolgd.

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

16 reacties op Gregor Knekel, deel 4 de meisjes.

  1. logbankje zegt:

    Het valt niet mee om op je dooieakkertje een passende dame te vinden.
    Zelf is hij wel kritisch, zal wel door zijn vak komen alles tot in de puntjes verzorgt. Hans

  2. burroholanda zegt:

    Dit blog wordt langzamerhand voer voor psychologen. Had je ooit een relatie met zo’n begrafenisondernemer? ( Is één van de eerste vragen van zo’n psycholoog.)😉 😉 😉

  3. Pingback: Gregor Knekel deel 5 Tina het meisje met de kleine billen. | Het straatje van Zilvertje.

  4. Jaixy zegt:

    Blijft wel een rare…. zou m ook niet hoeven

  5. Pingback: Gregor Knekel deel 6 De neus en de urnen. | Het straatje van Zilvertje.

  6. Pingback: Gregor Knekel deel 7  Het dooie feest. | Het straatje van Zilvertje.

  7. Pingback: Gregor Knekel deel 8 Aron Aarde de tuinman. | Het straatje van Zilvertje.

  8. Pingback: Gregor Knekel deel 9 De dood op het nachtkastje. | Het straatje van Zilvertje.

  9. Pingback: Gregor Knekel deel 10 Het personeelsfeestje. | Het straatje van Zilvertje.

  10. Pingback: Gregor Knekel deel 11 De voorhuid van De Neus. | Het straatje van Zilvertje.

  11. Pingback: Gregor Knekel deel 12 De neef uit Canada. | Het straatje van Zilvertje.

  12. Pingback: Gregor Knekel deel 13 De gebittenbakje. | Het straatje van Zilvertje.

  13. Pingback: Gregor Knekel deel 14 De Hoofdluis! | Het straatje van Zilvertje.

  14. Pingback: Gregor Knekel deel 16 Janny. | Het straatje van Zilvertje.

Geef een reactie

