Gregor Knekel deel 1

rouwkamer1_0

Gregor Knekel deel 1

Mijn naam is Gregor en ik leef op de scheidslijn tussen goed en kwaad. Boven de grond vindt men mij een aimabel mens, vol begrip en liefde, maar in de krochten van mijn bedrijf ben ik de vriend van de duivel en al zijn maatjes. Mijn werk is de dode mens waardig naar zijn laatste rustplaats te brengen en de familie troost te bieden met veel koffie en droge cake en zalvende woorden, maar ik ga zo gezegd over lijken, intimi gaven mij de naam Knekel.

Onlangs heb ik een dependance geopend in een klein dorpje 10 kilometer van de grote stad. Daar leven al heel wat toekomstige klanten van mij. Verjaagd door de gekte van de stad lieten ze royaal en pompeus bouwen langs de oevers van de Zaan.

Deze groep moet ik aan mij zien te binden zodat ik ze in de toekomst hoffelijk kan belazeren want u weet vast niet dat de luxe en deftigheid die u aantreft in een aula van een uitvaartcentrum zich niet doorzet beneden, daar waar uw geliefden worden “geplukt”, opgedoft en verbrand.

Elke ochtend stap ik blij uit mijn bed, want als je leeft van de dode mens, waardeer je het leven ten zeerste, maar dat wil niet zeggen dat ik respect heb voor het leven, nee, integendeel, laat de mens maar dood gaan, de dood is mijn klant, maar wel gedoseerd graag, want ik overwerk me niet graag en bij grote aantallen dan moet ik mijn buit verdelen en dat is iets dat ik niet graag doe, ik ben en blijf een rat………

Trudy Den Herder ( wordt vervolgd )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

24 reacties op Gregor Knekel deel 1

  1. Jaixy zegt:

    Rare snuiter. Maar er zit een kern van waarheid in!!

  2. Dirk zegt:

    Er zitten in die branche zeker rare en foute figuren bij, wij hebben met het werk wat ik heb gedaan nl. ook grafstenen maken vaak genoeg meegemaakt.

  3. logbankje zegt:

    Gregor Knekel heeft een branche gekozen waar het verloop van nieuwe klanten erg groot is. Hans

  4. Pingback: Het columbarium en het asprobleem Deel 2 van Gregor Knekel. | Het straatje van Zilvertje.

  5. burroholanda zegt:

    Gelukkig heeft die Knekel ook heel veel vakkundige en betrokken collega’s. We hebben er helaas de laatste tijd vaak ‘gebruik’ van moeten maken en waren heel tevreden. Deze Gregor hoef ik niet te ontmoeten.😉

  6. Zilvertje zegt:

    Burro, hoe verdrietig, sterkte. Nee, Knekel lijkt een zoon van Lucifer, ik blijf nog even buurt zijn buurt.

  7. Pingback: Gregor Knekel deel 3 Smetten onder de borsten en zo! | Het straatje van Zilvertje.

  8. Pingback: Gregor Knekel, deel 4 de meisjes. | Het straatje van Zilvertje.

  9. Pingback: Gregor Knekel deel 5 Tina het meisje met de kleine billen. | Het straatje van Zilvertje.

  10. Pingback: Gregor Knekel deel 6 De neus en de urnen. | Het straatje van Zilvertje.

  11. Pingback: Gregor Knekel deel 7  Het dooie feest. | Het straatje van Zilvertje.

  12. Pingback: Gregor Knekel deel 8 Aron Aarde de tuinman. | Het straatje van Zilvertje.

  13. Pingback: Gregor Knekel deel 9 De dood op het nachtkastje. | Het straatje van Zilvertje.

  14. Pingback: Gregor Knekel deel 10 Het personeelsfeestje. | Het straatje van Zilvertje.

  15. Pingback: Gregor Knekel deel 11 De voorhuid van De Neus. | Het straatje van Zilvertje.

  16. Pingback: Gregor Knekel deel 12 De neef uit Canada. | Het straatje van Zilvertje.

  17. Pingback: Gregor Knekel deel 13 De gebittenbakje. | Het straatje van Zilvertje.

  18. Pingback: Gregor Knekel deel 14 De Hoofdluis! | Het straatje van Zilvertje.

  19. Pingback: Gregor Knekel deel 16 Janny. | Het straatje van Zilvertje.

Geef een reactie

