Nazomeren…..

Die intens lange vakantie heeft er niet voor gezorgd dat ik beter loop, integendeel, al mijn inspanningen tot nu toe, hebben niks uitgehaald. Het werk is weer begonnen en mijn wens om volledig fit te verschijnen is in rook opgegaan. Maar een ding is geweldig, alle diagnoses die ik tot nu toe kreeg zijn fout. Ik ben gezond op het been na dan.

Mijn lichaam is fit, ik fiets zo 70 kilometer zelfs onlangs in die intense hitte, al had ik een flesje water te kort die dag, bij Uitgeest werd ik naar. Thuis wat gedronken en toen ging het weer, maar dat was ook die heetste dag.

De arts die me nu helpt gaf me de foto’s op mijn mobiel, zodat niemand meer kan zeggen dat ik het verzin, want dat doen sommige artsen. ER ZIT METAAL IN MIJN KNIE!

960x640_bestfit

Het zijn die kleine witte streepjes!

Het is heel pijnlijk en het voelt als ontstoken, buigen kan niet, lopen is een hel, maar fietsen gaat juist weer heel goed, behalve het op en afstappen. Nou dit was het klaaghoekje, nu over naar de rest.

Op Egmond was het gister weer heftig, terwijl de open dag van de reddingmaatschappij werd opgeruimd, hebben omstanders een man uit het water gehaald, hij werd gereanimeerd en dat werd overgenomen door de reddingmaatschappij en later door het ambulance personeel. Een vrouw had even later de arm uit de kom en een ander werd gestoken door een wesp en bleek allergisch te zijn. Een traumahelikoper, en drie ambulances stonden even later bij de strandopgang bij Van Speijk.

Zo vreemd, even daarvoor, was de open dag, zo leuk, kinderen mochten echt meerijden en varen en er werd van alles uitgelegd. Schattig om al die kinderen te zien genieten, prachtig om te zien wat er allemaal niet is om mensen te redden. Mensen die vaak niet weten hoe gevaarlijk de zee is, die niet naar de vlaggen en borden kijken. Ik vind de mensen van de reddingmaatschappij echte helden.

De fietstochten naar het Kruisbergstrand en Castricum waren heerlijk en het is genieten op de nieuwe sportschool van Ben Rietdijk, de wellness doet me goed en de sfeer is fijn. Ik heb een nieuw schema en het is goed te doen, ik blijf soepel en val af en dat is weer hard nodig.

20160824_132254

Op weg naar het Kruisbergstrand.

20160824_150749

Verkoeling in het bos.

IMG-20160827-WA0010

Bijna naar huis.

20160827_150731

Open dag reddingmaatschappij.

IMG-20160827-WA0002

Egmond.

960x640_bestfit

Vuurtoren Egmond.

En nu maar op naar een nieuw vervolgverhaal.

 

 

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

13 reacties op Nazomeren…..

  1. Rob Alberts zegt:

    Sterkte met je knie en je been.
    Bemoedigende groet,

  2. Myriam zegt:

    Wat jammer van je been. Toch heel wat geniet momenten, da’s goed xx

  3. Blewbird zegt:

    Egmond is een feestje. De duinen daar zijn de mooiste aan de Noord- en Zuid Hollandse kust (behalve Texel). Fijn dat de diagnoses fout waren, maar hoe is het dan gesteld met de betrouwbaarheid van de ziekenhuizen? Sterkte, groetjes en plezier!

    • Zilvertje zegt:

      Ja, Egmond is heerlijk en op Texel ben ik nog nooit geweest, is wel een grote wens. Nou je bent zo afhankelijk en omdat ik lang verward werd met een andere patiënt, loop ik nu al heel lang of niet, met veel pijn rond.

      In mijn dossier staat dat ik een kijkoperatie had gehad en dat er niets was gevonden. Alleen ik heb die operatie nooit gehad, gelukkig vertelde de laatste arts dit aan mij, maar eerst begreep ik echt niet dat men mij zo liet lijden. Pas na deze uitkomst ging men goed aan het werk met mij.

  4. Jaixy zegt:

    Balen voor de knie.
    En heftig zo’n reanimatie!!

  5. Zilvertje zegt:

    Ja, die knie is ff helemaal niks.

    We ( mijn jongste dochter en ik ) zaten in het dorp te genieten na een lange dag zee. De inwoners waren geschokt. iemand riep: weer eentje! Ik begreep het dadelijk, want heel vaak verdrinkt iemand in een mui, of na enkele dagen in het ziekenhuis. Veel mensen gingen kijken, maar wij niet, maar bij het laatste kopje koffie op weg naar de bus, zagen we voor de strandopgang de ambulances. Thuis op internet las ik wat er allemaal gebeurd was, op het moment dat de reddingmaatschappij een drukke dag had afgerond, maar dadelijk weer aan het werk kon, echte helden, diep respect voor deze mensen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  6. logbankje zegt:

    Dat is minder leuk, dat je met metaal in je been loop, gelukkig is het wel bewezen.
    Kunnen ze dat niet verwijderen?
    Petje af voor je fietstochten, het is ook een mooie omgeving.
    Het was weer genieten aan het strand. Hans

  7. Dirk zegt:

    Kon je die knie maar inruilen voor een betere of een gereviseerde🙂
    Toch zie je er mooi uit met die vrolijke outfit aan.

  8. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Dirk. Was gister weer bij de arts, ze zouden een beslissing nemen, maar toch weer niet, er komt nog meer onderzoek, op de laatste MRI is veel meer mis dan ze op de ander foto’s zaten, ik heb niet alleen stukjes metaal, maar er zit iets groots en raars in zegt de arts, ik moet nu op krukken lopen, en dat is een heel gedoe ivm mijn werk, maar het lukt, op krukken lopen scheelt wel met de pijn. Slaap lekker!

  9. Dirk zegt:

    Ik heb gisteren je reactie niet meer gelezen dus voor straks lekker slapen, en hopelijk komt het allemaal goed of een stuk beter met je knie.

Geef een reactie

