De sportschool.

B_l8hW0W8AA0P6W

Sportschool Train & Co in onze voormalige supermarkt, bijna tegenover mijn huis.

 

Na mijn twee ongeluk in het verkeer in oktober 2015 was ik weer terug bij af. Het eerste ongeluk was in 2002 denk ik. Nu ben ik en door een auto aangereden geweest en door een brommer. Het ongeluk met de auto die mij aanreed was het ergste, ik heb er jaren over gedaan om weer redelijk te kunnen lopen en bewegen. Na meer dan twaalf jaar kon ik weer korte hardafstanden lopen en dat voelde zo heerlijk.

En juist dan komt de klap hard aan als je weer wordt aangereden. Ik heb veel artsen gezien en veel diagnoses gehad, waarvan de diagnose reuma wel het heftigst was.

Heb ruim een maand niet kunnen werken en lopen ging niet tot moeizaam en mijn rechterarm heeft in de ochtend geen kracht, want het omdraaien heel lastig maakt. En tot overmaat van ramp, raakte ik in korte tijd al mijn werk kwijt.

Goede raad was duur, ga ik mee in dit verhaal, of probeer ik me er uit te vechten? En heb ik een kans dat ik het kan beïnvloeden? Want ik kan wel van alles willen en er voor knokken, maar soms heb je bij voorbaat geen kans, gewoon omdat het lichaam het opgeeft.

Ik heb besloten er gewoon voor te gaan en dan te zien wat er gebeurt.

Mijn doelen

1 weer  lopen ( weer werken, is gelukt )

2 weer fietsen ( eerst leren opstappen, is gelukt )

3 lopen zonder raar te manken ( nog niet helemaal gelukt )

4 vijftig kilometer fietsen ( gelukt )

5 naar de sportschool ( gelukt )

6 afvallen ( door een maand niet bewegen mega zwaar geworden, nu min 6 kilo )

7 pijnvrij raken ( niet gelukt, wel lichte verbetering )

8 weer hardlopen ( niet gelukt, maar is een ver weg doel )

9 weer werk vinden en ook daadwerkelijk aan de slag gaan ( gelukt )

 

Zoals je leest heb ik in een korte tijd al veel doelen bereikt, maar ik merkte dat ik vastliep en daarom ben ik voor het eerst in mijn leven lid geworden van een SPORTSCHOOL. Ik train nu bij TRAIN &GO en het bevalt me heel goed. Ik heb voor deze school gekozen omdat het bijna aan de overkant van mijn huis is, dus ik hoef geen smoesjes te bedenken en zal door de school te zien ook niet snel vergeten er heen te gaan.

Mijn weerzin was altijd groot, waarom binnen aan sport doen in een drukke zaal, als je het ook buiten kunt doen, in de vrije natuur? Maar ik heb nu de voordelen gezien, ik oefen nu al mijn spiergroepen en op de juiste wijze, afgesteld op mijn mogelijkheden en ik kan als ik tijd over heb, altijd nog de vrije natuur in en sporten. En ik kwam zelf niet verder en nu ben ik weer een stap verder!

De eerste les, was uitleg en begeleiding en ik was zo geconcentreerd bezig, dat ik helemaal niemand heb opgemerkt en na afloop heerlijk een douche nam en dacht: WAT EEN GOEDE BESLISSING!

B_l8hW1WcAADPPn

Deel van de zaal, hier stond vroeger ons dagelijks voedsel.

 

Trudy Den Herder.

 

 

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

12 reacties op De sportschool.

  1. logbankje zegt:

    Dat is dan vast de oude Dekamarkt Trudy, goed dat je de stap hebt genomen.
    Nog even en je hebt al je doelen bereikt.
    Een diepe buiging voor je inzet, doorzettingsvermogen en de wil om weer te kunnen leven zoals je zelf wilt. Hans

  2. Dirk zegt:

    Heel erg knap van je Trudy.

  3. terrebel zegt:

    Fantastisch, Trudy! Je bent een voorbeeld voor velen. Ga zo door!

  4. Zilvertje zegt:

    Terrebel, dankjewel, op mijn oude dag nog naar de sportschool, had ik nooit gedacht, maar ik grijp alles aan om mee te kunnen blijven doen.

  5. Rob Alberts zegt:

    Respect voor je doorzettingsvermogen!

    Sterkte met het behalen van je verdere doelen.

    Bemoedigende groet,

  6. Corja zegt:

    wat ontzettend vervelend voor je. Maar wat fijn dat je zo’n doorzetter bent en niet bij de pakken neer gaat zitten. Hou vol! Succes!

  7. Jaixy zegt:

    Fijn dat sporten en werken weer lukt. Je hebt maar mooi een groot aantal doelen behaald!
    Knap

Geef een reactie

