Koninginnedag.

wereldhandel

Wat zaten we er al vroeg en wat was het in het begin koud. Annemiek mijn oudste dochter verkocht drinken en snoep, Blanca mijn jongste verkocht speelgoed en ze had ook rommel van oma gekregen om te verkopen en ik zorgde voor de inwendige mens.

Het was 2009, waar blijft de tijd? Blanca is nu ook een vrouw, zo mooi als de zon en Annemieke is een dame en ik een oud mens. Al mijn vier kinderen zijn nu volwassen.

We zitten hier voor ons huis en het was zo gezellig. Ik liep toen nog over van energie en iedereen mocht bij ons plassen en koffie drinken.

Dit jaar zat ik niet buiten, ook niet de gezellige nacht er voor, niet alleen de kou hield me tegen, maar ook de vermoeidheid en de pijn aan de onderdanen. Was dit ook het jaar van Kars T? Gek dat je sommige dingen wel weet en sommige dingen niet. Als we nu Koninginnedag hadden gevierd was het heel druk geworden, zon en droog in Krommenie, heel wat anders dan Koningsdag deze week, ohhhhhhhhhhh, wat een weer en het was veel rustiger in het dorp.

Toch heeft die ouderdom voordelen, ik zag de koning op de tv met zijn familie, het was rustig thuis en ik zag op mijn bank het hele dorp voorbij trekken en ik had vier mooie boeken. Het genieten van het leven wordt anders, maar blijft toch mooi.

 

Trudy.

 

 

 

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Koninginnedag.

  1. logbankje zegt:

    De tijd vliegt voorbij Trudy, dat merk je steeds meer nu je ouder wordt.
    De kinderen vliegen op een zeker moment uit en dan begint voor ons een nieuwe levens fase.
    Hans

    • Zilvertje zegt:

      Ja, klopt, had ik me toch goed ingedekt met twee generaties kinderen, maar ook de jongste zijn nu groot en net als in de natuur, de stam wordt oud en broos en de twijgen lonken naar de vogeltjes.

  2. Jaixy zegt:

    Fijn dat je geniet.
    Vervelend dat je zoveel lichamelijke beperkingen hebt. Niet leuk.. 😘

  3. Zilvertje zegt:

    Het hoort er allemaal bij. Veel van mijn vriendinnen die net als ik vroeg in de verpleging zaten hebben er last van, we zijn versleten. Gelukkig verdien ik mijn brood nu anders, ik zou die laatste tien jaar het echt niet meer redden als verpleegkundige. Toen ik begon in de verpleging was een tillift een luxe die er bijna niet was. Nu slaan ze je haast dood als je hem niet gebruik. De liften zijn ook erg vriendelijk geworden voor en de patiënt en de verpleegkundige in mijn tijd noemde je het: De stalen verpleegster en dat was het ook, een kreng dat zwaar ging en altijd bezet was, of stuk, of afwezig en zo hebben we meer getild in in leven dan bouwvakkers en gewichtheffers. En na de overgang merk je het, ja, dat is heftig.

  4. Rob Alberts zegt:

    Sterkte met je gezondheid!

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

