De weg naar vrede

 

IMG_1338 (2) deze.

De weg naar vrede
 
Op de brugleuning zat een manke man
en hij had een oorlogspakkie an
ik vroeg hem waarom hij mee deed
en hij grijnsde: “lik me reet”
 
Nou had ik al nooit een hoge pet op
van al die militairen
mijn opa zaliger
zei altijd:
 
Groet ze van verre
Maar als ze schieten moet je bukken
Ze zijn in staat, je kop van je romp af te rukken
 
Mijn opa had gelijk
als we allemaal weigeren
de oorlog in te gaan
is het zo met elke oorlog  gedaan
 
Trudy.

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op De weg naar vrede

  1. logbankje zegt:

    Eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in of het ooit vrede zal worden.
    Helaas zijn heel veel mensen daar niet toe geroepen. Hans
    ot, heb de hokjes man nog gezien over de psychiatrische instelling in Castricum.
    Vond het wel leerzaam.

    • Zilvertje zegt:

      Blijven geloven, opgeven is geen optie. Op een dag zal het lukken.

      Ik wist niks van Hokjesman, maar door jou heb ik het opgezocht en gevonden en gekeken. Heerlijk om het te zien, Op Duin en Bosch, nu Dijk en Duin, heb ik heel wat verleden liggen omdat ik er heb gewerkt en twee familieleden heb bezocht en nu Nico nog steeds bezoek.

      Veel van het oude is weg, de meeste oude gebouwen en de voorzieningen, maar om er op deze manier naar te kijken vond ik zo leuk. Heeft Hokjesman mooi gemaakt met respect. Dank voor de tip!

  2. Jaixy zegt:

    Dat zou ideaal zijn… Iedereen stoppen met oorlog voeren, bommen maken en schieten…
    Een wapenloos leven.. Ik ben voor

  3. Zilvertje zegt:

    Mooi, dan hebben we er nu al drie, gaat goed, de kop is er af.

  4. terrebel zegt:

    Als geweld echt de beste manier was om een einde te maken aan geweld zou er geen geweld meer zijn.

  5. Zilvertje zegt:

    Dat heb je prachtig gezegd Terrebel en zo is dat!

  6. burroholanda zegt:

    Zilvertje, een blog recht uit mijn hart. Ik begrijp politieke motieven. Maar wat ik nooit zal begrijpen is, dat hele volken zich laten opjutten door Hitlers, Poetins, Bushen en meer van die demagogische leiders. ( mooi woord , vind ik😉 )
    Kuddedieren zijn we.

Geef een reactie

