De wereld vergaat.

IMG_0667

 

Ons geweten

is versleten

gevoel is dood

Dans manke poot!

 

Waar bommen vallen

daar is vieze rook

draaien ons hoofd om

Dans manke poot!

 

Als we niet helpen

zal de mensheid vergaan

vraag dan niet aan mij

wie heeft het gedaan?

 

Zilvertje, foto van Zilvertje, Kruisbergstrand.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

16 reacties op De wereld vergaat.

  1. Rob Alberts zegt:

    We slop[en de wereld met elkaar, de een doet het, de ander staat erbij.
    Kunnen wij dit samen nog stoppen?
    Bezorgde groet,

  2. logbankje zegt:

    Ben bang dat je helemaal gelijk hebt Trudy. Hans

  3. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat vanaf ons soort mensen ontstond, ze gevochten hebben. en oorlog voeren doen we zeker al 20.000 jaar.

  4. Jaixy zegt:

    Ja hoe kunnen we dit omdraaien in iets goeds

  5. Blewbird zegt:

    Ja, maar eerst wordt het geld niks meer waard en dan komt het water.

  6. Villasappho zegt:

    Mooi en de foto ook!

  7. Zilvertje zegt:

    Dankjewel, de foto maakte ik bij het Kruisbergstrand, daar mogen helemaal geen auto’s komen, daar komen mensen lopend door de duinen of op de fiets. De wereld is zo mooi, mensen zouden meer moeten genieten en elkaar moeten helpen ipv ruzie maken en bommen gooien.

  8. burroholanda zegt:

    Je signaleert. Dat doen we allemaal. En we voelen ons allemaal machteloos. Hoe protesteerden we vroeger ook al weer tegen misstanden? En nu zijn we allemaal ( ik ook) kleine onbelangrijke “ikjes” met een beeldscherm voor de neus. Hoe betrokken zijn we nog echt? Net zoals mijn gezeur over het stuklopen van het onderwijs komen we bij het vluchtelingenvraagstuk en al die rotoorlogen niet verder dan toestaan, dat het nog erger wordt, dat we nog wat meer gaan bombarderen.

    • Zilvertje zegt:

      Ja, dat we gewoon ook bombarderen en nu nog meer is echt heel erg, we willen vrede en we doen zelf mee aan oorlog. Ik loop nog wel mee om te protesteren, niet zo veel als ik zou willen en ik onderteken petities en ik stem vredelievend. En onze stem en pen is toch niet te onderschatten. De vluchtelingen helpen zou ik meer willen doen, hier zijn zeer veel goede acties, ik heb me op Facebook aangesloten, daar worden de vragen gesteld, daar kun je daadwerkelijk helpen en geven, zie dat heel breed, maar mijn bijdrage is heel klein, te veel nog gebonden aan lange werkdagen, mantelzorg aan twee mensen en een gezin zonder vader. Maar als ik mijn ogen sluit, kan ik meteen gerust hart zeggen, ik heb gedaan wat ik kon. Hartelijke groet!

  9. Liever arrogant

    De Eindtijd echo
    Ik maak me er niet druk om
    Streel mijn vredesduif

    ps
    Echt, de politiek is aan zet. Ze kennen allang de achterkant van hun gelijk Zij zijn geheel en al verantwoordelijk en hebben ons bewust buitenspel gezet.

    • Zilvertje zegt:

      De Eindtijd echo, het is vreselijk, maar klinkt mooi. We moeten vredelievend stemmen, maar mensen laten zich verleiden niet te gaan, of niet goed te luisteren, horen alleen de verkiezingsleus. hartelijke groet.

Geef een reactie

