Pijnlijke zaken in een rare wereld ( oorlog en kanker )

IMG_1175

Nu zoveel mensen op de vlucht zijn voor geweld, zou je toch denken,  de wereldleiders gaan op zoek naar vrede. Als ik lees dat in Nederland 3 op de 10 mensen overlijden aan kanker, dan begrijp ik niet, dat er nog steeds mag gerookt worden op schoolpleinen op NS stations en ga zo maar door, dat ongezond eten zo goedkoop is en gezond eten zo duur. Dat fabrikanten met verhullende namen ingrediënten in hun voedsel en andere waar mogen stoppen, dat gewoon giftig is.

In 1980 lag ik in het ziekenhuis om te bevallen van mijn eerste kindje en mijn moeder had limonade voor me mee, zonder kleurstoffen.  Ja, dat stond groot op de fles, dat er geen kleurstoffen inzaten en ik schrok me dood. Had ik dan al die jaren verf gedronken, terwijl ik dacht dat ik een vruchtensiroop dronk aangelengd met water?

De verkeerde mensen zijn aan de macht, mensen die aangestuurd worden door het grote geld. Men zou aangestuurd moeten worden door liefde, gezondheid, vrede, ontwikkeling van de mens, het schoon houden van moedertje aarde enz.

Hoe lang pikken we het nog, dat de tabaksindustrie lobbyt  in Den Haag? Dat onze regering mensen/volken bombardeert en zo het hele evenwicht in de wereld al jarenlang omver wroet? Met tot gevolg, nog meer oorlog?

Oorlogszuchtige/kwaadwillende mensen horen in therapie te gaan. Al die ministers die zoveel roken en drinken, oorlog zaaien en graaien in de kas en vriendendiensten  uitdelen,  behoren niet zo een belangrijke positie in te nemen.

We moeten mensen aan de macht hebben, die vredelievend zijn, denken aan de ander, kom in opstand. Pik het niet langer. Verspreid dit bericht  en preek de vrede en behulpzaamheid, waar je maar komt.

Later vond ik een lief gebaar van Lune en was tot tranen geroerd.

 

Trudy Den Herder. Foto van Zilvertje, Castricum aan zee.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Pijnlijke zaken in een rare wereld ( oorlog en kanker )

  1. Jaixy zegt:

    Zo mee eens!! Rare wereld leven we. Waar alles draait om macht, geld en nog meer geld….
    Maar gelukkig zijn er ook veel goede dingen in deze wereld hoor… Die moeten we niet vergeten

  2. Zilvertje zegt:

    Daar heb je helemaal gelijk in. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geef een reactie

