Een kerstliedje over de kalkoen.

22aprilblancaopdefiets5sx

 

In de tas draagt ze de kalkoen

Een liedje speelt om haar mond

Ze  moet hem van de poten  ontdoen

En hem nog plukken rond de kont

 

Vader had hem de nek omgedraaid

Voor hij lokte met lekker voer

Even daarvoor uit het hok gegraaid

Zonder afscheid van zijn moer

 

Straks zal hij braden in haar pan

Liever had ze pap gegeten

Maar ze deed het voor haar man

Oh, wat knaagt nu haar geweten

 

Uit liefde doe je veel met de kerst

Kerst is soms jezelf vergeten

Nodig je uit die jou vaak pest

Maar dit was de laatste keer,  laat ze zichzelf nu weten

 

Trudy/Zilvertje

Tekening met inkt van Blanca in haar kinderjaren.

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Een kerstliedje over de kalkoen.

  1. logbankje zegt:

    Een mooi versje, pesters zal men wel niet uitnodigen. Hans

  2. Zilvertje zegt:

    Dankjewel, nou ik doe het in elk geval niet meer! Vroeger moest ik altijd met kerst mijn schoonvader dulden, God wat maakte die man de wereld lelijk, maar nu is hij al heel lang onder de grond en ik al heel lang gescheiden, zeker al 25 jaar, wat een zegen.

  3. Jaixy zegt:

    Raar eigenlijk he?? Die vaste patronen die je tollereert maar niet accepteert….

  4. Zilvertje zegt:

    Jaixy, ja, is zo raar, je zegt het zo mooi. Ik heb er mee gebroken, ik doe er niet meer aan mee, ik vier het op mijn eigen manier en dat voelt zo goed. Maar toen ik jong was, dacht ik dat ik onbeleefd was als ik mensen zou weigeren. Die man heeft zoveel ellende veroorzaakt en ik dacht dat het aan mij lag, zelf onder het eten maakte hij nog ruzie.

    Slaap lekker lieverd, ik denk veel aan je en stuur je steeds goede kracht toe, of het helpt weet ik niet, maar voor me gevoel doe ik dan iets, want ik voel me best machteloos.

Geef een reactie

