Kerstvoer.

 

De boom haalde ik met kluit en al uit het vet

en zonder jokken hij staat als een raket

De ballen glimmen als sterren

en met de gordijnen open zie je het van verre

 

Katertje ligt te snorren op mijn schoot

in mijn mond het verdiende brood

Buiten gaat de Kerstman voorbij

zijn rendier staat op de gang en drinkt warme melk bij mij

 

De kerstsokken hang ik niet op, maar doe ik aan

omdat de kachel steeds uit wil gaan

Dan zijn die rode lappen aan je voeten zalig warm

nee, ik ben geen prinses, noem me eerder arm

 

Maar alles wat ik bezit heb ik eerlijk verdiend

om mijn harde werken vaak gegriend

Lange reistijden en altijd in de koude wind

toch ben ik een gelukkig kind

 

Want ik heb vier spruitjes

we doen wonderen met uitjes

Om gelukkig te zijn zonder geld

ben je niet zielig, maar juist een held

 

Straks als de Kerstman zijn rendier komt halen

zal hij me met een knuffel betalen

Hij doet het hier zonder geld

het is louter liefde dat telt

 

Trudy/Zilvertje

 

20151214_173634

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Kerstvoer.

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik wens jullie een warme, knusse Kerst met veel geluk, liefde en gezondheid.

    Vriendelijke groet,

  2. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Rob, ook voor jou, we hebben bijna vakantie, lekker he? Ben erg moe, de laatste loodjes en dan ga ik alle rust inhalen.

  3. logbankje zegt:

    bij Zilvertje kan het niet meer verkeerd gaan, heerlijk al in kerstsfeer. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    • logbankje zegt:

      Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      • Zilvertje zegt:

        Weet je dat ik de show heb gevonden en hij al online staat, heerlijk, dankjewel. Er zaten platen in waar ik aan moest wennen en er zaten platen bij die ik erg mooi vond.

  4. Met een doofpot van bijna 5 miljoen
    Hoop ik dat nog voor de kerst
    Rutte op zijn bek gaat en wordt uitgeperst
    Zet on der je kerstboom alvast maar een immens grot e schoen🙂

Geef een reactie

