Ik wil een bordje op mijn deur

 

Dat ik niet van schieten houd

en niet van uitbuiten en inmengen

dat ik tegen gifgas ben

en andere de wil opleggen

Dat ik het erg vind dat mijn voorouders

hebben gestolen en gemarteld

gelogen en bedrogen

en dat allemaal om er zelf beter van te worden  

Ik wil een bordje op mijn deur

dat laat zien dat ik smeek om eerlijkheid

Want hemeltje wat wordt er gelogen

en al die leugenachtige, oneerlijke mensen

hebben gezorgd dat de wereld nu in brand staat

je liever bij het ontbijt de krant overslaat

Ik wil een bordje op mijn deur

een bordje over eerlijk delen

Eerlijkheid en elkaar juist helpen

en de enige reden…..

IK WIL VREDE!

 

Trudy/Zilvertje.

 

Deur in het vet

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op Ik wil een bordje op mijn deur

  1. Greetje van Agape zegt:

    Als iedereen ridder zonder geld zou worden
    is er vanzelf vrede.

  2. Zilvertje zegt:

    Hallo Greetje, wat zeg je dat prachtig! Zo is het!

  3. Dirk zegt:

    We zouden allemaal zo’n bordje aan de deur moeten hebben.

  4. logbankje zegt:

    misschien is een bordje op je deur, ik geef het voorbeeld, volg me een beter idee. Hans

  5. Rob Alberts zegt:

    Wat heb jij een mooie voordeur!

    Vredelievende groet,

  6. Zilvertje zegt:

    Dankjewel, ja, ik vind de deur ook mooi, ik ben verliefd op dat oude ”rothuis” van me, ik wil er nooit meer weg.

  7. Zilvertje zegt:

    Dat is lief, dankjewel!

  8. Ik wil je hele gedicht op mijn deur en zet er damn onder:
    pas dan zijn we veilig
    zijn we eindelijk eens met elkaar verbonden
    en zijn alle vrijheden heel gewoon

  9. Jaixy zegt:

    Ik wil ook vrede… Heel graag

Geef een reactie

