Sail vandaag.

20150820_052428

Na mijn werk stond ik aan de verkeerde kant van Amsterdam, ik stond in Noord en dan moet ik om naar het Centraal Station te gaan met het pont mee, normaal een fluitje van een cent, nu een wachttijd van ongeveer anderhalf uur in de spits, maar het was geen straf, ik heb zulke mooie schepen langs zien komen.

Laat thuis, maar zo genoten van de sfeer en de echte Amsterdamse humor. Ze hadden bij het pont bij Noord geen hekken neergezet, dus tijdens de drukte van het pont bleef  alles steken, je kon er niet af en niet op, het ging mannetje voor mannetje. Het mooie was dat de kleine gemaakte doorgang een echt feestje werd, mensen vanaf het pont werden onthaald alsof het Tourrenners waren die aankwamen en zo werden ze ook toegeroepen: ja, ja, je bent er bijna! Het was echt lachen!

Indrukwekkend al die boten en er even tussen te varen op het pont, al die kleuren, vlaggen en zingende mensen en al die mannen op de schepen die hoog in de masten stonden, weergaloos mooi.

Foto vanaf het pont genomen, zo knap om te varen in die drukte.

20150820_055511 (2) pont

Zilvertje.

Als je twee maal op mijn bovenste  foto klikt, zie je de matrozen in de masten staan, zo knap.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Sail vandaag.

  1. Zilvertje zegt:

    Ja, op weg naar huis, geweldig! maar van de week ga ik echt helemaal het terrein op, nu stond ik in Noord aan het water, weergaloos. Nu snel koken!

  2. logbankje zegt:

    Op de pont stond je wel eerste plaats zo midden op het IJ, een mooi uitzicht op de schepen.
    Het is me elke keer weer een feestje om te vieren. Hans

  3. Zilvertje zegt:

    Ja, geweldig, maar ik ga er van de week nog echt lang van genieten, maar nu alles snel doen, morgen weer heel vroeg op.

  4. Peter zegt:

    Vandaag lekker voor de buis gehangen bij de Sail-In. Aanstaande vrijdag ga ik voor het echie.

Geef een reactie

