Griekenland bootvluchtelingen.

39c7c4e89e4ab33d4fee56300217963e-1433842342

refugees-greek-sea-reutersjpg

hh-45957325

Als ik de president was

Van een Europees land

Zou ik zeggen:  lieve Grieken

Jullie land wordt overspoeld door mensen in nood

We schelden jullie ” schuld” kwijt

Want onze dank is groot

Zilvertje.

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Griekenland bootvluchtelingen.

  1. Hillechien Prins zegt:

    Was het maar zo simpel maar mooie gedachte

  2. Zilvertje zegt:

    Dankjewel. Het is zeer ingewikkeld, maar met simpele dingen kunnen we de wereld mooier maken.

  3. Rob Alberts zegt:

    Lief Zilvertje,
    graag zie ik jou als de Presindente van ons land.
    Maar wie moet er dan liefdevol zorgen voor jouw oudste zoon en je zieke moedertje?
    Blijf jij maar in je knusse huis wonen.
    Want graag lees ik af en toe een mooi blog van jou.

    Regenachtige groet,

    • Zilvertje zegt:

      Dankjewel, dat is lief. Er komt de laatste tijd weinig uit mijn schrijfhanden, zo druk, zoveel wat moet, kom ook niet aan lezen toe bij de anderen, hoop op tijden die me wat meer blogtijd geven, maar dit lukte nog net even, ik ga nu naar mijn moeder, morgen school weer open, maar ik was er vorige week al met voorbereiden, ben jij ook al begonnen?

      • Rob Alberts zegt:

        Bloggen is en blijft een hobby en mag zeker geen verplichting zijn.

        Morgenochtend begin ik in Almere op een nieuwe school.

        Vriendelijke groet,

  4. Zilvertje zegt:

    Je hebt gelijk. Wens je heel veel succes! Is het die mooie school, met die prachtige docentenkamer, leuk!

  5. Jos van Veen zegt:

    Ik vraag me af of daar de grieken dan veel mee opschiteen..zij worden dan de dweil van eurpa om alles wat nat is weg tew erken.

    Er spelen veel afctoren mee.Mensen nemen hun persoonlijk verkleden en cultuur mee en worden als “vluchteling”gezien terwijl het menigmaal helemaal niet om een vlucht gaat maar ene een verblijf in luxer omstandigheden..
    En waar zou Griekenland dat vandaan moeten halen, deculturle wrijvingenm de eisen alom van immigranten die meteen luxe willen en dat moet de ander aanleveren..het gat niet eens ovr het redden van het vege lijf..als dat zo hoog in het vaandel stond dan zouden ze de Midd. Zeeroute zekr niet kiezen..

    Het is een trend,een hype..Ga naar Europa, daar is het beter,gratis geld en gemak..etc etc.

    En dit wordt heel hard in hulpverlening en politiek geetaleerd. Alles wordt vanuit de vluchteling aangemeten, zij de prioriteit in behoeften, zij zijn zielig en armoedig, moeten geholpen,hebben veel meegemaakt(was eigen keuze),moeten natuurlijk behuizing hebben,moet natuurlijk eten hebben, moeten natuurlijk bij verblijfsvergunning familie kunnen laten overkomen anders zijn ze zo eenzaam,half NL spreekt Engels dus waarom de taal leren,laat maar blijven want hier zijn ze veilig etc etc..
    Dit zijn massa’s tegenspraken als je dit projecteert naar de gewone bevolking..die baadt niet in de geweldige bureaucratische aandacht en zorgaannames.EU aandacht en verplichtingen..
    Die kan de pot op.
    Nergens komt de eisen om een stevige zelfinvestering te maken om in NL te MOGEN wonen, integratie/assimilatie..de meerderheid-het ijkpunt- moet wijken voor de uitgangspunten en aannames rond en vanuit de( illegale) immigrant.
    Tijd oom ook eens uvanuit de samenleving te redeneren..want die mag die ongeinmiljarden gana ophoesten..

    ZIJ stappen in een boot,. Niet wij.. Worden ze daartoe gedwongen? Nee..eigen keus
    Maak en goed onderscheid tussen gelukszoekers en echte vluchtelingen en leg niet steeds de verantwoordelijkheid bij NLérs of Europeanen, maar ook bij de immigranten zelf en zeker-helemaal- bij de gelukzoekers..eigen schuld dikke bult. ga maar meteen weer terug..

    Wij redden geen mensen, maar hebben een veerdienst ingesteld…we hebben met de eigen miljoenen werkelozen helemaal geen perspectief voor ongeschoolde arbeiders, geen kenners van onze cultuur, weigerachtig de taal te leren, eigen cultuur grondig te relativeren ten gunste van de nieuwe cultuur die je zelf hebt opgezocht.(en waar je beter van hoopt te worden)

    Dom dat wij verblijfsvergunningen geven die ook meteen voor permanent verblijf van toepassing zijn..niemand hoeft meer in zichzelf te investeren..gaat gewoon naar de eigen gesubsdieerde belangenorganisatie..en daar gaan we weer.levenslang in extra bijstand..
    Willen we dat?Jaarlijks beoordelen of er in zichzelf geinvesteerd wordt tbv integratie..zo niet, dan na 5 jaar alsnog de deur uit-kindertjes of niet.

    Nou , dat soort toeloop houden de Grieken ook niet vol de meerderheid wordt minderheid, echte Grieken worden zeldzaam en werken/wonen buiten Griekenland

  6. Zilvertje zegt:

    Hierna natuurlijk wel de mensen verspreiden en werken aan betere omstandigheden in hun thuisland.

    Heb je wel enig idee hoe erg oorlog is Jos? Meisjes en vrouwen worden verkracht, huis in puin, martelen en een mes op je keel, ik hoop dat als het mij overkomt en ik moet vluchten ik niet iemand tegen kom zoals jij! Met alle respect natuurlijk, want je hebt recht op je eigen mening. En denk je nou echt dat als ik geen hap meer te eten heb en ik zie ze in ander landen bulken van het geld, ik ook niet naar zo een land wil? Hebben we eerst niet landen kaal geplukt, vervuild, geheuld met dictators en rare koningshuizen en hebben we de bevolking niet uitgemolken, ik riep jaren geleden al, als we niet stoppen met onze eigen zakken te vullen ten nadelen van hen, dan komen ze het terughalen, nou en daar zijn ze en ik heet ze van harte welkom!

  7. logbankje zegt:

    alles lijkt wel op zijn kop te staan, als EU moeten we elkaar helpen en ondersteunen, dat was toch de afspraak. Hans

  8. Dirk zegt:

    Hoop doet leven.

Geef een reactie

