Bomen met truitjes aan.

20150711_051142

In mijn vakantieland dragen de bomen soms een truitje en dan niet een simpel truitje van een of twee kleuren, nee, de mooiste creaties zie je. Omdat ik toch heerlijk aan de kust ben deze vakantie, haal ik Nico op en vraag of hij mee gaat, fietsen en naar de zee kijken en wat lekkers halen. Nou dat wilde hij graag.

We hebben heerlijk in het water gepoedeld, gesmikkeld, gelachen en genoten van elkaar weer zien. Aan het einde van de dag bracht ik hem weer terug.

In het begin van de avond heb ik nog heerlijk door de duinen gefietst en nu laat ik me het goed smaken, mijn ogen zijn zwaar, mijn spieren zijn van staal, mijn huid is chocola en ik ben zo gelukkig.

Aan de kust hangt zo een mooie sluier van kant, nevel, ik zie het ook terug op de foto’s, dat is heerlijk, dan brandt de zon niet zo en het is aangenaam aan de ogen, de wereld is geurig, kleurig en zacht, was het maar zo vredig op alle plekken van moedertje aarde.

Ik heb niks meegekregen van de Tour, dus dat moet ik ook nog inhalen. Ik reed mijn eigen Tour. 75 kilometer vandaag en dat voor zo een oude tante met krakende knieën.

20150711_051201

20150711_051643

20150711_052439

20150711_052529

20150711_054459

20150711_055437

Hier een oud stukje slotgracht van een kasteel van de familie Cronenburg. Het kasteel is al heel lang weg, maar de boerderij bevat nog bouwafval van het oude kasteel en een kelder, zo interessant.

Zilvertje. 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in castricum, Egmond, Heemskerk, liefde, nico, Zilvertje op de fiets. Bookmark de permalink .

29 reacties op Bomen met truitjes aan.

  1. Rob Alberts zegt:

    Ook bij mij heeft van alles een kleurrijk truitje gekregen.
    Bomen, bankjes en bruggen zien er warmpjes en vrolijk uit.

    Een lust voor het oog op onverwachte plekken.

    Zonnige groet,

  2. jeetjemina zegt:

    75 km vind ik eenhele prestatie!! Tegenwoordig is 50’km voor mij al aardig aan de limit. Toe aan een ebike!!

  3. Zilvertje zegt:

    Nou, ik heb ook dagen dat ik minder doe, ivm mijn knieën en mijn stuur niet meer kunnen vasthouden, maar die warmte doet me goed en ik eet heel gezond en veel fruit, dat helpt tegen stijve gewrichten ( bij mij dan ) Ik zal op een dag ook aan zo een fiets moeten, maar ik stel nog uit, wel een geluk dat ze er zijn, want nu heb ik eindelijk de vrijheid om de wereld in te trekken en dan zou het wel heel zonde zijn als het niet kan door mijn gezondheid, dus ik denk nu ook, als het niet meer gaat, dan hangen we de motor er aan.

  4. Dirk zegt:

    Je krijg dan wel renners kuiten na zoveel km’s wel even bij de masseur langs haha.

  5. Zilvertje zegt:

    Ja, die heb ik niet, ik heb ze maar los geschud.

  6. Zilvertje zegt:

    Ja,,,,,,,,,,,, ga zo lekker slapen.

  7. logbankje zegt:

    zo te lezen heb je vandaag je eigen tour gereden, en de kleuren van de tour heb je ontdekt aan de bomen, de zee is vredig in de zomer. Hans

  8. Zilvertje zegt:

    Ja, ik heb heerlijk gepedaald, zalig, erg mooi weer, erg mooi in de natuur, overal maaien ze, ruikt zo lekker.

  9. Suskeblogt zegt:

    Altijd leuk om zien, bomen met trui aan. Dat hebben ze hier met de bomen aan het station vorig jaar ook gedaan. De buurt fleurde meteen op.

  10. Zilvertje zegt:

    Ja, kleurig is dat he, ik had het nog nooit gezien, ik vraag me alleen af, of het de boom geen schade doet, met regen blijft zo een boom nat, mogelijk schimmel, maar mooi is het.

  11. Zilvertje zegt:

    Ja, zomaar een gedachte, jij ook zonnige groet, hier nu regen.

  12. Moniek Baars zegt:

    Bomen met truien, ik dacht even dat je het verzon.
    Wie trekt ze die truien aan? Of eigenlijk: waarom doet iemand dat? Is het een kunstproject?

  13. Dirk zegt:

    Misschien hebben ze hem bewaard voor vanavond?

  14. Zilvertje zegt:

    Ik hoop het zo. Ik las op Twitter gisteravond dat hij enorm in vorm was.

  15. Jaixy zegt:

    Hier in de omgeving hebben veel bomen een truitje.
    Ik vraag mij altijd af wie dat doet…. Die moet nl veel tijd overhebben om de bomen een trui te geven

  16. Zilvertje zegt:

    Wat grappig, dus daar ook al, het is toch wel bijzonder, ja, het staat heel gezellig, ik hoop alleen maar dat het de bomen niet schaadt want bij vies weer of nat weer gaat het lijkt me broeien, of in de winter bevriezen, maar mogelijk is het tijdelijk.

Geef een reactie

