Aanslagen ( Sousse, Tunesië )

CIbi7U5VAAAn7eN

1

De aanslagen volgden ik gister met meer dan normale aandacht. Zojuist had ik mijn vers over de bootvluchtelingen op het blog geplaatst en terwijl ik nog wat nieuws keek, druppelden er steeds ergere dingen binnen.

Al anderhalve week zorg ik voor zes poesjes en een konijn, de dieren van mijn naaste buren. Mijn buren zaten in dat gebied van Tunesië, zaten in een resort met die naam. Heel lang geleden, in de jaren 80, de begin jaren ben ik eenmaal in Tunesië geweest en heb er vreselijk genoten, veel lieve mensen, heerlijk eten, veel mannen die Nederlands spraken, nou een beetje dan, maar genoeg om verstaanbaar te zijn. Dus ik had een beeld van hoe het er was, hoe je er op vakantie bent.

Mijn hart ging natuurlijk vreselijk snel kloppen, dadelijk naar de dieren gegaan en nogmaals op het briefje voor de achterblijvers de naam van het resort gecheckt…. ja, die naam was steeds in het nieuws.

En dan? Moest ik bellen, zijn jullie veilig? Of is dat juist dom, ik zag op internet beelden van mensen die deuren van hun hotelkamer hadden gebarricadeerd. Stel ik bel, en door mijn telefoontje worden ze ontdekt in geval ze zich schuil hielden. Ja, al dat soort dingen gingen door mijn hoofd. Internet afspeuren, buitenlandse mensen volgen op Twitter die meer wisten. Uiteindelijk het verlossende woord, van de 6 Nederlanders die de zelfde reis hadden geboekt als mijn buren, waren er vier veilig, later zes. Hoera!

Slecht geslapen vannacht, zouden ze meekomen met het vliegtuig dat daar in de nacht vertrok? Waren ze wel echt ongedeerd? Tegen de ochtend viel ik in slaap toen ik hoorde dat het vliegtuig veilig was geland.

Om half negen een telefoontje, ik was in diepe slaap. 

“Trudy ik stond net aan je deur, maar je sliep nog, maar we zijn veilig thuis” (GELUKKIG! )

Pfffffffffffffffffffffffffff, nou dan kan je alleen maar dankbaar zijn, want het zijn erg lieve mensen.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Aanslagen ( Sousse, Tunesië )

  1. logbankje zegt:

    Als je buurtjes daar zitten zit de angst er gelijk goed in.
    Gelukkig zijn ze weer veilig thuis. Hans

  2. knutselsmurf zegt:

    Ik hou ook mijn hart vast, ik ken iemand die graag op vakantie gaat in landen die telkens in het nieuws zijn door zulke aanslagen. Zelf leest ze het niet eens. “Al die ellende” zegt ze dan.

    • Zilvertje zegt:

      Ja, dat is niet verstandig, want een beetje inlezen en nieuws volgen is best belangrijk voor je op vakantie gaat, of je nu ver of dichtbij gaat, overal liggen de gevaren op de loer en vakantie moet wel echt heel leuk zijn, want het is vaak hard verdiend.

  3. Myriam zegt:

    Gelukkig zijn ze veilig. Wat vreselijk toch allemaal

  4. Zilvertje zegt:

    Ja, dan komt het wel erg dichtbij en die mensen verdienden zo een beetje vakantie.

  5. Onze vakantie nadert. Het wordt zo’n Baleareneiland. Mij vrouw twijfelt nu of het daar dan wel veilig is.Maar zo kun je ook niet in het leven gaan staan.Wat komt, dat komt.

  6. Zilvertje zegt:

    Nou, ik blijf lekker in Nederland, het is geen geluksgarantie, maar ik voel me daar wel beter bij.

  7. Suskeblogt zegt:

    zoiets kan in je eigen straat gebeuren. Nergens ben je echt veilig voor zulke gekken.

  8. Zilvertje zegt:

    Ja, dat kan, maar op sommige plaatsen heb je meer kans.

Geef een reactie

