Fietsen naar zee.

20150606_155834

Voor Logbankje een hekje.

Vanmorgen was ik met mijn moeder naar de Braderie in Wormerveer geweest, dat is een mooie feestelijke braderie met echte standwerkers. We dronken buiten koffie bij Huis ter Zaanen en het was druk, we keken onze ogen uit.

Daarna huishouden en na het huishouden op de fiets gestapt, ik had me goed voorbereid, ik had drie visboerharingen op, en dan fiets je als een raceauto.

20150606_155840

Heen tegenwind, maar op dit punt zag ik Castricum al liggen, dan laat ik het snelverkeer achter me en fiets ik zo de schone lucht in, zalig.

20150606_155849

De wolken waren prachtig en ik stopte voor weer een damhek, voor Logbankje.

20150606_160335

De schapenbocht, met lieve lammetjes. Als je het niet goed ziet, moet je op de foto klikken, dan groeien de lammetjes.

20150606_160453

Even de zonnebril af en een selfie maken. ( ja, ik ben dikker geworden )

20150606_163435

Ik snijd de weg af en fiets door het ziekenhuis van Dijk en Duin.

20150606_170400

Duin over, fiets parkeren en aan de thee. Zat op een heerlijke stoel bij een strandtent, het leek wel vakantie.

20150606_170409

Er kwam een bruid aan in een mooie oude Amerikaanse auto en nu weet ik het zeker, alle mannen zijn dol op bruiden, zelfs de aller jongste. Een kereltje van een jaar of vijf, ging zijn vader halen. Hij riep: kom pap, er staat een hele mooie vrouw om het hoekje.

Het was een zalige dag.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Fietsen naar zee.

  1. logbankje zegt:

    drie visboerharingen op, en dan fiets je als een raceauto, hij is leuk, wel met uitjes.
    Een dam hek en bankjes, kan er geen genoeg van krijgen. Ach dat jonge spul in en om de wei, je selfie is mooi.
    Zoals de oudjes zongen piepen de jongen, kom pap een bruid.
    Prachtige foto’s, het is nog net als toen. Hans

  2. Zilvertje zegt:

    Ja, met uitjes en zuur. Heerlijk! Maar het is heus waar hoor, door bepaald voedsel, blijft je bloedsuikerspiegel lang goed, en krijg je geen honger. Ik had wel 2 liter water mee. :^)

    Er verdwijnen nu wel veel oude hekken, maar deze waren er nog. Ja, veel is nog het zelfde, maar De dorpen groeien wel naar elkaar toe, er blijft steeds minder weiland over.

    De geur in de bossen was zalig, gister was er natuurlijk storm en regen nou het rook zalig kruidig.

  3. Harrie zegt:

    Ik dacht ook aan mooie vrouwen, twee zelf in het bijzonder, de lievelingen van postbode sieren op het hek
    he postbode siemen, net op tijd, we vervelen osn, duss, weet jij niet wat spannends om te doen. Hun smachtende jonge meisjesblikken zijn onweerstaanbaar voor de verstokte vrijgezel, weer zo anders dan dat van zijn lieve moeder, die hem vertroetelt en verzorgt zodat hij overdag postbode siem kan zijn , bestellingen aflevert bij jonge meisemensjes op een hek. maar ‘snaakst kan sieren dan travestiet zijn, gelukkig met zijn vriendinnen, met tegen de ochtend nog een afzakkertje met zijn allen in de rooie siem.
    de vraag van de meisemensjes is moeilijk te beantwoorden, het is dansen om de brij zoals de elastieken van de postpakketten dansen om zijn stuur, zijn bel.

  4. Zilvertje zegt:

    Ja, dat zijn de krenten uit de aardse pap.

  5. Bertie zegt:

    Voor Hans, maar ik vind het ook een mooi logje 😉 Rond Castricum lijkt er niet veel veranderd te zijn.

  6. Rob Alberts zegt:

    Een mooi blog.
    Het weer laat ons maar genieten!

    Zonnige groet,

  7. logbankje zegt:

    De zee, op de fiets, naar Heemskerk of Castricum. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

Geef een reactie

