San Francisco after the earthquake and fire of 1906

Telegraaf 3 mei 2015:

Korte aardbeving Los Angeles

sf-quake-fire01

San Francisco 1906 na de aardbeving.

LOS ANGELES – In de Amerikaanse stad Los Angeles is zondagnacht een korte aardbeving gevoeld van 3,9 op de schaal van Richter.

Hoewel het ging om een ‘lichte’ aardbeving vlakbij de Baldwin Hills, werden de schokken in de wijde omgeving gevoeld.

Op Twitter schrijven veel mensen wakker te zijn geworden door de aardbeving, die even na vier uur ´s nachts plaatsvond. Er is voor zover bekend niemand gewond geraakt. ( einde Telegraaf )

Dit bericht deed me denken aan mijn zoektocht van jaren geleden, ik denk dat het 2008 was, er waren toen ook aardbevingen in de V.S en ik ging toen op zoek naar oude beelden en je vindt er dan heel veel.

Filmpje San Francisco 1906

Of hier

En hier, nou je zult er nu zelf wel heel veel vinden.

Er is genoeg helaas, wat een treurig gezicht.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in aardbeving Los Angeles 2015 Zilvertje, San Francisco 1912. Bookmark de permalink .

3 reacties op San Francisco after the earthquake and fire of 1906

  1. Rob Alberts zegt:

    Vreemd genoeg wonen op de hele wereld mensen op gevaarlijke plekken.
    Dat zijn aardbevingen verontrustend.
    Bij ons kunnen overstromingen gevaarlijk zijn.
    En soms zijn vulkanen de boosdoeners.

    Wanneer kerncentrales en andere menselijke uitvindingen voor het gevaar zorgen is het helemaal verontrustend.

    Vriendelijke groet,

    • Zilvertje zegt:

      Ja, kerncentrales, pffffffffffff, dat doen we stom genoeg ons zelf aan. Bij vulkanen is het erg vruchtbaar, bij de aardkorsten, de schollen die schuiven zal ook wel iets bijzonders zijn. Vast kruispunten van belangrijke wegen waar mensen zich van oudsher graag vestigen omdat het er goed is, op die vreselijke aardschokken na dan.

      Ik zit onder het bloggen en twitteren door mijn huishouden te doen, maar ik zoek en schrijf liever, ik ben een schrijfwurm. Maar ik heb al heel wat gewassen, gestreken, gezorgd en gekookt, nu ga ik naar mijn moeder, fijne dag allemaal!

      Veel kijkplezier op een grauwe zondag.

  2. logbankje zegt:

    Dat is een stad die ook boven op een breuklijn is gebouwd, verstandig of niet, hij staat er.
    Als er echt een zware beving komt is het een grote ramp. Hans
    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

Geef een reactie

