Zaanstreek.

De Zaan bij Wormerveer.

De Zaan bij Wormerveer.

De Zaan in de mist.

De Zaan in de mist.

1maartkrommeniezomaar9sv

Oude station Krommenie.

De Zaan in Wormerveer. Duistere vaarwegen.

De Zaan in Wormerveer. Duistere vaarwegen.

p1000222(1)

Rijst Wormerveer.

molen

Molen de Dood Zaandijk

Haaldersbroek

Haaldersbroek Het Kalf

brug weg 2

Naar Het Kalf met pont

achterkantje

Mijn huis in 2006 ( ruim 100 jaar oud )

1193080541.25281

De molens gezien vanaf Wormerveer

1192787026.32462

Krommenie, mooie oude huisjes

1166205311.01691

Oude station Krommenie

1153329887.44081

De Ham Krommenie

1148495017.17291

De Zaan bij Zaandijk

1_fort

Richting zee

Tussen zee en grote stad

Ligt een grote groene schat

Waar een tsaar leerde over de scheepvaart

En een moeder gladoren baart

Waar het altijd ruikt naar specerijen

Waar de jongens en meiden heerlijk vrijen

De muziek uitwaaiderde over de hele wereld

Richting heelal

Ben ik gelukkig tot mijn laatste knal.

Filmpjes gevonden op internet.

Zilvertje. ( gemaakt voor Logbankje als dank voor al die mooie shows )

Foto’s: Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Zaanstreek.

  1. logbankje zegt:

    Wat komen er veel herinneringen boven, de Zaanstreek kan het dromen.
    De Lassie aan de zaan, de molens en de zuiderhoofdstraat, je mooie woning die er gelukkig nog is.
    De Ham, waar we omheen moesten rennen van de school en dat maar niks vonden.
    Mijn oudste broer heeft nog bloemen rond gebracht op een transsportfiets met een rieten mand.
    Sleepies trekken dat ken ik niet, wel luilak en Sintmaarten. 🙂
    Er is wel veel veranderd Zilvertje. Hans

  2. Zilvertje zegt:

    Ja, zeker, leuk he die oude beelden. Nou allemaal voort jou als dank voor die heerlijke shows.

  3. Bertie zegt:

    Hallo, ik kom hier omdat ik het filmpje bij Hans zag. Fantastisch om zoveel over de Zaanstreek te zien, als geboren Wormerse die in Zaandijk naar school ging, herken ik het allemaal. Bedankt!

    • Zilvertje zegt:

      Bertie, wat leuk! Op internet is zoveel te vinden over de Zaanstreek, er is ook een prachtige film vanuit een drone. Lief dat je even langs kwam.

      • Bertie zegt:

        Ja , maar ik heb meestal weinig zin om te googlen, ben altijd bang voor andermans auteursrecht. Een paar jaar geleden kreeg ik tweemaal een waarschuwing. Is goed afgelopen, gelukkig.

Geef een reactie

