Over banken en zo. Rik van Slingerlandt.

rik-van-slingelandt-hh (1)

Rik van Slingerlandt.

Zaken zien in een ander daglicht. ( Over banken en zo )

Rond mijn twintigste had ik nog een heilig geloof dat alles wat iemand vertelde of op zijn verpakking schreef klopte. Ik weet nog het moment dat ik voor het eerst schrok. Tijdens mijn zwangerschap van mijn eerste kindje, dat was in 1979, kwam er een limonade op de markt, zonder kleurstoffen.

Er ging een schok door mij heen. Had ik dan voor die tijd altijd wel kleurstoffen gedronken? Gewoon verf? Vanaf die tijd werd ik alerter en schrok me een hoedje. De medische fouten en missers, zelf werd ik ook slachtoffer en dat terwijl ik al jong verpleegkundige was. Met levenslange schade tot gevolg.

 Politieke partijen die van alles doen om in het centrum van de macht te komen en niet doen wat ze beloven als ze op hun plekje zitten, eenmaal aan het regeren, deed men anders dan je had gehoopt en je mocht verwachten na al hun verkiezingspraatjes ( eigen belang ) In begin van de jaren 80 liep ik mee in de grote demonstratie in Den Haag, weg met al die gevaarlijke wapen. Niets leek wat het was, bedrog en zelfverrijking was iets dat langzaam bij mij in het vizier kwam.

De plaatselijke politiek kwam me halen, op een dag stond de wethouder van de VVD in mijn tuin, ze hadden me nodig. Eerst had ik niet veel trek, ik had mijn eigen partij en kreeg veel media aandacht, ik zat er niet op te wachten, maar ik bedacht me. Ik kon veel leren over hoe dat nou werkte in de politiek. Ik vroeg hun verkiezingsprogramma en dat leek me wel wat, maar al snel leerde ik dat die vrijheid waar ze het over hadden ten koste ging van de minder bedeelden.

Mijn eerste schreden op dit pad lieten me weer schrikken, want ook al was het gezellig en knus, de drank en hete aardappel in je keel had een hoog gehalte in de zaaltjes waar ik kwam. Aan sommige mensen in de VVD heb ik een prettige herinnering, bv Dijkstal, dat vond ik een aardige oprechte man. Hij kon me ook geweldig inspireren. Maar er waren ook draken van omhooggevallen krengen. Tijdens een van die bijeenkomsten deelde ik een hotelkamer met een dame uit het Europarlement. Nog die zelfde avond kon ik mijn spullen uit de kamer halen, ze wilde geen kamer delen met een andere onbekende VVD’er.

Hier moest ik van de week aan denken toen ik die heren van de verzekeringsmaatschappij en de banken hoorden praten over hun wijze van betalen en belonen aan hun vriendjes. Kakkers zijn het, wereldvreemd, die niet de mensen in het oog hebben waar ze voor werken. Ze hadden niet ingezien dat het zoveel emotie zou oproepen! FOUT, FOUT! Schreeuwde mijn hart. Schandelijk zoals ze denken. Weten ze wel, dat sommige mensen niet eens meer in de trein kunnen omdat ze hun OV pasje niet kunnen vullen met geld? Dat je als moeder van  naar school reizende kinderen onder de 18, je wezenloos betaalt aan het openbaar vervoer? Dat op elk pasje ongeveer 20 euro staat waar je niet op kunt reizen? Bij dat bedrag blokkeert je pas en moet je weer geld storten, de pas, die je al voor ruim 7 euro moest aanschaffen. Reken dat eens uit voor een heel gezin, en dat elke dag, en dan het schoolgeld en boekengeld. En dat is nog maar een klein ding.

Het is bekend dat de lasten zo hoog zijn dat van een salaris onder modaal haast niks meer overblijft om te overleven. Je moet wel met zijn tweeën zijn om het te redden als gezin  2 werkende met inkomsten is wat er dan nodig is. Maar veel vrouwen zijn alleen, niet getrouwd geweest, dus nergens recht op, kinderen die niet zijn erkent, dus die teren ook op het salaris van de moeder.

Die hoge heren, die totaal niet hoog zijn, maar juist super laag, hebben zich nooit verdiept in deze zaken, die denken alleen maar, het mag, dus het kan. Hebben geen zorgen over brood kopen en schoenen die stuk zijn. Zou je hun huizen zien en hun vakanties dan zou je schrikken. Ik vind het schandalige boeven. Het schijnt dat we allemaal 2000 duizend hebben bijgedragen om de bank ABNAMRO te redden, nou dan zou je toch nederigheid verwachten. Want wij kunnen dat geld heel goed gebruiken, waarom krijgen we dat niet terug ipv het geld geven aan die kakkers? En dan nog met rente, want daar zijn ze zo van, veel rente vragen als er wat geleend is.

Nou totaal geen besef, er was een gore dweil bij, die zo bekakt sprak dat het nog meer begon te stinken dan het al deed.  

En dan al die VVD’ers die de boel flessen, bijna elke week wel een of twee en daar stemmen we dan ook nog massaal op, ik kan er met me pet niet bij!

Mijn heilige geloof is weg, zoals ik ook ooit wegging bij de VVD, wegens hun corrupte gedrag. Wethouders die in ruil voor gemeentelijk werk uitbesteden er zelf beter van werden, van een weet ik dat hij zijn huis liet verbouwen als tegenprestatie.

Mijn opa die al heel lang niet meer leeft, voorspelde dit. Hij wilde gewoon het loon in zijn hand, in een loonzakje. Hij at alleen uit eigen tuin. We kunnen het zelf beter. Ze ( de banken ) kweken een behoefte om er zelf beter van te worden. De uitvreters van de samenleving verdienen aanzien, worden behandeld als prinsen. Maar zouden ze wel hun eigen potje kunnen koken? Zouden ze net als wij helden wel kunnen rondkomen van een normaal bedrag? Zouden ze mantelzorger zijn? Leven ze een leven netjes en braaf, of zijn het viespeuken en misbruikers?

We moeten iets anders bedenken, de nieuwe kijk, kringloop en diensten voor diensten is een goed begin.

Maar zo vervelend, ik krijg dat nare beeld van die kwabbige kakkers maar niet van mijn netvlies. Dat ze nou ook nog zo dom zijn om hun gedrag te verdedigen, is zo dom dat het schrijnend is en dat is nog wel het ergste, ik voel me mijlen ver boven deze uitzuigers verheven.

Politieke partijen zijn niet meer te vertrouwen

Zorgverzekeraars zouden onze kosten doen verlagen maar dit werkt niet  ( Ab Klink 2006 )

Banken liegen ons voor

Controles ter bescherming van de burger in de zorg werden tot enkele jaren geleden altijd aangekondigd. Ja, dan is alles tip top in orde:^(

De ballen houden zo de ballen hoog!

 

 

Zilvertje. Nou dat lucht even op!

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Over banken en zo. Rik van Slingerlandt.

  1. jos van veen zegt:

    Volledig mee eens.
    Ik ie het als een kliek, een sekte die als je ze tegen het licht houdt enorm veel psycopatische trekken hebben
    Het superioriteitscomplex en dédain naar anderen alsof dat imbecielen zijn.
    Geleid door machtswaan, geld,imago/status met een moraal waar het doel alle middelen heiligt.en rustig ten koste van anderen mag gaan. Zijn probleem ..
    Opgeblazen ego’s zonder ventiel en opvallende stompzinnigheid me te kort aan intelligentie om zichzelf tegen het licht te houden..zelfinzicht is hen vreemd, mens en wereldbeeld uit het lood.

    Met de paar ton inkomen (wat zij als fooitje beschouwen omdat het internationaal gezien laag is want nergens kun je talent voor die prijs krijgen…WAARMEE ZE ZEGGEN DAT ZE ZELF GEEN TALENT HEBBEN..want daarvoor zijn ze immers te goedkoop..in tegenstelling tot deindruk die ze willen brengen met hun galbakkig optreden)kan iedereen in NL goed rondkomen, een huis kopen en kinderen laten studeren als ze talent hebben..

    Dus waarom moet je nog meer, steeds meer..
    De ego’s zijn verdraaid als je je belang en status moet aflezen aan de hoogte van je inkomen…maar bij de kliek heeft alles een prijs…

    Ja, en dan te beseffen dat wij met zijn allen die bank gekocht hebben..17 miljoen bezitters..duie nu die bank, hun bezit, compleet gegijzeld zien door ene kabinet die tot dezelfde kliek behoort en die die bank tegen zwaar vereis wil verkwanselen voor een hun ander speculatief plannetje.
    Niks geen referendum en die 2000 pp moeten gewoon maar afschrijven als zinloze lastenverzwaring..zien we nooit meer terug..

    Dus de galbakken kunnen wellicht gewoon doorgaan met galbakken en over een paar jaar 5 ton elk extra krijgen..

    eigenlijk is het zielig, de galbakken zijn eigenlijk gehandicapten,,zowel mentaal als sociaal..
    Ze spreken niet eens goed Nederlands en zouden eerst een inburgeringscursus moeten volgen met verplicht examen..
    Het lijkt me ook zo zielig voor hun kinderen..die kunnen waarschijnlijk slecht uit de klieksekte ontsnappen..Iets voor jeugdzorg

  2. Zilvertje zegt:

    Mooie reactie Jos, dank. Ik zag wel lichtpuntjes tijdens het debat ik zit er nu weer een te volgen.

    Dat ze eigenlijk ambtenaar zijn en genadebrood eten, die opmerking van, ik ben zijn naam vergeten vond ik prachtig.( weet het niet meer secuur, maar toen brak bij mij de zon door, er is nog hoop)

  3. Dirk zegt:

    Het is gewoon misselijkmakend zoals die corpsballen reageren.
    Ik lees net nog dat ING massaal de uitzendkrachten voor 1 juni eruit gooien want dan gaat de nieuwe regeling in dat recht geeft op een ontslag premie.
    Schandalig gewoon.

  4. hetgoedezaad zegt:

    Goedemiddag zilvertje op deze prachtige zonnige middag. Er is veel onrecht, oplichting en fraude.
    Een eerlijk man te zijn in deze wereld, betekent één uit duizenden te zijn. Vr. Gr. Patricia

  5. Zilvertje zegt:

    Ja, Patricia, maar ik ken ook veel goede mensen, maar het lijkt wel hoe hoger hoe crimineler.

    Ja, zalig weer, ik heb er dadelijk een liedje op gemaakt, zo zalig!

  6. logbankje zegt:

    Het is niet alleen van deze tijd, is altijd zo geweest.
    Gewin, graaien en niet maatschappelijk betrokken zijn. Hans

Geef een reactie

