Zonsverduistering 20 maart 2015

IMG-20150222-WA0008

Een link van een site waar je de tijden kunt zien, waar je een link vindt om het online te bekijken en veel meer weetjes. ( Begint in Nederland morgenochtend 20 maart rond 9.30 uur )

Zelf dacht ik terug aan jaren geleden, toen de jongste kinderen nog klein waren, en ik voor hun wel brilletjes had kunnen kopen, ze waren die dag bij iemand die op ze pasten omdat ik moest werken.

Zelf kon ik geen bril meer bemachtigen en weet nog dat het angstvallig donker werd, niet pikkedonker, met een apart duister, een schaduwachtig iets waar we in leefden. Ik kon niet omhoog kijken, dat is schadelijk, maar ik hoopte vurig dat de kinderen de bril op kregen.

Die avond hoorde ik hun verhalen aan, over hoe mooi het was geweest en hoe ze hadden gekeken naar de verduistering buiten met de oppas. Mijn hart stond stil toen ik hoorde dat ze zonder bril hadden gekeken, want dat vond die oppas maar onzin.

Nu zijn ze of volwassen, of bijna volwassen en zal ik ze nog goed waarschuwen en dan maar hopen dat het deze keer beter afloopt.

Zilvertje.

Foto: Zilvertje, Castricum maart 2015

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in brillen voor de zonsverduistering, Uncategorized, Zilvertje. Bookmark de permalink .

7 reacties op Zonsverduistering 20 maart 2015

  1. Dirk zegt:

    Hier weinig te zien nogal bewolkt.

  2. Zilvertje zegt:

    Maar morgen denkt men dat het beter is, hopelijk dan te zien.

  3. logbankje zegt:

    Denk dat ik morgen ochtend maar naar de sterrenwacht Schothorst ga, ben er wel meer geweest en ze presenteren de zonsverduistering erg leuk en je kunt er veilig kijken. Hans

  4. Zilvertje zegt:

    Ja, logbankje, dat is een goed idee!

  5. logbankje zegt:

    Dank je, is ook veel gezelliger met andere geïnteresseerde.
    De dieren zijn gevoelig voor een zonsverduistering, ze zoeken bewust een rustige plek op. Hans

Geef een reactie

