Mark Rutte vindt dat sneuvelen de beste optie is?

rutte208

Mark Rutte heeft tijdens het RTLdebat op net 4 op woensdag 5 maart 2015 zijn ware gezicht laten zien. Een minister president behoort zijn volk te beschermen, maar niet ten koste van alles vind ik.

Hoeveel jonge jongens en meisjes zijn niet met verkeerde voorwendselen die kant op gegaan? Hoeveel ouders wachten niet met ingehouden adem op een teken van leven? Het is de wereld op zijn kop om deze mensen liever daar te zien sneuvelen. Als hij dit echt vindt, dan mag je vrezen dat straks onder het VVD bewind ook de doodstraf weer wordt ingevoerd.

Er zijn in mijn ogen, al kan ik dat niet bewijzen, genoeg jongeren, die totaal niet wisten wat ze te wachten stond. Ze dachten te helpen, hun volk, of broeders te beschermen en een vijand uit te schakelen. Waren we niet allemaal enorm blij met de lente die in die landen uitbrak? Ik denk dat valse profeten hun er heen lokken, ik denk dat we de jonge mensen moeten beschermen en als ze wel terugkomen, ze moeten ondervragen en als ze dan nog kwaad zouden willen, maatregelen nemen, maar ik denk eerder dat ze hulp nodig hebben, getraumatiseerd zijn. Een oorlog, geweld en uitbuiting is gruwelijk, als je dit niet kent en als zaken verheerlijkt worden door mensen die je in hoog aanzien hebt, dan ben je gelokt en dat is kwalijk. Ik neem als voorbeeld het kind dat gelokt wordt door een kinderlokker en misbruikt wordt, straf je na afloop dan ook het kind? Het gaat in het geval waar ik nu over schrijf wel over oudere mensen, maar ze zijn vaak nog jong en kwetsbaar en vormbaar en daar wordt misbruik van gemaakt. Dit punt is vaak onderbelicht.

Ik kan het verkeerd zien, maar zo zie ik het. Komt het omdat ik zelf kinderen heb? Ik ze ook wel eens heb moeten behoeden voor domme fouten? Maar zijn het daarom ook geen kinderen en jonge mensen? Ze mogen fouten maken en leren. Ons rechtssysteem is zo opgebouwd, straf geven, maar leren en weer een kans.

Komt het omdat onze minister president een papkindje is, met wel hersenen, maar weinig gevoel? Hij heeft zelf geen kinderen, dus dit gevoel voor jonge mensen mist hij. Of denkt hij anders over jongeren dan je zou verwachten? Wat was dat met niets declareren om zo geen sporen achter te laten? Met bepaalde mensen met een verdacht verleden de hand boven het hoofd te houden? Moet onze minister president niet zelf eens goed onder de loep genomen worden? Wat heeft deze man te verbergen?

Het volgende stukje nam ik over uit een krant en geeft duidelijk aan wat er nu speelt en wat in mijn ogen duidelijk zijn ware aard begint te onthullen.

“”Nederlanders die als jihadist naar Syrië of Irak reizen kunnen beter daar sneuvelen dan dat ze terugkomen naar Nederland. Premier en VVD-leider Mark Rutte zei dat donderdag in het RTL-verkiezingsdebat. Van de politiek leiders die deelnamen aan het debat was hij de enige die de stelling onderschreef. Alexander Pechtold (D66), Diederik Samsom (PvdA), Sybrand Buma (CDA) en Emile Roemer (SP) keerden zich allemaal tegen de stelling.”” Aldus de Telegraaf 6-3 2015

De man die niet zijn eigen onderbroeken wast, tot voor kort nog bij zijn moeder woonde     ( als het klopt wat ik heb gelezen ) wil ons voorleven hoe het moet? Het wordt tijd dat een vrouw, moeder, normaal mens, minister president wordt. Iemand die weet hoe het is om in de nacht te voeden, de adem inhoud bij een kinderziekte en een doorwaakte nacht, die weet hoe kostbaar een mensenleven is.

Trudy den Herder.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Mark Rutte vindt dat sneuvelen de beste optie is?

  1. logbankje zegt:

    Heb het niet gevolgd, zag wel wat op het nieuws.
    Tja vraag me af of ze het ooit zullen leren in de politiek. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    • Zilvertje zegt:

      Nou het gekke is, we hadden nu info moeten krijgen over de provinciale verkiezingen, maar het ging weer over de kliek. het is het bekijken waard, zie je later hoe ze alles weer omdraaien, alsof we geen geheugen hebben!

  2. Dirk zegt:

    Ja Trudy, de verkiezingen komen er aan even ferme taal van onze corpsbal.
    Volgens mij is het gewoon een ordinaire bliksem afleiding voor al de andere troep bij de VVD.

  3. Zilvertje zegt:

    Ja, dat zou best wel kunnen, want nu is het bonnetje even van de voorpagina af.

  4. Blewbird zegt:

    Zelfmoordactie van Rutte. Hij kan het vergeten nu. Ik vind hem geen goede premier, maar het idee dat Wilders wel eens misbruik kon maken van dit soort acties, vind ik niet een fijn vooruitzicht. Dan in ‘godsnaam’ maar liever het CDA aan de macht. Buma en Pechtold, samen met GroenLinks.

Geef een reactie

