De mars van het potlood.

Regeringsleiders-lopen-mars_0

11 januari 2015

Dat zouden wereldleiders vaker moeten doen

Arm in arm gehaakt

Schouder aan schouder

Elkander kussen

Dat zou dadelijk een goed voorbeeld geven

En alle wereldbranden blussen

Trudy.

ANP-30583667_0

soulmates

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in mars 11 januari 2015, Mars van het pollood, wereldleiders gearmd door de straten. Trudy Den Herder. Bookmark de permalink .

23 reacties op De mars van het potlood.

  1. rikus zegt:

    Het was heel indrukwekkend

  2. rikus zegt:

    En vooral die gearmde leiders gaf mij enige hoop

  3. Zilvertje zegt:

    Ja, Rikus, dat had ik ook, ik had tranen op mijn wangen en het ontroert me weer, ja zeker, hoopgevend.

  4. Harrij Smit zegt:

    En dat voor zoveel publiek op hun knap georganiseerde wereld-toneel. Een publiek dat uit angst en onmacht maar al te graag in sprookjes gelooft. Voor mij is het hypocrisie in het kwadraat. Misschien moet je wat minder vaak met Rutte tafelen?

  5. Zilvertje zegt:

    Ik ben van de hoop, ik zou niet gaan lopen met een bordje: je suis Charie, want ik ben ik, maar ik begrijp wat mensen willen aangeven.

    Ik denk dat elk mens daar met zijn eigen redenen liep. Ik loop vaak mee in demonstraties als het gaat om geweld en onrecht. Ik denk dat er daar ook heel wat mensen van tussen zaten.

    Ik bedoel met mijn gedichtje, dat als we vaker en zeker de wereldleiders zo innig met elkaar om zouden gaan, er minder geweld was in de wereld. Luisteren naar elkaar, elkander kennen.

    Veel onrecht lijdt tot extremisme. Als we al het geld dat we uitgeven aan wapens zouden besteden aan investeren in elkaar, dan vielen er nog maar weinig doden. De wereld hangt aan de draadjes van de wapenlobby, het wordt eens tijd dat dit goed begrepen wordt.

  6. Harrij Smit zegt:

    Zoals zo vaak zeggen mensen (en dus ook jij en ik) heel verschillende dingen en bedoelen (en willen) ze allemaal hetzelfde. Maar een toneelstukje van deze wereldleiders daar zakt mij de broek vanaf. Laten ze in goed en eerlijk overleg gaan doen waar ze wel voor bedoeld zijn en dan kan ik om te beginnen jou gewoon citeren: “Als we al het geld dat we uitgeven aan wapens zouden besteden aan investeren in elkaar, dan vielen er nog maar weinig doden. De wereld hangt aan de draadjes van de wapenlobby, het wordt eens tijd dat dit goed begrepen wordt.” Daar mag je “we” dan vervangen voor ‘wereldleiders” die dan zouden doen waarvoor ze gekozen zijn in plaats van te doen alsof ze in Dalai Lama’s zijn gereïncarneerd.

    Maar misschien bedoelde je met je gedichtje dat we wereldleiders zouden moeten hebben die door goed en eerlijk voorbeeld laten zien dat er met luisteren-naar-elkaar en met-elkander-kennen meer wordt bereikt dan met Geld en Macht en discriminatie en onderdrukking en ga zo maar door.

    • Zilvertje zegt:

      Het is een begin. Als ze nu niet waren gekomen of dit niet hadden gedaan, had het vreselijk kunnen escaleren. Dus dit is een begrepen boodschap, het begin, elke stap in de goede richting koester ik. Dit was vast niet de bedoeling van de extremisten. Zullen ze zich niet vergaapt hebben aan zoveel saamhorigheid? De pleuris had ook uit kunnen breken en gelukkig is dat niet gebeurd.

      Mij ontroert het, omdat het zo hoort en het vaak niet zo is.

      • Harrij Smit zegt:

        Zoals ik ook al tegen @Rikus zei: ontroering is altijd beter dan boosheid en agressie. Mijn scherpe en cynische reacties hier komen vanuit mijn gevoel, een sterk gevoel van scepsis en ongeloof, maar ik hoop van ganser harte dat jij het beter hebt (aan)gevoeld dan ik.

  7. rikus zegt:

    @Harrij Smit
    Ik heb ook niet voor hem gekozen. Ik kies politiek voor iemand die al meer dan 10 jaar de waarheid verkondigd.
    Maar ik vond zijn actie wel passen. Ook bij de plechtigheden rond de MA17
    maar idd iedere gek heeft zijn gebrek

    • Harrij Smit zegt:

      Niks mis mee, hoor Rikus. Ontroering is altijd beter dan boosheid en agressie. Wat de waarheid betreft, vrees ik dat dat niet samengaat met politiek. Wereldvrede zal ergens anders moeten ontstaan. Politiek is m.i. teveel verweven met macht en geld. En wat verder hou ik het maar gewoon bij een oeroude wijsheid: verbeter de wereld begin bij jezelf.

  8. logbankje zegt:

    Zou zeker goed zijn als men dat meer zou doen, helaas gebeurd het alleen maar na een triest voorval. Hans

  9. terrebel zegt:

    De terroristen hadden vast niet voor ogen dat hun actie zou zorgen voor een wereldwijd besef dat het beter moet. Ha!

  10. Zilvertje zegt:

    Terrebel, nee, dit hadden ze niet verwacht denk ik, wat een geweldige tegenactie. Wat goed van de mensen, super, ik word er zo blij van.

  11. Dirk zegt:

    Laten we hopen op het goede in de mens.
    Alleen jammer dat er bij de mensen die aan de touwtjes trekken wel wat kwaad tussen zit.

Geef een reactie

