Mark Rutte vond ik in het tafelkleed.  ( Boekenstijntjes )

boekenstijnGLR_9481-64

Het was een geweldige avond met de Haagse lui!

Maar tot mijn schrik vond ik al tijdens het feest lijken in de kast. Het meest onbekende lijk was wel, dat “onze jongens” in hun onderzeeërs ook in gevaar zijn geweest en volgens mij nog zijn, omdat in de ventilatiekanalen asbest zit. Ik mocht daar natuurlijk niks over zeggen, maar ik houd wel van Boekenstijntjes.

Ivo heeft bijna de hele avond vuurpijltjes af zitten schieten en zelfs binnen kon hij het niet laten, dus we hoeven van hem geen verbod op vuurwerk te verwachten, hij is er zelf dol op. Zelfs na de brand in dat mooie Alkmaar in de oude binnenstad, houdt hij zijn poot stijf, hij noemde het een incident, maar hij kwam met zijn dienstwagen en is wereldvreemd. Ik heb hem verteld dat ik op mijn fiets geen tunnel in durf rond deze dagen en dat mensen gewoon vuurwerk naar je toegooien voor de kik. Maar hij ziet me niet voor vol aan, hij leeft in een ivoren toren.

Om een uur of twee vond ik het wel genoeg en wilde het feestje beëindigen, maar Rutte had nog totaal geen zin in naar huis gaan en kondigde een algemene maatregel van bestuur af en zo werd zeer ondemocratisch het feest verlengd tot vandaag. ( mij kon je opvegen )

Rutte heb ik vanmorgen gevonden in het tafelkleed, die dunne magere man was de laatste oliebollen kruimeltjes uit het kleed aan het likken en ik had hem over het hoofd gezien. Ik hoorde hem pas kermen toen ik op het punt stond het kleed uit te kloppen.

“”””””Help”””””””! Riep hij verschrikt, maar ik deed net alsof ik het niet hoorde en klopte er op los, sloot de achterdeur en later vond ik hem vernikkeld in de tuin, hij wilde weer naar binnen. Hij smeekte. Ik riep: vol is vol! En ik vond ook, dat hij het maar in zijn eigen omgeving moest proberen, want die gasten luisteren toch niet en willen er alleen maar beter van worden….. grapje ik zag hem even aan voor een vluchteling. ( u weet wel dat ik het niet meen he?)

Nou de boel is aan kant en het stoepje geschrobd, de Haagse lui zijn weer op huis aan en hun remsporen stonden duimendik in mijn wc-potten. Tijdens het boenen dacht ik nog aan het gezamenlijk kijken naar Joep op de tv, ze vonden dat hij te veel kut zei en al dat soort dingen. Nou dacht ik tijdens het schoonmaken, beter vuil in de mond, dan vuil achterlaten van de kont, God wat een viespeuken die Haagse kakkers.

Trudy.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Boekenstijn, Humor, Ivo opstelten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Mark Rutte vond ik in het tafelkleed.  ( Boekenstijntjes )

  1. Rob Alberts zegt:

    Zelf heb ik het hier rustig gehouden.
    Maar als ik buiten loop lijkt het wel of er een opstand is uitgebroken.
    Geen witte sneeuw maar overal liggen bloedrode papiersnippers.
    Ik heb het vermoeden dat woedende ambtenaren met hun scheurkalender gedemonstreerd hebben.

    Gelukkig heb ik nieuwe buren gekregen.
    De mannen zijn binnen aan de slag met het behangen en inrichten.
    Maar de vrouwen staan lustig het stoepje schoon te vegen.

    Dat is wat anders dan de ruzies en vechtpartijen bij de oude bewoners.

    Ik wens jou en je suikerhartjes een mooi 2015.

    Vriendelijke groet,

    • Zilvertje zegt:

      Dankjewel! Moet zo lachen om die scheurkalenders, enig! Wens jou ook het allerbeste en hoop dat je nu leuke buren krijgt waar je wat aan hebt.

      Ik was bang voor mijn huisje, juist voor mijn huis zo een 20 malloten die met flessen drank in de hand de hele vuurwerkwinkel leeg knalden, heftig, de rook, de stank, de angst, de rotzooi, echt gruwelijk.

  2. Dirk zegt:

    Dat is weer achter de rug Trudy, is er niets gesloopt in huis?
    want slopen dat kunnen ze als de beste zijn er al een paar jaar mee bezig, het is teveel om op te noemen en als het aan Rutte & Co ligt zijn ze nog lang niet klaar.
    Maar toch een fijn begin voor jullie.

  3. fulpsvalstar zegt:

    Ik heb horen verluiden dat Co nog erger is dan Rutte……….een voorspoedig en gezond 2015 gewenst!

  4. Aad Verbaast zegt:

    Dolle volle avond! 🙂

  5. logbankje zegt:

    Er zijn veel dingen die men nooit nar buiten zal brengen en al helemaal niet leuk als iemand dat wel doet.
    Wat flauw om een algemene maatregel van bestuur af te kondigen om je zin te krijgen.
    Gelukkig is je tuintje niet omgewoeld ander had hij het gevoeld. Hans

  6. logbankje zegt:

    Om nog even lekker bij te komen van de visite.
    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio” Hans

  7. Zilvertje zegt:

    Logbankje, ik heb het al 1 maal geluisterd, dankjewel, zo mooi weer en dank voor het draaien en alles voorlezen!

  8. logbankje zegt:

    Gelukkig is je huis weer schoon en fris, zodat je kunt genieten van je inspanningen. Hans

  9. logbankje zegt:

    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

Geef een reactie

