Oliebollen eten met Mark Rutte en zijn bende.

rutte208schippers208opstelten208mansveld208

Oliebollen eten met Mark Rutte en zijn bende.

Natuurlijk weet u het al, elk jaar komen de ministers bij mij Oud en Nieuw vieren. Dit doen ze niet omdat het zo luxe is bij me en het is ook best wel inschikken in mijn kleine huisje, maar ze doen het om weer wat menselijker te worden, of beter gezegd, de menselijke maat weer te zien, maar het lijkt wel elk jaar moeilijker een gewoon gesprek met ze aan te gaan.

Als u dit leest ben ik al druk met de voorbereidingen bezig. Die lui drinken een beste slok en volgens mij kunnen ze ook niet zo goed koken, want ze eten overal waar ze komen je de oren van het hoofd.

Ik heb ook een lijst met vragen die ik toch graag beantwoord wil hebben die avond. Aan Edith Schippers wil ik vragen waarom ze het toelaat dat die zorgverzekeraars op de stoel van de dokter mogen zitten. Een arts heeft een eed afgelegd en die zorgverzekeraars niet, die eed gaat over: altijd mensen helpen en geheimhouding.  Nu hebben we klasse gezondheidszorg, net als weleer en ik hoor Klink nog zeggen, dat de marktwerking alles goedkoper en beter zou maken. Nou naar mijn mening is dit mislukt, met een eigen bijdrage van meer dan 300 euro en geen vrije keuze meer en de verzorging van ouderen over laten aan hun kinderen, zijn we beland op het niveau van rond 1800

Aan Ivo Opstelten wil ik vragen, hoe dat nou zit met die banden met Demminck en wat er allemaal wel of niet in die doofpot zit. Het valt me toch wel op dat veel van die hoge lui een voorliefde hebben voor jong publiek, maar dan niet om als lid te werven, maar om het lid in te steken. De een na de ander rommelt met kinderen, of met mensen net even boven die leeftijd. Boven de 18 mag van de wet, maar of het nou fris en realistisch is?

Mijn jongste zoon mag dan ook weer niet met de hapjes rondgaan op oudjaar je weet maar nooit. Je moet er toch niet aan denken, je teerbeminde kind in de tuin te vinden in de bosjes met zo een minister? Een burgemeester is al heftig genoeg.

Wilma Mansveld komt ook, ze is dan wel geen minister, maar ik was wel benieuwd waarom de NS zo mag frauderen met de aankomsttijden van de treinen. Ze hebben een contract waar ze zich aan moeten houden. Bij een overtijd zijn van de trein kan er een boete komen. Daarom moet ik heel vaak als ik bijna thuis ben uit de trein, alle mensen, dan moeten we wachten op de volgende trein, die dan nog voller is, opgepropt vervolgen we de reis en weet u waarom? Als die trein niet aankomt, de trein die al overtijd was, dan telt hij niet mee voor het contract! Maar wij reizigers staan te blauwbekken op het station, zonder wc, die er in de trein ook al niet was. En dan denk ik aan dat verblijf van de koning op het Centraal in Amsterdam, hij is er nooit, maar wat is het er luxe. Zou een beetje luxe niet wat zijn voor de normale reiziger die Nederland aan de gang houdt? Nee, NS ik hoef geen WIFI in de trein, ik zit liever of doe een plas als ik moet en wil niet uit de trein gestuurd worden omdat u dan geen boete krijgt, ik zoek de menselijkheid, ik wil de menselijkheid weer terug. Nou ja, daarom komen ze dan ook bij me met Oud en Nieuw, dan zal ik ze even de oren wassen en al mijn vragen stellen, want ik heb er nog zo veel!

Trudy. ( verslag van de avond zelf in het nieuwe jaar op dit blog )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Oliebollen eten met Mark Rutte en zijn bende.

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik kijk uit naar je verslag.

    Ik wens je ook een fijne oudjaarsavond.

    Vriendelijke groet,

  2. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Rob, ook voor jou een geweldige jaarwisseling. Van ons uitstapje is niks meer gekomen, eerst te heet, toen te druk en nu in de lappenmand, maar wat in het vat zit.

  3. Eva zegt:

    Prachtig verhaal maar ik ben bang dat er weer veel wordt gelogen en weggelachen. Van het ene jaar naadloos naar het andere.

  4. Dirk zegt:

    Nou Trudy, ik ben benieuwd naar hun antwoorden ik zou ze in de tuin laten staan tot er eerlijke antwoorden komen.

  5. Aad Verbaast zegt:

    Kon zomaar eens een dolle avond worden, met het nodige vuurwerk😉

  6. Terrebel zegt:

    Doe eerst een pilletje in hun champagne waarmee hen het liegen onmogelijk wordt gemaakt. Ik ben benieuwd naar de antwoorden!

  7. Zilvertje zegt:

    Hahahah Terrebel, die is goed, heb jij nog een handje vol, dan kon ik ze halen. Fijne jaarwisseling!

    Ja, het zijn brokkenpiloten en liegbeesten vind ik, niet allemaal, maar sommige wel!

  8. Harrij Smit zegt:

    Oh wat breng je dit heerlijk!! onder woorden. Ik zou wel onder tafel willen meeluisteren, maar ik ben bang dat ze me dan in de gaten krijgen, zodra ze zelf onder de tafel belanden.

  9. Zilvertje zegt:

    Harry, hahahah. ik zie het al voor me. Ja, want drinken kunnen ze en dan kom ik ook altijd het meeste te weten.

    Fijne jaarwisseling.

    • Harrij Smit zegt:

      Maar dan zie ik natuurlijk ook hoe ze om beurten met je proberen te voetjevrijen! Jij ook een fijne jaarwisseling.

      • Zilvertje zegt:

        Oh, ze maken geen kans, ik geef ze dadelijk een trap, nee, zijn niet mijn soort, te geldverslindend en te onmenselijk, ik offer me op , zo een oliebollenfeestje met die ballen is zuiver en alleen om ze wat liever te maken. Ben nu druk met de handhaving bezig de parkeerplaatsen vrij te maken, want ze komen allemaal met dienstauto en ik moet ze zo vanuit de voordeur in hun auto kunnen rollen.

  10. logbankje zegt:

    Wat goed dat je ze een gevoel van menselijheid wil bijbrengen, kost je vast veel overredingskracht.
    Dat de marktwerking alles goedkoper en beter zou maken is zeker mislukt.
    Ik denk dat het een lange en inspannende avond zal worden, ik hhop dat je niet misselijk wordt van de oliebollen. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

  11. Zilvertje zegt:

    Dankjewel, ik verheug me op de show, altijd zo fijn.

    Nou ze zijn hardnekkiger dan onkruid, maar ik heb een hamer en als ze niet luisteren sla ik op de salontafel en vraag om orde en het woord.

  12. ezelgedachten zegt:

    Trudy, ik ben heel benieuwd naar de antwoorden van deze langzaamaan totaal ongeloofwaardige club. Ze hebben geen enkele, maar dan ook werkelijk geen enkele voeling meer met diegenen, die hen in het pluche hebben geholpen. Weg met die club!
    En voor jullie: Een hele prettige jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2015!
    groetjes van Burro

  13. Waarom nog vragen stellen?
    Daar hebben we toch twee Kamers voor😉
    Zou je ze niet liever de huid vol schelden?
    Dat mis ik aan talkshows.
    Bijvoorbeeld zo’n lul als Kamp (die mis ik wel in je rijtje). die moet je niks vragen, want ieder antwoord maakt je kwaaier.
    De man hoort aan een schandpaal en oliebollen vol schaliegas bekogeld te worden totdat een lokale aardbeving hem met paal en al de grond in doet zakken.

  14. logbankje zegt:

    Hartelijk dank voor je lieve wensen, dat het jaar maar goed mag verlopen. Hans

  15. Zilvertje zegt:

    Graag gedaan Hans, dankjewel!

  16. logbankje zegt:

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

  17. logbankje zegt:

    Toch wel leuk dat wij om deze oliebollen kunnen lachen, dan is voor ons politiek opeens weer leuk.
    Beterschap Zilvertje. Hans

Geef een reactie

