Lied van mijn vader ( Jules de Corte )

Jules de Corte

Lied van mijn vader.

Dat is de titel van het nieuwe programma van de zoon van Jules de Corte, Ernst de Corte. Vandaag hoorde ik op radio 1 dat Jules de Corte, zes kinderen had en dat een van zijn zonen een cd heeft opgenomen met de liedjes van zijn vader en een theaterprogramma heeft gemaakt. Zijn stem is haast gelijk aan die van zijn vader. Het heeft mij kippenvel bezorgd, zo mooi, zo indringend.

Lied van mijn vader, was ook iets dat ik een beetje mag zeggen, mijn vader was dol op Jules de Corte en omdat ik zag hoe mijn vader er van genoot, maakte het mij als jong meisje heel blij. We zaten dan samen knus bij de radio. De hele wereld buitengesloten.

Hoe ouder ik werd, hoe beter ik de teksten ging begrijpen, de muziek nog mooier ging vinden. Jules de Corte met zijn teksten, met zijn muziek, met zijn gedrevenheid, want hoe knap als je blind bent en dat elke keer zo een prestatie neerzet.

Ik luister nog regelmatig naar zijn muziek, ik schrijf af en toe nog over Jules de Corte, maar nu zullen ook generaties na mij kennis maken met zijn mooie werk. Wat ben ik dankbaar en blij dat zijn zoon dit gaat doen. Morgen 23 november 2014 gaat het programma in het Rotterdamse Walhalla in première. Er is ook een cd gemaakt, ik hoop de cd te kopen het programma te zien.

Vond het altijd al gek, dat er zo weinig met het mooie werk werd gedaan, dat beelden zo weinig op de tv opnieuw werden vertoond, maar het moest vast zo zijn, niemand kan zo mooi het werk vertolken denk ik als zijn eigen kind. Wat heb ik genoten van het fragment op de radio.

Liefs,

Trudy.

Hier de link van de Taalstaat, met het fragment van Jules de Corte zijn zoon Ernst de Corte.

Een nieuwe versie.

CD bestellen ( heb ik al gedaan)

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Lied van mijn vader ( Jules de Corte )

  1. Dirk zegt:

    Ja leuk en Walhalla is een paar straten bij mij vandaan.

  2. logbankje zegt:

    Ik hoorde Ernst de Corte zingen en dacht gelijk precies zijn vader.
    Misschien dat door zijn handicap Jules de Corte juist in staat was zulke mooie dingen te maken. Hans

  3. jeg synes zegt:

    Hej Zilvertje, wat geweldig, dat wist ik helemaal niet. Ik ga er naar luisteren.
    Ik zal je ook nog iets aardigs vertellen. Mijn moeder, die in maart op bijna 96 jarige leeftijd is overleden, woonde in een appartement in een verzorgingshuis. Zij zat bijna elke dag met de schoonmoeder van Jules de Korte aan een tafel in een huiskamer. Deze mevrouw was al 104 jaar oud. Ik weet niet of ze nog leeft, maar het zou me niets verbazen. Het was een hele aardige en hele sterke vrouw, hoewel ze in het laatste jaar niet veel meer praatte, lachte ze altijd naar me als ik haar begroette. Ik zong vaak het liedje “Ik zou wel eens willen weten”voor haar en natuurlijk ook voor mijn moeder, die het dan (een beetje) meezong. Ik heb ook foto’s van haar gemaakt en aan haar gegeven. Ze was er zo trots op.
    Soms zetten we een cd van Jules de Korte op. Echt heel leuk, want iedereen genoot daar van.
    Jeggroetjes..

    • Zilvertje zegt:

      Lieve Jeg, wat fijn weer een berichtje van jou te lezen. Wat heeft jouw moeder een prachtige leeftijd gehaald, maar het zal wel gek zijn haar te missen, een moeder wil je nooit kwijt.

      Wat een bijzonder verhaal. Jij zat wel heel dicht bij Jules in de buurt.

      Ja, mijn moeder is nu ook opgenomen, en als ik er ben, dan zing ik ook met de mensen, de liedjes van weleer, oh, wat is dat fijn, dat doet ons allemaal goed. Liefs,

      Zilvertje.

  4. jeg synes zegt:

    ehe..natuurlijk de Corte….Ik heb inmiddels even geluisterd via You tube naar precies dat lied dat ik vaak zong…echt prachtig!! en inderdaad net alsof je zijn vader hoort zingen.

    • Zilvertje zegt:

      Ja, mooi he en zo de stem van Jules, ik zat vanmorgen zo te genieten, had kippenvel, riep veel bij me op. Ik heb de cd besteld, ben zo blij dat ik dit nog mag meemaken.

      Op de cd staat ook een liedje dat Anita heet, dat heeft me vroeger en nu nog zo geraakt.

  5. Blewbird zegt:

    De herinnering en de radio. Mooi!

    • Zilvertje zegt:

      Blew, zo blij dat ik dit weet, ik heb zoveel te denken bij de liedjes van Jules en zijn zoon, zingt bijna gelijk als zijn vader en geeft de liedjes net weer een nieuw toets, geweldig.

  6. Mooi bericht, Zilver. en de stemmen lijken echt op elkaar.

  7. Zilvertje zegt:

    Ingrid, ja, mooi he, ik ben er nog steeds van onder de indruk, ik heb net Max gekeken en op het einde en in het begin zit het ook, uitzending van 20 november, normaal kan ik dat niet zien, maar ik heb het teruggevonden en echt weer als een kind zo bij en ontroerd zitten kijken, naar oude beelden van Jules en ook van de zoon van Jules, ik voel me de hele dag al jarig, nu ik weet dat de CD er aankomt en dat de liederen weer nieuw leven zijn ingeblazen.

    http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/295544/Tijd_Voor_Max.html

  8. Schrijfkunst zegt:

    een heerlijk gevoel moet dat zijn, Zilver

Geef een reactie

