BOEVENTOON!

IMG-20140908-WA0001

Nazomeren in de herfst 2014 met Blancie in Egmond.

Boeventoon!

Adempauze na rare weken. Het weekend begint vandaag voor mij al op de vrijdag. De afgelopen weken had ik al mijn activiteiten tot het minimum beperkt. Ik was doodop en niet lekker. Tranen zaten los. Natuurlijk ben ik wel naar mijn werk gegaan en heb ik alle dagen gekookt voor mijn gezin, heb ik wassen gedraaid en getracht het huis op orde te houden, maar ik lag er steeds heel vroeg in, eten op, afwas klaar, onder de douche en slapen.

Waar ik vreselijk mee rondliep waren zaken waar ik niet dadelijk een antwoord op had.

Het ergste is, het verlies van gezondheid na mijn laatste val van de trap, lichamelijk en geestelijk ondervind ik nog steeds grote problemen. Het vergeten van kennis en normale vaardigheden staat op de voorgrond, dat is in mijn werk zeer onhandig en het heeft me af en toe zeer emotioneel gemaakt. Het lichamelijke is, de pijn, en de beperking.

Verder kwamen plotseling alle plaatselijke muizen, leek het wel bij ons onderdak zoeken en dat was niet prettig. Ik heb nu mijn hele huis vol stekkers met een hoog wisselend geluid en die zullen, zo belooft de verpakking de muizen laten verhuizen. Woon je bij me in de buurt, dan ben je gewaarschuwd, ze zullen spoedig bij je op de stoep staan met hun bloedjes van kinderen. Ze zijn goed doorvoed, want ze hebben zich hier helemaal vol gegeten.

Wat me raakt is al dat gedoe met oorlog overal, waarom staat er niet een grote leider op en verbiedt de aanmaak van wapens, een verbod op vervoer en gebruik? ( geld en macht natuurlijk )

De Ebola, pas de laatste weken gaan landen bewegen en helpen, maar pas vaak na de angst dat het in hun land uitbreekt ( hypocriet ) Hoe lang hebben we niet landen uitgemolken, slaven gemaakt, geplunderd en gestolen? Landen laten vervuilen, voedsel-en waterbronnen bevuild, ter eer en glorie van eigen landen, onderdrukking en uitbuiting voerden de boventoon, lees BOEVENTOON! En nu die mensen ziek zijn en worden, hebben we ze heel lang, te lang laten barsten, op enkele dappere organisaties en mensen na.

Is tot twee maal toe een fiets van ons gestolen door zo een hufter! En blijken we niet verzekerd, omdat van een fiets die zelfde dag het sleuteltje was verloren. Mijn fiets was er toen nog, ik liep naar huis om mijn reservesleutel te halen, kwam ik terug fiets weg? Zou de dief mijn sleutel gevonden hebben op het moment dat ik het verloor en gewoon achter me gelopen hebben? Net die weken dat ook mijn lieve droger het begaf, dat het dak nog harder ging lekken en ze op een van mijn werkplekken vreselijk gewelddadig werden en vuurwerkbommen afgingen gewoon binnen.

Hoeveel kan een mens verdragen? Ik ben dankbaar dat ik niet in een land met Ebola, oorlog of honger leef, dat ik geen echtgenoot heb die me mishandeld, dat mijn kinderen, bijna volwassen zijn en ze na veel inspanning van mijn kant en veerkracht en kracht van zichzelf weer langzaam de oude worden, maar verder is er nog weinig over om vrolijk van te worden. Nederland is verhard, de wereld verhard, alles wordt peperduur, nou laat ik het zo zeggen, luxe artikelen lijken wel goedkoper te worden en de dagelijkse boodschap wordt duurder en duurder.

Lieve mensen, ik zit dichter bij de 60 dan bij de 50, ik moet nog heel lang door buffelen, maar bijna heb ik mijn kinderen op het droge en daar ben ik dan weer onwijs trots op, dat heb ik hem toch maar mooi geflikt in mijn eentje, dus oké, trots en toch een beetje blij ondanks alles. Fijn weekend.

Trudy.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Ebola, geweld, ongeluk, oorlog, uitbuiting. Bookmark de permalink .

6 reacties op BOEVENTOON!

  1. Trudy, rust maar goed uit dit weekeinde en hopelijk alle muizen snel weg. En probeer niet te veel stil te staan wat er overal gebeurt, je kunt het toch niet tegengaan. Wij zijn maar gewone mensen.

  2. en nog zoveel kleine mooie dingen die niets kosten
    ga voor de rust dit weekend
    groetje

  3. Dirk zegt:

    Je mag zeker trots zijn op jezelf Trudy.
    Nog een dikke week dan sta je hopelijk even in het middelpunt bij de kids.
    En over een maand gelukkig weer kerstvakantie even rustig aan.

  4. Fenny zegt:

    wat een mooie dochter heb je zilvertje

  5. logbankje zegt:

    Goed dat je een time out hebt genomen, maar ik schrik wel van de gevolgen die je nog van de val van de trap hebt.
    Dat is niet niks, dat beïnvloed je functioneren behoorlijk.
    De muizen moeten verhuizen.
    Je hebt ook weer veel dingen tegelijk gehad, je fiets, je droger dan denk je ook houdt het nooit op.
    Maar jij kunt trots op jezelf zijn, terecht. Hans

  6. Rob Alberts zegt:

    Fijne zondag!

    Bemoedigende groet,

Geef een reactie

