Petten, we zijn in groot gevaar.

bouw_HFR_1958_1

Kent u nog mijn vervolgverhaal over een deel van Nederland dat radioactief werd besmet? Dit verhaal schreef ik naar aanleiding van de fouten die in Petten werden gemaakt. Er is nadien veel belastinggeld ingestoken omdat men bang is dat de isotopenvoorraad voor medisch onderzoek anders in gevaar komt. Maar dat is in mijn ogen waanzin, want voor zover ik me ooit heb ingelezen, is er een meer vriendelijke manier om dit te maken, zonder gevaar voor de volksgezondheid. De enige die er rijk van wordt is de fabriek die niet in Nederlandse handen is en het reactortype uitmelkt tot de laatste druppel. Het oude kreng is zo oud dat het een groot gevaar is. Het personeel is laks en onvoorzichtig en niet gemotiveerd.

Telkens weer gaan ze de fout in, negeren signalen die juist aangeven dat het mis is, die lui zetten het gewoon uit. Ik als Noord-Hollandse maak me grote zorgen, eerder al geuit in mijn fictie verhaal, maar hoe ver zitten we nu van de werkelijkheid af?

En nu we de reactor in stand houden omdat het bedrijf anders zijn miljarden misloopt, zal dit bedrijf na sluiten van de centrale ook zijn rotzooi opruimen? Ik denk van niet!

Trudy.

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Deel 4

Deel 5

Deel 6

Deel 7

Deel 8

Deel 9

Deel 10 slot.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Petten, we zijn in groot gevaar.

  1. Bij ons staat net zo een reactor, alleen in België, maar wel net over de grens. Zo nu en dan hoor je er wat over, maar men gaat gewoon z’n gang.

  2. Zilvertje zegt:

    Ja, over die hoor ik ook regelmatig wat, erg angstig, brr. Wist niet dat jij er ook dichtbij zat. Laten we maar hopen dat men verstandig wordt. CDA in een regering is gevaarlijk, die zijn voor die kregen. Fijne dag. xxx

  3. logbankje zegt:

    Terecht dat je je zorgen maakt, Petten is vaak in opspraak geweest.
    blijkbaar is geld verdienen ook hier belangrijker dan hun verantwoording nemen. Hans

  4. Rob Alberts zegt:

    Ver weg of dichtbij de gevolgen van nucleaire rampen zijn dichterbij dan we denken.
    Bezorgde groet,

  5. Zilvertje zegt:

    Rob, ja, naar he, brrrrrrrrrrrrr.

  6. Dirk zegt:

    En nog steeds een wereld van de kapitalisten, centjes in de zak en wegwezen.

  7. Zilvertje zegt:

    Fenny, dat ding is af en het personeel werkt niet veilig, soms denk ik wel eens, dat bedrijf, wie spekt het zodat het nog steeds open is. Met een deeltjesversneller schijn je schoner isotopen te kunnen maken, waarom zoveel geld in dat kreng, daar zit een luchtje aan, er zijn al zoveel uitzendingen geweest op de radio die dit allemaal kunnen bewijzen, ik denk dat het Argos was, maar weet het niet meer zeker.

  8. Blewbird zegt:

    Dit is het bewijs dat de informatievoorziening NIET goed werkt als er echt iets aan de hand is. De Tweede Kamer zogenaamd geïnformeerd, maar wij, die er omheen wonen, niet. Kerncentrales de wereld uit, om te beginnen die in Petten. Weet je dat die centrale daar werd gepland omdat de overheid geen oppositie vanuit de bevolking verwachtte (waar ze overigens gelijk in kreeg…).

  9. Zilvertje zegt:

    Ja, weg met die dingen.

    Nee, ik wist dat niet. Maar in die jaren dacht de gewone burger dat het goed was, je werd er niet vies van en het ruikt niet, maar het gevaar is de onbeheersbaarheid bij een fout, en het afval.

    Door Fukusima ging er een centrale in ik dacht Zeeland niet door, maar ze staan te hoeftrappelen, allemaal eigen belang, en wij geloven die lui in Den Haag, maar het zijn in mijn ogen vaak domme, zelfverrijkers, en kindermisbruikers, op de goede na, maar die stemmen worden vaak gesmoord, ik weet dat het heel pittig is wat ik nu zeg, maar de roddel dat de ex van Rutte bekend is in het pedofiele netwerk zit me niet lekker, is eindelijk die Demmink opgehoepeld, zitten we weer met die mogelijke verdachte personen, het gaat ze niet om ons land of om de wereld en de vrede of milieu, nee, macht, lust en roem, brrrrrrrrrrrr

  10. puppy zegt:

    Jij beschuldigt hier de hele regering van kindermisbruik ik zou het maar weg halen als ik jou was.
    Voor je het weet zit je in de problemen.

Geef een reactie

